Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


مهندس اکبر ترکان در حاشیه کارگاه کاربردهای فناوری فضایی در کاهش خطر بلایای طبیعی که صبح امروز در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ساختار سازمان فضایی ایران گفت: ‌این که ساختار سازمان فضایی ایران چه باشد و ارتباط تشکیلاتی آن با دولت چگونه خواهد بود در قالب کارگروهی با حضور مهندس شفتی، رییس اسبق سازمان فضایی، دکتر بازرگان، مدیرعامل اسبق سازمان صنایع دفاع و رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع و جمعی از همکاران سازمان فضایی ایران در حال پیگیری است تا بهترین و مناسب‌ترین ساختار را برای سازمان فضایی ارائه دهند.

وی افزود: سازمان فضایی ایران یک مجموعه چند انضباطی است و فعالیتهای آن با ماهواره‌های مخابراتی، سنجش از دور، کپسول‌های زیستی برای اعزام موجود زنده به فضا، خدمات صدا و سیما ارتباط دارد؛ بنابراین با توجه به داشتن مجموعه‌ی این وظایف باید بهترین ساختار برای آن از سوی این کارگروه پیشنهاد شود که هنوز تصمیمات این کارگروه نهایی نشده است.

مشاور ارشد رییس جمهور در خصوص احتمال بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این موضوع نیز باید توسط این کارگروه پیشنهاد شود اما به هر حال بدون اعلام نظر این کارگروه برنامه‌های وظایفی کماکان مسیر خود را طی می‌کند.

سرپرست سازمان فضایی در ادامه با اشاره به ابلاغیه‌ی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حیطه‌های فعالیت سازمان فضایی و سایر سازمان‌های مرتبط و همچنین مرزهای همکاری آنها گفت:‌ در جلسه‌ای با حضور دکتر فاضلی - قائم‌مقام سازمان فضایی ایران- و سایر همکاران این ابلاغیه مورد بررسی قرار گرفت.

استنباط ما از ابلاغیه مقام معظم رهبری و تفکیک وظایفی که اشاره کرده بودند، این است که سازمان فضایی فعالیت‌های خود را باید در قالب یک کار علمی و کاملا دانشگاهی و در حوزه مرزهای تکنولوژی جلو ببرد؛ بنابراین، در آینده اطلاع‌رسانی بیشتری در این خصوص برای جامعه صورت خواهد گرفت.

ترکان تصریح کرد: قرار است در جزییات فعالیت‌ها دانشمندان ایرانی نظرات خود را عرضه کنند و فعالیت‌های حوزه‌های دانشگاهی نیز به شکل گسترده‌ای به کار گرفته شده و به طور کلی به سمت تجاری سازی یافته‌های علمی حرکت کنیم.

سرپرست سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: مساله حائز اهمیت این است که کسب و کارهای فضایی برای نخبگان ایرانی فراهم شود تا بستر تداوم حیات علمی آنها به وجود آید.

ایسنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998