PBR یا Physically based rendering چیست؟یکی از قابلیتهای موتورهای گرافیکی پیشرفته پردازش تصاویر سه بعدی، قابلیت PBR یا Physically based rendering می باشد.این قابلیت در اصل نوعی تکنیک سایه زنی است که انعکاس نور از سطوح همانند دنیای واقعی و وابسته به بافت و ماده پوشاننده آن می باشد.این قابلیت باعث می شود تا کیفیت تصاویر خروجی به شدت بهبود پیدا کرده و حقیق تر به نظر برسد.به عنوان مثال در صورتی که بافتی از فلز براق تشکیل شده باشد نور را با شدت بیشتری انعکاس می دهد و در مقابل یک بافت سیمانی مات تر و بدون انعکاس به نظر می رسد.
PBR نتیجه پژوهش 3 نفر با نامهای Matt Pharr، Greg Humphreys و Pat Hanrahan در کتاب Physically Based Rendering:From Theory To Implementation می باشد که بصورت آنلاین در
این آدرس قابل مطالعه می باشد:
این قابلیت در نسخه 4.4 شبیه ساز پرواز Prepar3d گنجانده شده است که در زیر ویدئویی از آن را مشاهده می کنید.این ویدئو توسط تیم FlyTampa تهیه شده است:
نشر اول ایرانسیم - 970910
ویرایش بوسیله کاربر
5 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص
PC Flight Simulation Geek Since 1998