Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
UserPostedImage




مدیرعامل بوئینگ هواپیمای 787 دریم لاینر را با وجود چند مورد آتش سوزی، همچنان محبوب ایرلاین‌ها و مسافران خواند و از همکاری این شرکت با رگولاتورها و ایرلاین‌ها برای رفع مشکلات و ترمیم هواپیماهای آسیب دیده خبر داد.

جیم مک نرنی در یک کنفرانس اعلام درآمدهای مالی بوئینگ اظهار کرد: در مجموع معتقدیم پیشرفت خوبی در پرداختن به مشکلات این هواپیما انجام گرفته و اطمینان زیادی به آینده 787 و ایمنی و عملکردش داریم.

بخش تجاری بوئینگ 169 فروند هواپیما طی سه ماهه دوم سال میلادی جاری فروخت که شامل 16 فروند دریم لاینر بود. درآمد سه ماهه این شرکت 13.6 میلیارد دلار با عایدی حدود 1.5 میلیارد دلار یا 10.7 درصد بود.

هیچ کس در جریان آتش سوزی‌های دریم لاینر آسیب ندید اما پس از یک مورد آتش سوزی داخلی دریم لاینری که در فرودگاه بوستون پارک شده بود، "سازمان هواپیمایی فدرال" تمامی دریم لاینرها را به مدت سه ماه تا زمانی که بوئینگ راه حلی برای باطری‌های یون لیتیومی هواپیما یافت، پرواز ممنوع کرد.

از سوی دیگر تحقیقات در مورد علت آتش سوزی یک فروند دریم لاینر که در فرودگاه هیترو در وضعیت پارک شده قرار داشت، به فرستنده اضطراری ختم شده که با باطری دی اکسید منگنز لیتیومی کار می‌کند اما بازرسان انگلیسی هنوز علت قطعی این آتش سوزی را اعلام نکرده‌اند.

به گفته مدیرعامل بوئینگ، این شرکت دستورالعملی را در مورد نحوه بازرسی و برداشتن موقتی این فرستنده‌ها برای ایرلاین‌ها فراهم کرده با این همه این تجهیزات در داخل هزاران هواپیما وجود دارند و سانحه مربوط به آنها به ندرت روی خواهد داد.

بوئینگ اکنون سرگرم مذاکره با اتیوپی ایرلاینز برای ترمیم آسیب‌های هواپیمای دچار آتش سوزی در هیترو بوده و به تمامی ضمانت‌های داده شده پایبند است.

بر اساس گزارش یو.اس.ای تودی، بوئینگ در حال حاضر نرخ تولید دریم لاینر را به هفت فروند در ماه رسانده و همچنان انتظار دارد این نرخ تا پایان سال میلادی جاری به 10 فروند افزایش پیدا کند.