keyhan
  • keyhan
  • 50.36% (معمولی)
  • بال کاغذی شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام

راستش سالهاست که تنها تفریح و عشقم پرواز با شبیه ساز پرواز است ( از نسخه FS4 تا FSX) و نیز سالهاست که هر روز وارد این سایت می شوم تا از مطالب، خبرها و گاهاً لینک هایی که مرتبط به شبیه ساز پرواز می شود استفاده کنم.
به جرات می تونم بگم، زمانی که صحنه های تهران (مهرآباد) و کیش را در این سایت پیدا و دانلود کردم بیش از هر بسته الحاقی دیگر که بر روی اینترنت دانلود کرده بودم لذت بردم و احساس غرور کردم که تورج عزیز به همراه سایر دوستان و هموطنانم تلاش می کنند تا ما هم در ایران مثل سایر کشورها صحنه ها و خطوط هوایی مخصوص خودمان را در شبیه ساز پرواز داشته باشیم. واقعاً باعث افتخار بود و هست و افسوس که تخصص و دانش من در این زمینه بسیار کم بود تا بتوانیم در این را کمکی به این بزرگواران بکنم. خوب بگذریم...

امروز برای اولین بار پس از سالها استفاده از این وب سایت وارد بخش تالار گفتگو شدم و به مطالعه مطالب آموزنده و جالب شما عزیزان مشغول شدم تا اینکه رسیدم به بخش تهران 2007 و مطالبی که در آن بخش مطرح شده بود. واقعاً خجالت کشید، شرم آور بود و ... اینکه یک نفر پیدا می شه و تمام وقت خودش و وقتی که اخلاقاً متعلق به خانواده اش است را برای مطرح کردن اسم ایران و طراحی و اجرای یک صحنه الحاقی برای بزرگ ترین نرم افزار شبیه ساز دنیا صرف می کند و بجای تشویق، ساپورت و کمک با بی توجهی، بدقولی و ... مواجه می شود واقعاً شرم آوره. من واقعاً نمی دونم چی باید بگم. یک کشور مثل امارات متحده 25000 USD هزینه می کنه تا شرکتی مثل Fly Tampa صحنه کامل فرودگاه و شهر دبی را شبیه سازی کنه تا به این روش اسم دبی را بیش از بیش سر زبان ها بیاندازه و یک کشور هم اینطوری که وقتی هم که یک نفر متخصص پیدا می شود تا این کار را به صورت رایگان انجام دهد، بجای پشتیبانی 100% و ساپورت اطلاعاتی و مادی و معنوی سنگ سر راه وی می اندازد و یا حداقل همکاری را انجام می دهد. افسوس و صد افسوس

تنها چیزی که پس از خواندن مطالب این تالار و خجالت کشیدن از تورج عزیز به ذهنم رسید این بود که این موضوع جدید را در تالار مطرح کنم تا شاید بتوانیم از این طریق کمکی به اتمام این پروژه ملی کرده باشیم.

ادامه این طرح از نظر من نیازمند چند عامل گوناگون است که می بایست به صورت موازی پیگیری شوند و در ادامه به آنها اشاره نموده ام. خواهشمند است در تکمیل این عوامل و جمع بندی کلی، نهایت همکاری را انجام دهید.

