Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
UserPostedImage

فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران (هوانيروز) با بيان اين كه متخصصان ايراني موفق به ساخت انواع شبيه سازهاي بالگرد در اين نيرو شده اند، گفت: ساخت جديدترين شبيه ساز هوانيروز نيز شبيه ساز متحرك بالگرد 214 با شش درجه آزادي (قابليت حركت به جهات مختلف تا شش درجه) می باشد كه 80 درصد از ساخت آن به اتمام رسيده است. امير سرتيپ دوم خلبان كيومرث احدي افزود: شبيه سازهاي محترك در مقايسه با شبيه سازهاي ثابت از تكنولوژي بالايي برخوردار هستند كه امروزه هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با بهره گيري از توان متخصصان اين نيرو ، دانشگاه هاي مختلف و مراكز تحقيقاتي توانسته است به اين فناوري دست يابد.

وي گفت: شبيه ساز متحرك بالگرد كبري با شش درجه آزادي نيز توسط مهندسان هوانيروز و ايز ايران در حال ساخت است كه فاز اول آن با موفقيت به اتمام رسيده و در حال تكميل فاز دوم آن هستيم.با تكميل اين شبيه سازها در سال جاري توان مضاعفي در زمينه آموزش بالگرد 214 و كبري براي خلبانان هوانيروز فراهم مي شود بويژه شبيه ساز بالگرد كبري كه داراي يك مزيت خاص در بعد تيراندازي با موشك تاو، راكت 20 ميليمتري، راكت 17 پوندي و توپ 20 ميليمتري است.

UserPostedImage

وي با بيان اين كه شبيه سازها امروز به عنوان يكي از وسايل كمك آموزشي مدرن در دنيا محسوب مي شوند، اظهارداشت: تمامي كشورهاي سازنده بالگردها كه داراي بزرگترين فناوري اين سيستم هستند با استفاده از همين شبيه سازها بخشي از آموزشها و مهارتهاي خلبانان خود را تكميل مي كنند.

امير سرتيپ احدي خاطرنشان كرد: نخستين شبيه ساز بنام آفاق در دهه 70 توسط هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران ساخته و پس از آن اين شبيه سازها بهينه سازي شد و حوزه گسترش آنها گسترده شده و بعد از آن شبيه ساز «منصور» در هوانيروز طراحي و ساخته شده است.

وي گفت: شبيه ساز منصور به ياد شهيد سرلشگر خلبان منصور وطن پور كه مركز آموزش اصفهان نيز امروز به نام اين شهيد بزرگوار مي باشد ، نامگذاري شده و پس از آن شبيه ساز شهيد شمشاديان طراحي و ساخته شد كه مربوط به بالگرد كبري است.اين شبيه سازها در هوانيروز به عنوان شبيه سازهاي پايه ثابت ساخته شده و تمامي پايگاههاي عملياتي و مراكز آموزشي ايرن نيرودر حال حاضر از اين شبيه سازها استفاده مي كنند.

فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: يك كار بسيار خوبي كه براي نخستين بار در بخش شبيه سازها در هوانيروز انجام شده ، طراحي و ساخت شبيه ساز بالگرد متحرك 206 با شش درجه آزادي است كه حدود چهار سال از عمر اين شبيه ساز مي گذرد و در مراكزآموزش، دانشجويان خلباني از اين نوع شبيه ساز استفاده مي كنند.

امير سرتيپ احدي با بيان اين كه مهمات بالگرد كبري بويژه موشك تاو يا راكتهايي كه روي آن نصب مي شود وهمچنين توپ 20 ميليمتري قيمت بسيار بالايي دارند، گفت: با توجه به اين كه براي آموزش تيراندازي خلبانان بالگردها با گلوله هاي واقعي هر سال بايد هزينه هاي كلاني پرداخت شود، بهره گيري از شبيه سازها زمينه شليك صدها گلوله و دهها موشك و راكت را براي خلبانان فراهم مي كند كه هزينه بسيار ناچيز به دنبال دارد و مقرون به صرفه هم هست.

وي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر پرواز با شبيه ساز موجب مي شود كه ما بتوانيم در زمينه مصرف قطعات واقعي بالگرد، عمر واقعي بالگرد و سوخت صرفه جويي كنيم.

به گفته امير سرتيپ احدي ، استفاده از شبيه سازهاي بالگرد زمينه كاهش خطرات و ريسك پذيري ، تلفات جاني و مالي و افزايش كيفيت آموزشها را براي دانشجويان خلباني فراهم مي كند.

فرمانده هوانيروز يادآورشد: با توجه به اين كه شبيه سازهاي بالگرد به صورت نرم افزاري برنامه ريزي شده و قابل اجراي هستند خلبان مي تواند با استفاده از اين شبيه سازها پرواز در شب، هواي مه آلود، بارندگي ، برفي و در تمامي شرايط بد جوي را تجربه كند در صورتي كه اگر اين پروازها در شرايط واقعي انجام شود هزاران حادثه و اتفاق دركمين خلبانان است.

امير سرتيپ احدي افزود: با توجه به اين كه امروزه متخصصان هوانيروز به توانايي شبيه سازهاي بالگرد دست يافته اند، بر همين اساس پروازبا شبيه ساز براي خلبان بسيار مفيد ، مناسب و مقرون به صرفه است.

منبع:ستاد توسعه فناوری هوا و فضا
PC Flight Simulation Geek Since 1998