Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
بله ولی پک کاملش رو من ندیدم تو ایران.
فکر می کنم شبیه ساز ایکس به هیچ عنوان رقیبی برای ایکس پلین 10 نباشه.باید منتظر باشیم بیبینیم فلایت به چه صورت خواهد بود.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
irelectronic
  • irelectronic
  • 51.14% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
با سلام خدمت دوستان
نسخه 10 شبیه ساز X-plane ارائه شد. دموی آن از طریق اینترنتی قابل نصب است. X-plane.com
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
irelectronic نوشت:

با سلام خدمت دوستان
نسخه 10 شبیه ساز X-plane ارائه شد. دموی آن از طریق اینترنتی قابل نصب است. X-plane.com



[wow] =d> =d>
حالا باید ببینیم مایکروسافت چه حرفی برای زدن داره.
این رقابت نهایتاً به نفع ما Simmer تمام خواهد شد.برای مدتی طولانی مایکروسافت یکه تازی می کرده بنابراین هیچ وقت در رقابت نبوده.حالا با نسخه 10 این شبیه ساز موضوع فرق کرده دیگه.[approve]

PC Flight Simulation Geek Since 1998
irelectronic
  • irelectronic
  • 51.14% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
دو پدیده مهم در X-Plane مدل شده اند که در هیچ شبیه سازی من ندیدم.
1- پدیده اثر سطح (اثر زمین) یا Groun effect:
وقتی هواپیماهای بال پهن به سطح زمین (مثلاً باند فرودگاه) نزدیک می شوند بالشتکی از هوای فشرده بین سطح زیرین بال و سطح زمین ایجاد می شود که باعث افزایش لیفت بالها می شود. این پدیده در مورد هواپیماهای مسافربری خیلی مهم است. (این پدیده در ویرایش 9 تا حدودی شبیه سازی میشد و اخیراً تماسی که با تیم طراح X-Plane گرفتم در جواب سوال من که پرسیده بودم‌ "آیا پدیده اثر سطح شبیه سازی می شود؟" بدون توضیحی گفتند: "بله" اما قبلاً که برای نسخه 9 پرسیده بودم گفته بودند بله اما با محدودیتهایی. که ظاهراً در نسخه 10 آن محدودیتها که من نمیدانم چه بود برطرف شده است.

2- پدیده هیدرودینامیکی Planing:
هرگاه پرنده بخواهد از سطح باند خیس بپرد بعد از یک سرعتی به واسطه وجود این پدیده ناگهان نیروی درگ به شدت کاهش یافته و احتمالاً طول باند کوتاه می شود. اثر این پدیده در بحث Take off را بنده خیلی مسلط نیستم اما در مورد قایق ها می دانم که پدیده Planing باعث می شود که با افزایش سرعت قایق، خط آب خور قایق پایین تر رفته (قایق بالا می آید) و بعد از سرعت مشخصی که به سرعت Planing معروف است نیروی درگ به شدت کاهش یافته و اگر نیروی پیشرانه کاهش نیابد سرعت با ریت بالاتری افزایش خواهد یافت. یا مثلاً با کاهش پاور می توان سرعت قایق را نزدیک سرعت Planing ثایت نگه داشت که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
این پدیده در نسخه 10 شبیه سازی می شود و طی تماسی که با تیم طراح داشتم گفتند که این پدیده با هدف شبیه سازی سطوح باند خیس شبیه سازی شده و نمی دانیم به کار Planing قایق هم می آید یا نه که به بنده پیشنهاد کردند تست کنم.

Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند
12 سال پیش
irelectronic نوشت:

دو پدیده مهم در X-Plane مدل شده اند که در هیچ شبیه سازی من ندیدم.
1- پدیده اثر سطح (اثر زمین) یا Groun effect:
وقتی هواپیماهای بال پهن به سطح زمین (مثلاً باند فرودگاه) نزدیک می شوند بالشتکی از هوای فشرده بین سطح زیرین بال و سطح زمین ایجاد می شود که باعث افزایش لیفت بالها می شود. این پدیده در مورد هواپیماهای مسافربری خیلی مهم است. (این پدیده در ویرایش 9 تا حدودی شبیه سازی میشد و اخیراً تماسی که با تیم طراح X-Plane گرفتم در جواب سوال من که پرسیده بودم‌ "آیا پدیده اثر سطح شبیه سازی می شود؟" بدون توضیحی گفتند: "بله" اما قبلاً که برای نسخه 9 پرسیده بودم گفته بودند بله اما با محدودیتهایی. که ظاهراً در نسخه 10 آن محدودیتها که من نمیدانم چه بود برطرف شده است.

2- پدیده هیدرودینامیکی Planing:
هرگاه پرنده بخواهد از سطح باند خیس بپرد بعد از یک سرعتی به واسطه وجود این پدیده ناگهان نیروی درگ به شدت کاهش یافته و احتمالاً طول باند کوتاه می شود. اثر این پدیده در بحث Take off را بنده خیلی مسلط نیستم اما در مورد قایق ها می دانم که پدیده Planing باعث می شود که با افزایش سرعت قایق، خط آب خور قایق پایین تر رفته (قایق بالا می آید) و بعد از سرعت مشخصی که به سرعت Planing معروف است نیروی درگ به شدت کاهش یافته و اگر نیروی پیشرانه کاهش نیابد سرعت با ریت بالاتری افزایش خواهد یافت. یا مثلاً با کاهش پاور می توان سرعت قایق را نزدیک سرعت Planing ثایت نگه داشت که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
این پدیده در نسخه 10 شبیه سازی می شود و طی تماسی که با تیم طراح داشتم گفتند که این پدیده با هدف شبیه سازی سطوح باند خیس شبیه سازی شده و نمی دانیم به کار Planing قایق هم می آید یا نه که به بنده پیشنهاد کردند تست کنم.



دوست عزیز فکر کنم منظور شما Hydroplaning بوده، که من با اجازتون یه توضیحی میدم، هایدرو پلنینگ زمانی بوجود میاد که اب بین لاستیک ماشین یا هواپیما با زمین باشه و باعث کم شدن ترکشن و در نتیجه لیز خوردن میشه، در واقع لاستیک بجای تماس با زمین با سطح اب در تماس هست، و این پدیده در سرعتهای بالا در زمینی که سطح اب بیشتر از حدود 1 سانتی متر باشه اتفاق می افته، برای همین هست که خلبانها در روزهای بارانی در هنگام فرود هواپیما رو با شدت بیشتری زمین میزنند تا در اثر این پدیده لیز نخوره.