0) برنامه ریزی، نیاز سنجی، فراهم آوردن یک تیم اجرایی قوی و تهیه نقشه اجرا (تمامی این بخش توسط دوست عزیزمان تورج می بایست انجام شود)
1) برآورد هزینه و تامین آن جهت ادامه و تکمیل پروژه: به این منظور 3 راهکار کاملا عملی به ذهنم رسید که مطرح می کنم.
* پیدا کردن اسپانسر مناسب
* جمع آوری کمک های مالی از سوی اعضای انجمن
* ارایه صحنه تهران 2007 یا شاید بهتر باشه اسمش را به تهران 2010 تغییر دهیم به صورت پولی
2) کمک در برنامه نویسی در اجرای بخش های گوناگون صحنه توسط سایر عزیزانی که قبلا در این زمینه کار کرده اند (100 البته زیر نظر و با مدیریت تورج جان). در این بخش چند پیشنهاد به ذهنم رسید که می توان آنها را به صورت موازی دنبال نمود.
* طراحی و اجرای خطوط هوایی داخلی، تهیه ترافیک کامل و 100% دقیق خطوط هوایی داخلی به همراه تمامی پروازهای GA و خطوط هوایی نظامی و گشت های هوایی، ترافیک داخلی فرودگاه شامل تمامی تجیهزات و ماشین آلات و حتی بخشی از ترافیک اطراف فرودگاه
* طراحی و اجرای ساختمانها و بافت های شهری تهران (در مرحله اول و به امید خدا سایر شهرها در آینده)
* طراحی و اجرای دو فرودگاه اصلی تهران (مهرآباد و امام خمینی) که این هم می تواند به بخش های گوناگون تقسیم شود.
* طراحی و اجرای سطح زمین در شهر تهران (شامل تپه ها، کوه ها و ...)
* طراحی و تهیه اسامی و فایل های صوتی تمامی خطوط هوایی داخلی برای نرم افزارهایی ماننده Radar Contact و FS ATC
3) تهیه و جمع آوری اطلاعات فنی کامل در خصوص تمامی موارد فوق جهت طراحی و اجرا: برای این کار هم من ایمان دارم که می توان با کمک همدیگر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم. من شخصاً از تمام نیرو و ارتباطات خود در این خصوص استفاده خواهم کرد.
4) تست نهایی نرم افزار: گروهی از دوستان قدیمی و با تجربه انجمن می بایست برای این مهم انتخاب شوند و به صورت موازی بخش های به اتمام رسیده را مورد تست و ارزیابی قرار دهند.

دوستان از همه شما از صمیم قلب درخواست می کنم تا کمک کنید تا ایران و فرودگاه های ایران (مخصوصاً فرودگاه های بین المللی ایران) به نوعی طراحی و اجرا گردند که در سایت هایی مانند AVSIM و Flightsim مطرح و برنده جایزه شوند. و من ایمان دارم که این انجمن و این علاقمندان به پرواز در ایران این توان و اراده را دارند و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم.

امیدوارم که این بخش را خوب مطالعه کرده و به آن چیزی که تلاش کردم به همه شما عزیزان برسانم پی برده باشید. به امید آنکه بجای انتخاب فرودگاه فرانکفورت به عنوان فرودگاه اصلی و هواپیمایی Lufthansa به عنوان خط هوایی خود از فرودگاه تهران و خطوط هوایی داخلی استفاده کنیم.

در پایان تنها کاری که توانم انجام دهم این است که بازهم خواهش کنم تا همه با هم به تورج عزیز در ادامه و اتمام این پروژه ملی کمک کنیم و همچنین از تورج جان هم اولاً بابت تمامی زحماتشان سپاسگزاری کنم و خواهش کنم که در تصمیم خود در خصوص ادامه پروژه تجدید نظر کنند.
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
14 سال پیش
با سلام خدمت کیهان عزیز....

ورود شمارو به این انجمن تبریک می گم و امیدوارم بیشتر از مطالب مفید شما بهره مند بشویم..@};-


در رابطه با سخنانی که گفتید من کاملا با شما موافقم و در اون تاپیک قبل و بحث و گفتگوهایی که با بیشتر دوستان داشتم همگی بر این نکته تاکید داشتند و به نتیجه هایی بسیار خوب نیز رسیده ایم.....
پیش از ارسال این پست شما من با یکی از دوستان طراح قرار جلسه ای برای مطرح کردن یک سری مسائل که بی ربط به نکاتی که شما ارائه کردید را برقرار کردم که انشالله از محتویات جلسه دوستان رو با خبر خواهم کرد...

