Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
UserPostedImage

به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر حمید فاضلی سرپرست سازمان فضایی ایران که در چهل و چهارمین جلسه ستاد توسعه فناوری هوافضا حضور داشت گفت: امسال سال فعالیت های فضایی است و در این راستا سازمان فضایی طی ماه های آینده با همکاری سایر ارگان ها نخستین موجود زنده را که از نظر زیستی شباهت زیادی به انسان دارد به فضا خواهد فرستاد که مقدمه ای برای انتقال انسان به فضای زیر مداری و مداری است.

وی در همین راستا افزود: طی 2 ماه آینده ماهواره رصد از دانشگاه صنعتی مالک اشتر با ماهواره بر سفیر به فضا خواهد رفت و سپس ماهواره فجر که قرار است با استفاده از سامانه پیشرانش مانور مداری داشته باشد عازم فضا خواهد شد.

سرپرست سازمان فضایی در ادامه با اشاره به پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت در امسال گفت: پرتاب کاوشگر-5 را نیز در برنامه های امسال خود داریم که امیدواریم با موفقیت انجام پذیرد.

وی همچنین افزود: گام های فضایی به سرعت در حال برداشته شدن است و سازمان فضایی در این راستا تلاش دارد مدیریت مناسب و یکپارچه را عملی کرده و با تمامی ارگان های مرتبط ارتباطات خوبی برقرار کند؛ تلاش این است که این یکپارچگی در راستای تضمین موفقیت و استفاده از تمامی ظرفیت ها حتی بخش خصوصی باشد.

دکتر فاضلی با شاره به سایر فعالیت های سازمان فضایی ادامه داد: امسال در سازمان فضایی با ارتقای ارگان های سابق پژوهشکده های سامانه های سرنشین دار، سامانه های بدون سرنشین و پیشران و پایگاه پرتاب را تشکیل دادیم و در نظر داریم در حوزه علوم و تحقیقات فضایی نیز پژوهشکده ای تاسیس کنیم.

لازم به ذکر است که چهل و چهارمین جلسه ستاد توسعه فناوری هوافضا روز چهارشنبه 28 اردیبهشت 90 برگزار شد.

منبع:ستاد توسعه فناوری هوافضا
PC Flight Simulation Geek Since 1998