mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش
سلام به همه@};-


به گزارش ایسنا، یک فروند بالگرد ساعتی پیش در ارتفاعات دربند با کوه برخورد و سقوط کرد.

هم اکنون عوامل هلال احمر، آتش نشانی و ... در محل حاضرند و آنطور که منابع محلی گزارش کرده اند این بالگرد پس از سقوط دچار حریق نیز شده است.

حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با تایید خبر سقوط یک بالگرد در ارتفاعات در بند، جزئیاتی از این حادثه را تشریح کرد و به خبرنگار ایسنا، در این باره گفت: حادثه سقوط بالگرد در حوالی ساعت 14:45 امروز رخ داد و به دنبال آن دو تیم از سوی هلال احمر به محل حادثه که در بالای منطقه دربند واقع شده است، اعزام شدند

UserPostedImage


وی با ببان اینکه نیروهای آتش نشانی و پلیس نیز در محل حاضرند، گفت: بالگرد از نوع یک موتوره بوده و پس از سقوط دچار حریق شده است.

فرماندار شهرستان شمیرانات از سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند خبر داد و گفت: در این حادثه سه نفر کشته شدند.

عزت الله خانمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بالگرد متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است افزود: ظاهرا بدی هوا علت سقوط این بالگرد بود.

وی گفت: این حادثه در کنار امامزاده ابراهیم در روستای پس قلعه دربند اتفاق افتاده است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: باگرد سقوط کرده در دربند متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع،در پی سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند تهران و پخش اخباری مبنی بر اینکه این بالگرد متعلق به وزارت دفاع و شرکت پنها بوده است، امیر سرتیپ دوم خلبان احمد آبادی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این ارتباط اعلام کرد:این بالگرد متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است و در حال انجام مانور برای ستاد بحران بوده است.

وی افزود:بر اساس آخرین اخبار دریافتی این سانحه هوایی بر اثر برخورد بالگرد به دامنه کوه به وقوع پیوسته است.

امیر خلبان احمد آبادی در پایان گفت:هرسه سرنشین کادر پروازی این بالگرد جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

UserPostedImage


😊

mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش

سلام به همه @};-

بالگرد ساقط شده مالک ندارد ؟!


با گذشت چند ساعت از سقوط بالگرد در منطقه دربند تهران هنوز مشخص نیست این بالگرد متعلق به کدام دستگاه است.


امیر خلبان احمد آبادی در پایان گفت: هرسه سرنشین که کادر پروازی این بالگرد بودند جان خود را در این حادثه از دست دادند.

در همین حال ،‌ سخنگوی امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: بالگرد سقوط کرده متعلق به این جمعیت نیست.

درخشان افزود: جمعیت هلال احمر 17 بالگرد دارد که همه آن ها آماده به پرواز است .

وی گفت: بالگردهای جمعیت هلال احمر به رنگ های سفید و قرمز است در حالی که بالگرد سقوط کرده به رنگ زرد است.
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش

سلام به همه دوستان @};-

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


کنترل یک هلیکوپتر در دامنه کوه به علت شکل گیری امواج گردابی حاصل از چرخش ملخ خیلی سخت میشه و باعث تمایل حرکتی پرنده به سمت دیوار کوه میشه ، برای پرواز در چنین شرایطی خلبان با تجربه و پرنده آماده از نظر فنی خیلی مهمن . هلیکوپترهای تک بلید تو این شرایط پرواز سختری دارن و تندسی بیشتر . خدا رحمتشون کنه شب عیدی . ولی من فکر میکنم این نیروها آموزش کامل ندیدن و عموما بر تجربه فردی خلبانها تکیه شده و اصلا تو کشور ما مرکز مشخص برای امداد هوایی تعریف نشده . چه برسه به آموزش در این مورد برای کادر پروازی
naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان
9 سال پیش
این هم یه تصویر دیگه از این پرنده نگون بخت. 😢 😢 😢


UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage



شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): روز پنجشنبه یک فروند بالگرد کلاس 214 در ارتفاعات دربند تهران سقوط کرد؛ مالکیت این بالگرد همچنان مورد بحث است و در حالی که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بالگرد را متعلق به این سازمان و در اختیار هلال احمر عنوان کرده اما سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر این موضوع را که بالگرد در اختیار سازمان امداد و نجات هلال احمر بوده را تکذیب می‌کند.

منبع: http://shomanews.com/news/?id=44173 
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-


اعلام علت سقوط بالگرد در شمال تهران



فارس - اسماعیل نجار درباره علت سقوط بالگرد متعلق به سازمان مدیریت بحران که در 7 اسفند سال گذشته در کوه های دربند در شمال تهران اتفاق افتاده بود و 3نفر در این حادثه جان خود را از دست داده بود، اظهار داشت: در ساعات اولیه روز حادثه اعلام شد که بالگرد متعلق به مدیریت بحران کشور بوده است ولی از روز خرید در "پهنا " نگهداری می‌‌شده است و می‌بایستی با مجوز سازمان مدیریت بحران پرواز می‌کرده که متاسفانه در روز پرواز و روز حادثه مجوز سازمان را نداشته است.

وی با اشاره به این که علت این حادثه به دلیل وضعیت نامناسب جوی بوده است و نباید در آن زمان پرواز می‌کرده، اظهار داشت: مطالبه ما از "پهنا" هلی‌کوپتر است و باید 2 هلی‌کوپتری که در اختیار آنها بوده به سازمان مدیریت بحران کشور برای ارایه خدمات در مواقع بحران تحویل دهد.

نجار با تاکید بر اینکه "پنها" باید خسارت سازمان مدیریت بحران را جبران کند گفت: "پهنا" باید دو بالگرد سازمان را تحویل هلال احمر بدهد تا در مواقع نیاز ارایه خدمت کند.