تنها چیزی که می تونم خدمتتون بگم اینه که نگرانی شما کاملا بجاست ، ممنون بابت دلسوزی شما و در رابطه با اون فکر شده است و خواهد شد

و مهمترین نکته اینکه منتظر تغییرات و نو آوری هایی در این زمینه در ابتدا سال 2010 باشید..(این خبر خوش رو به شما و بقیه دوستان قول مساعد می دهم)
keyhan
  • keyhan
  • 50.36% (معمولی)
  • بال کاغذی شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام به شما

از پاسخ شما بسیار سپاسگزارم و خیلی خوشحالم که در این خصوص تصمیماتی گرفته شده است. با کمال افتخار حاضر به همکاری با شما عزیزان خواهم بود و امیدوارم بتوانم بخش کوچکی از این مسولیت بزرگ را عهده دار باشم.

پاینده باشید
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
14 سال پیش
با طرح کامل و تصمیمات نهایی یک مشارکت همگانی از همه دوستان نیاز داره و حتما هم از کمک شما استفاده خواهیم کرد.

یا علی @};-
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
کیهان جان عزیز,
خلبان با سابقه شبیه ساز پرواز و دوست گرامیم
سلام و عرض ادب

ممنون از لطفی که به بنده حقیر دارید.
عبارت جالبی رو استفاده کردید "پروژه ملی"...بله شاید اینطور باشه ولی نکاتی هست که باید خدمتتون عرض کنم.
اعتراف می کنم که در پروژه تهران 2007 بار سنگینی رو برداشتم.اونقدر سنگین که به خاطر مسائلی که در سایت توضیح دادم, مجبور به رها کردنش شدم.خیلی از دوستان کم لطف این رها کردن رو به حساب ضعف تکنیکی من گذاشتند و طی تماسهای بسیار محبت آمیز بنده رو با الفاظی همچون در گل مانده , کم آورده , سر کار گذار و... مورد لطف خودشون قرار دادند در صورتی که اگر من توانایی این کار را نداشتم اصلاً شروع نمی کردم , نه اینکه یک پروژه رو با این حجم و با پیشرفتی 63 درصدی وسط کار لغو کنم.صحنه تهران 2007 حقیقتاً حتی برای خود من هم جالب بود؛ تصاویر ماهوارهای با دقت 1.5 متر , ساختمانهایی با بافتهای واقعی , چراغهای شهر تهران بصورت سه بعدی و... یادم هست که برای رسیدن به تکنیکی خاص برای جلوه حقیقی سطح باند که عکسهاش در سایت هست 2 ماه وقت صرف کردم.تمامی چراغهای سطح فرودگاه همانند صحنه کیش بصورت دستی و تک تک قرار گرفته بود (حدود 1000 چراغ اگر اشتباه نکنم) و ...
برای تهران 2007 همانطور که شما هم اشاره کردید Project Plan تعریف شده بود با پریود سه ساله و 2400 نفر/ساعت کار طراحی.قرار بود از طریق شرکت ایز ایران تصاویر ماهواره ای با هزینه شخصی خریداری بشه به قیمت هر کیلومتر مربع 18 دلار ، توجه داشته باشید که در آن زمان فرودگاه امام حتی تکمیل نشده بود و من مجبور بودم بعضی قسمتهای تصاویر ماهواره ای رو بصورت مصنوعی ایجاد کنم و هزاران مورد دیگر که از حوصله خارج هست.

در این گیر و دار مسائل و مشکلات زیادی پیش اومد که حقیقتاً توان رو از من گرفت و نهایتاً عطایش را به لقایش بخشیدم( این مشکلات در صحنه کیش 2004 هم وجود داشت ولی نه به این گستردگی) .دوستانی که تو این زمینه کار کرده باشند کاملاً شرایط بنده رو درک میکنن.
این هست که بعید میدونم حتی در آینده ای نزدیک طراحی این فرودگاه رو از سر بگیرم,شاید پروژه های کوچکتری رو انجام بدم ولی مطمئناً حتی حوالی تهران نخواهد بود 😁 انشاالله دوستان خوب دیگر ما رو هم به فیض برسانند.👍

در پایان تنها چیزی که میتونم بگم این هست که شرمنده دوستانم هستم و انشاالله که عفو میفرمائید.
PC Flight Simulation Geek Since 1998