hossein.s
  • hossein.s
  • 57.1% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
13 سال پیش
و در نهايت 77 كشته....
باز هم سانحه هوايي جان مردم ما رو گرفت....
👎
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه گزارش حاصل از بررسي دليل سقوط بوئينگ 727 هما در اروميه را به كميسيون عمران داده‌ايم، از احتمال اين ‌كه خطاي خلبان باعث بروز سانحه شده باشد خبر داد.

مهندس علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي در گفت و گو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به اين‌ سوال كه آيا هنوز دليل سانحه بويينگ 727 اروميه مشخص نشده است؟ ‌گفت: گزارش را به كميسيون عمران داده‌ايم و كار تا اينجا پيش رفته كه دو موتور كه از كار افتاده بود بايد مورد بررسي قرار گيرند تا علت از كارافتادگي آن‌ها مشخص شود.

وزير راه و شهرسازي افزود: پيش‌بيني كارشناسان خاموش شدن موتور را خطاي خلبان بوده كه دور موتور را پايين آورده، يخ وارد موتور شده و دليل فني‌شان اين است كه وقتي هواپيما زمين خورده دو موتور سالم ‌مانده و موتور سوم از بين رفته است.

نيكزاد در ادامه با اشاره به اينكه با مشخص شدن آخرين مرحله، علت دقيق سقوط هواپيما معلوم مي‌شود، در پاسخ به اين‌ كه آيا موتور به يك كشور خارجي فرستاده مي‌شود؟ خاطرنشان كرد: برخي معتقدند در ايران هم قابل بررسي است و در مقابل برخي ديگر معتقدند موتورها با هزينه بالا بايد به خارج فرستاده شود كه به هواپيمايي ماموريت دادم اين امر را پيگيري كنند.

به گزارش ايسنا حدود هفت ماه پيش يعني نوزدهم دي ماه در حالي كه دو پرواز در ساعت‌هاي 5:30 و 11:15 از تهران به مقصد اروميه، به دليل شرايط نامساعد جوي لغو شدند، پرواز سوم كه با يك فروند بوئينگ 727 شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌شد و بنا بود ساعت 16 تهران را ترك كند، با دو ساعت و نيم تاخير ساعت 18:30 مهر‌آباد را به مقصد اروميه ترك كرد و حدود ساعت 19:45 به دليل آنچه در ابتدا مه شديد و بدي آب و هوا اعلام شد در نزديكي اروميه و حوالي جاده چيچفت و نزديك روستاي قره‌حسن‌لو سقوط كرد و 78 سرنشين اين پرواز جان خود را از دست دادند و 27 نفر نيز مجروح شدند.

»نبع:ایسنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
یک سال گذشت ...

(البته دیر شد برای این پست ولی بهتر از نبودنشه!)

UserPostedImage


دوستان کسی از وضعیت خانم آهویی خبر داره؟😕

UserPostedImage


مرحوم خلبان مهدی دادرسی



برای شادی روح عزیزان از دست رفته، فاتحه و صلوات@};-
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
خدا همه رفتگان رو رحمت کنه.
خانم آهویی هم شکر خدا حالشون خوب هست و در صحت کامل به سر می برند.البته بعید هست که تجربه وحشتناکی که داشتند به این زودیها ایشون رو راحت بذاره.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
از خدا که صدای قلب هر بشری رو میشنوه و احساسش رو حس میکنه میخوام که از این به بعد هیچ صانحه ی هوایی , زمینی و هرچیزی که باعث از دست دادن جون مردم خوب و عزیزمون بشه نداشته باشیم...

خیلی سخته یکی تو فرودگاه ارومیه منتظر عزیزش باشه ولی خبر بهش برسه که . . .

از تمام بچه های ایرانسیم و هر عزیزی که این مطلب رو میخونه یک فاتحه برای هموطن های از دست رفتمون بخونه...@};-