سلام
راستش سالهاست که تنها تفریح و عشقم پرواز با شبیه ساز پرواز است ( از نسخه FS4 تا FSX) و نیز سالهاست که هر روز وارد این سایت می شوم تا از مطالب، خبرها و گاهاً لینک هایی که مرتبط به شبیه ساز پرواز می شود استفاده کنم.
به جرات می تونم بگم، زمانی که صحنه های تهران (مهرآباد) و کیش را در این سایت پیدا و دانلود کردم بیش از هر بسته الحاقی دیگر که بر روی اینترنت دانلود کرده بودم لذت بردم و احساس غرور کردم که تورج عزیز به همراه سایر دوستان و هموطنانم تلاش می کنند تا ما هم در ایران مثل سایر کشورها صحنه ها و خطوط هوایی مخصوص خودمان را در شبیه ساز پرواز داشته باشیم. واقعاً باعث افتخار بود و هست و افسوس که تخصص و دانش من در این زمینه بسیار کم بود تا بتوانیم در این را کمکی به این بزرگواران بکنم. خوب بگذریم...
امروز برای اولین بار پس از سالها استفاده از این وب سایت وارد بخش تالار گفتگو شدم و به مطالعه مطالب آموزنده و جالب شما عزیزان مشغول شدم تا اینکه رسیدم به بخش تهران 2007 و مطالبی که در آن بخش مطرح شده بود. واقعاً خجالت کشید، شرم آور بود و ... اینکه یک نفر پیدا می شه و تمام وقت خودش و وقتی که اخلاقاً متعلق به خانواده اش است را برای مطرح کردن اسم ایران و طراحی و اجرای یک صحنه الحاقی برای بزرگ ترین نرم افزار شبیه ساز دنیا صرف می کند و بجای تشویق، ساپورت و کمک با بی توجهی، بدقولی و ... مواجه می شود واقعاً شرم آوره. من واقعاً نمی دونم چی باید بگم. یک کشور مثل امارات متحده 25000 USD هزینه می کنه تا شرکتی مثل Fly Tampa صحنه کامل فرودگاه و شهر دبی را شبیه سازی کنه تا به این روش اسم دبی را بیش از بیش سر زبان ها بیاندازه و یک کشور هم اینطوری که وقتی هم که یک نفر متخصص پیدا می شود تا این کار را به صورت رایگان انجام دهد، بجای پشتیبانی 100% و ساپورت اطلاعاتی و مادی و معنوی سنگ سر راه وی می اندازد و یا حداقل همکاری را انجام می دهد. افسوس و صد افسوس
تنها چیزی که پس از خواندن مطالب این تالار و خجالت کشیدن از تورج عزیز به ذهنم رسید این بود که این موضوع جدید را در تالار مطرح کنم تا شاید بتوانیم از این طریق کمکی به اتمام این پروژه ملی کرده باشیم.
ادامه این طرح از نظر من نیازمند چند عامل گوناگون است که می بایست به صورت موازی پیگیری شوند و در ادامه به آنها اشاره نموده ام. خواهشمند است در تکمیل این عوامل و جمع بندی کلی، نهایت همکاری را انجام دهید.
0) برنامه ریزی، نیاز سنجی، فراهم آوردن یک تیم اجرایی قوی و تهیه نقشه اجرا (تمامی این بخش توسط دوست عزیزمان تورج می بایست انجام شود)
1) برآورد هزینه و تامین آن جهت ادامه و تکمیل پروژه: به این منظور 3 راهکار کاملا عملی به ذهنم رسید که مطرح می کنم.
* پیدا کردن اسپانسر مناسب
* جمع آوری کمک های مالی از سوی اعضای انجمن
* ارایه صحنه تهران 2007 یا شاید بهتر باشه اسمش را به تهران 2010 تغییر دهیم به صورت پولی
2) کمک در برنامه نویسی در اجرای بخش های گوناگون صحنه توسط سایر عزیزانی که قبلا در این زمینه کار کرده اند (100 البته زیر نظر و با مدیریت تورج جان). در این بخش چند پیشنهاد به ذهنم رسید که می توان آنها را به صورت موازی دنبال نمود.
* طراحی و اجرای خطوط هوایی داخلی، تهیه ترافیک کامل و 100% دقیق خطوط هوایی داخلی به همراه تمامی پروازهای GA و خطوط هوایی نظامی و گشت های هوایی، ترافیک داخلی فرودگاه شامل تمامی تجیهزات و ماشین آلات و حتی بخشی از ترافیک اطراف فرودگاه
* طراحی و اجرای ساختمانها و بافت های شهری تهران (در مرحله اول و به امید خدا سایر شهرها در آینده)
* طراحی و اجرای دو فرودگاه اصلی تهران (مهرآباد و امام خمینی) که این هم می تواند به بخش های گوناگون تقسیم شود.
* طراحی و اجرای سطح زمین در شهر تهران (شامل تپه ها، کوه ها و ...)
* طراحی و تهیه اسامی و فایل های صوتی تمامی خطوط هوایی داخلی برای نرم افزارهایی ماننده Radar Contact و FS ATC
3) تهیه و جمع آوری اطلاعات فنی کامل در خصوص تمامی موارد فوق جهت طراحی و اجرا: برای این کار هم من ایمان دارم که می توان با کمک همدیگر به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم. من شخصاً از تمام نیرو و ارتباطات خود در این خصوص استفاده خواهم کرد.
4) تست نهایی نرم افزار: گروهی از دوستان قدیمی و با تجربه انجمن می بایست برای این مهم انتخاب شوند و به صورت موازی بخش های به اتمام رسیده را مورد تست و ارزیابی قرار دهند.
دوستان از همه شما از صمیم قلب درخواست می کنم تا کمک کنید تا ایران و فرودگاه های ایران (مخصوصاً فرودگاه های بین المللی ایران) به نوعی طراحی و اجرا گردند که در سایت هایی مانند AVSIM و Flightsim مطرح و برنده جایزه شوند. و من ایمان دارم که این انجمن و این علاقمندان به پرواز در ایران این توان و اراده را دارند و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم.
امیدوارم که این بخش را خوب مطالعه کرده و به آن چیزی که تلاش کردم به همه شما عزیزان برسانم پی برده باشید. به امید آنکه بجای انتخاب فرودگاه فرانکفورت به عنوان فرودگاه اصلی و هواپیمایی Lufthansa به عنوان خط هوایی خود از فرودگاه تهران و خطوط هوایی داخلی استفاده کنیم.
در پایان تنها کاری که توانم انجام دهم این است که بازهم خواهش کنم تا همه با هم به تورج عزیز در ادامه و اتمام این پروژه ملی کمک کنیم و همچنین از تورج جان هم اولاً بابت تمامی زحماتشان سپاسگزاری کنم و خواهش کنم که در تصمیم خود در خصوص ادامه پروژه تجدید نظر کنند.
ویرایش بوسیله کاربر
15 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص