Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


UserPostedImage



مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) گفت: برای رسیدن به ظرفیت جابجایی 6.5 میلیون مسافر در فرودگاه امام، ترمینال و محل پارکینگ‌های هواپیما در حال توسعه است که تا پایان امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

علی کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: با توجه به بند ب ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در مرحله اول، اولویت با احداث و تکمیل فاز دوم طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با هزینه اجرایی حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بخش هوایی در طرح توسعه فرودگاه امام شامل 4000 هکتار از اراضی فرودگاه است که به چهار فاز تقسیم شده، گفت: فاز اول این پروژه شامل ترمینال مسافری شماره یک و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن با ظرفیت جابجایی حدود 6.5 میلیون مسافر در سال است که در حال حاضر سالانه به پنج میلیون مسافر سرویس می‌دهد.

کیانی با بیان اینکه فاز دوم شامل ترمینال مسافری شماره دو و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن با ظرفیت جابجایی حدود 20 میلیون مسافر در سال است، افزود: با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 26.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

افزایش ظرفیت جابجایی 46.5 میلیون مسافر در فرودگاه امام

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) افزود: فاز سوم شامل ترمینال مسافری شماره سه و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی آن خواهد بود که از لحاظ معماری و ظرفیت دقیقا مشابه ترمینال مسافری شماره دو است و با احداث این ترمینال ظرفیت فرودگاه به 46.5 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

کیانی گفت: در فاز چهارم طرح توسعه این فرودگاه که فاز نهایی بخش هوایی است برای افزایش ظرفیت فرودگاه تا 90 میلیون مسافر در سال برنامه‌ریزی شده است.

ساخت 10 هزار هکتار شهر فرودگاهی

وی در بخشی از سخنان خود به تشریح بخش غیرهوایی طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام پرداخت و اظهار کرد: بخش غیرهوایی طرح توسعه فرودگاه ( شهر فرودگاهی) حدود 10 هزار هکتار از اراضی فرودگاه را به خود اختصاص می‌دهد که شامل 1500 هکتار منطقه آزاد تجاری، 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی و حدود 6000 هکتار با کاربری‌های متفاوت است.

برنامه‌ریزی برای انتقال پروازهای زیارتی مهرآباد به فرودگاه امام

کیانی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ظرفیت فرودگاه مهرآباد در شرایط مطلوب بر اساس آنالیز وضعیت ایمنی، آلودگی صوتی اطراف فرودگاه و تحلیل اقتصادی در سیستم فرودگاهی بین هفت تا ۱۰ میلیون مسافر در سال است که با توجه به محدودیت ظرفیت فرودگاه مهرآباد و رشد سریع تقاضای استفاده از حمل و نقل هوایی، این فرودگاه در سال‌های آتی با مشکلات ظرفیتی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش اپرون مواجه خواهد شد.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) افزود: بر این اساس و با توجه به دستور مقام عالی وزارت، انتقال کلیه پروازهای زیارتی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حال برنامه‌ریزی است. همچنین با ساخت ترمینال شماره دو بخشی از پروازهای داخلی نیز به فرودگاه امام منتقل خواهد شد.
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
فاز یک مگر قبلاً به بهره برداری نرسیده بود؟
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 

فاز یک مگر قبلاً به بهره برداری نرسیده بود؟



اینجوری که میگن انگار مانند طرح های دیگه نا تمام ،به بهره برداری رسیده بوده :-k

در تاریخ 5 مرداد1392 حدود 11 میلیارد تومان کسری اعتبار برای تکمیل فاز یک فرودگاه امام داشتن که متن زیر برای این تاریخ است:

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: پیش‌بینی تخصیص اعتبار لازم برای اتمام کل پروژه‌های فاز این فرودگاه حداقل 19 میلیارد تومان است که از این میزان حداقل 11 میلیارد تومان کسری اعتبار داریم.

هوشنگ پاکدل در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره آخرین وضعیت پروژه‌های فاز یک و دو فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: تا پایان سال گذشته جمعا 42 میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه فرودگاه امام تخصیص داده شد که این اعتبار در اغلب پروژه‌های هدف گذاری‌ شده صرف شد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز باقیمانده تخصیص اعتبار سال گذشته حدود 12 میلیارد تومان و از اعتبارات بودجه سال 92 بالغ بر 11 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

پاکدل با بیان اینکه پروژه‌های سوخت‌رسانی به فرودگاه به طول تقریبی 33 کیلومتر به اتمام رسیده و بیش از دو ماه است که به اداره کل فرودگاه امام تحویل داده شده است، گفت: پروژه احداث ساختمان VIP نیز تمام شده و در حال حاضر پیمانکار ذیربط در حال سنگ‌فرش کردن بخشی از محوطه است که با کمبود تخصیص اعتبار مواجه هستیم.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه ساخت ساختمان‌های دادگاه و گذرنامه نیز به اتمام رسیده و به بهره‌بردار تحویل داده شده است، ادامه داد: ساختمان اداره کل فرودگاه نیز به اتمام رسیده و بخشی از روشنایی محوطه باقی مانده که در حال انجام است و در هفته جاری به بهره‌بردار تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد ساختمان تاسیسات زیربنایی هتل و مسجد نیز به اتمام رسیده، از بهره‌برداری آنها در آینده نزدیک خبر داد.

پاکدل با اشاره به اینکه پل ارتباطی و توسعه ترمینال موجود از مهمترین پروژه‌های فاز یک توسعه فرودگاه امام است، گفت: ساخت پل به علاوه ساختمان جنوبی به طور کامل به اتمام رسیده و تا چند روز آینده با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته قطعات پیش ساخته شده اسکلت فلزی ساختمان شمالی نصب خواهد شد و با تکمیل ساختمان شمالی پل این پروژه نیز به اتمام خواهد رسید.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام ادامه داد: این پل در واقع مسیر ارتباطی ترمینال به پارکینگ جنوبی، هتل و مسجد است که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود در شهریور ماه امسال قابل بهره‌برداری باشد.