S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
15 سال پیش
سال 2010 میلادی ایوائو 3 عدد از پرطرفدارترین تور های خود را اعلام کرد .... پس از اعلام رشد 300% ایران و قرار گرفتن فرودگاههای بیشتر نسبت به امسال در سال 2009 انتظار می رفت که سال 2010 با گذشت تورها و مسیرهای بیشتر از آسمان ایران در ایران ترافیک بهتری داشته باشیم..... دلیل این افت چیست؟؟ آیا برنامه ریزی مسئولین ایوائو؟؟ یا دلالیل دیگری؟ و اگر تصمیم مسئولان!!! چه عواملی بر تصمیم آنها تاثیر گزار بوده است ؟
IR-DIR
  • IR-DIR
  • 60.66% (دوستانه)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
15 سال پیش
سلام ...

جناب سلحشور ...
جواب سئوالتون رو دقیقا عرض میکنم .

در تورهای ایوائو قرارنیست هر کشوری که مساحت بیشتری داره ، سهم بیشتری هم در تورهای ایوائو داشته باشه . اون چیزی که برای انتخاب فرودگاه ها در درجه اول اهمیت قرارداره ، آماریه که کاربران یک دیویژن روی ترکر های شبکه ثبت میکنند . چکیده این آمار با واحد نفر/ساعت آن لاین ، ملاک رتبه بندی کشورهاست و تاثیر زیادی در با اهمیت یا بی اهمیت بودن اون کشور برای سازمان ایوائو داره .

گله دارم از بسیاری از دوستان از جمله خود شما ...
شما به عنوان مطرح کننده این سئوال ، چقدر در ارتقاء این رقم موثر بوده اید ؟ چرا حضور شما و بسیاری از دوستان دیگه اینقدر کم رنگه . چرا بسیاری از دارندگان آی دی در شبکه از انجام پرواز سر باز میزنند ؟ چرا پستهای مراقبت پرواز کماکان بی رونقند ؟ من و بقیه دوستان در گروه مدیریت دیویژن نه توان کافی داریم و نه مسئول تامین تمام این موارد هستیم .گروه استف ایران ، مسئولیتهای مشخصی داره که قضاوت درباره چگونگی انجام این مسئولیتها به عهده سازمان ایوائوست . اما استفاده از بستر آماده شده برای فعالیت هوانوردی مجازی بر عهده کاربران ایرانه . چرا کاربران از این فضا ، اونقدر که درسایر کشورها رایجه ، استفاده نمیکنند ؟

جواب سئوال شما تنها در حجم استفاده کاربران ایرانی از امکانات شبکه ایوائو خلاصه میشه . رتبه ایران در زمان تاسیس دیویژن ایران از نظر نفر/ساعت آن لاین ، رتبه 82 بوده که امسال در زمان ارائه گزارش رسمی سالیانه به سازمان ایوائو ، خوشبختانه در رتبه 45 بودیم . تا زمانیکه این رتبه ارتقا پیدا نکنه ، نمیتونیم انتظار داشته باشیم سهممون از وقایع جهانی بیشتر بشه ...

شب بخیر ...
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
15 سال پیش
سلام....
جناب طالب زاده..
مدت زیادی است که کمتر شده با هم گفتگو داشته باشیم و امیدوارم فرصتی باشد که بیشتر در این رابطه به بحث بپردازیم...@};-
سوال من هم دقیقا همینجاست ... چرا؟ چرا استقبال کم شده ؟ چرا دوستان مانند سال پیش در همین موقع از سال حضور آنچنان پررنگی ندارند؟؟ یا بهتر میشه گفت کلا حضور ندارند؟؟؟ این مسئله ساده ای نیست که به راحتی از کنارش بگذریم و در این گمان باشیم جمع حاضرکه هرشب آنلاین می شوند و پرواز دارند کافیند.... تیم مدیریتی شما و استف های محترم حتما تلاشهای بسیاری تا به حال انجام داده اند ولی تا زمانی که عضویت اعضا روند ورودی و مثبتی نداشته باشد و یا بقیه دوستان استقبال بیشتری نشان ندهند تلاشهای گروه عملا بی فایده است .... یک رابطه علت و معلولی ساده است ... در آن طرف رابطه هم گروه شما است تا زمانی که استقبال نباشه شور واشتیاق گروه مدیریتی برای کار کردن بیشتر ، تفکر بیشتر و خلاقیت بیشتر هر روز کمتر و کمتر میشه تا زمانی که به حالت راکد می رسد و به حاشیه ها بیشتر پرداخته میشه.
این موضوع باید در یک جلسه رسمی ریشه یابی بشود و راهکارهای خروج از این را وضع هم بررسی بشود!!! من و بقیه دوستان هم آماده ایم با راهکارهای خود در این موضوع به شما کمک کنیم...

اگر واقع بین باشیم عدد رشد 300% که از طرف بنده هم اعلام شد عدد درستی نیست .. عدد درست و رشد واقعی دویژن در گزارش سالانه سال 2010 معلوم خواهد شد بنده بیم این دارم که در سال 2011 و در گزارش 2010 رتبه ایران افت شدیدی داشته باشد و به جایگاه قدیم خود نزدیک بشود......

موفق باشید @};-
IR-DIR
  • IR-DIR
  • 60.66% (دوستانه)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
15 سال پیش
جناب آقای سلحشور ... سلام ...

جواب چرا های جدید رو ، هم شما میدونید و هم من . پس صحبت در موردش چندان فایده نداره . اما چون مطرح کرده اید باید عرض کنم :

فرمودید : چرا استقبال کم شده ؟ چرا دوستان مانند سال پیش در همین موقع از سال حضور آنچنان پررنگی ندارند؟؟ یا بهتر میشه گفت کلا حضور ندارند؟؟؟

مشکل اینجاست که بعضیها فکر میکنند باید تعاملی با گروه استف داشته باشند تا بیان و پرواز کنن . مشکل اینجاست که بعضی ها فکر نمیکنند که اگر ایران ، دیویژن نداشت هم میشد پرواز کرد . همونطور که خود من پرواز میکردم . به یه جمله پست قبلی بنده توجه نکردید ...
عرض کردم ، گروه استف ایران ، مسئولیتهای مشخصی داره که قضاوت درباره چگونگی انجام این مسئولیتها به عهده سازمان ایوائوست ...
استفاده سایر دوستان از امکانات شبکه به هیچ عنوان تابعی از چگونگی رابطشون با گروه استف نیست .اگر کسی واقعا پرواز آن لاین رو دوست داشته باشه میتونه بیاد ، پرواز کنه ، پست مراقبت پرواز ببنده ، چند نفر جمع بشن و پرواز گروهی بذارن ، سرویس بدن و خلاصه از شبکه استفاده کنن . هیچ احتیاجی هم به در ارتباط بودن با استف ایران نیست . شده تا به حال بخواهید تشریف بیارید پرواز کنید و کسی مانع شما بشه ؟

در رابطه با حضور دوستان باید عرض کنم ، ما که نمیتونیم دعوت نامه برای اعضا بفرستیم و خواهش کنیم تشریف بیارن و از شبکه استفاده کنن . اگر کسی دوست داشت خودش میاد . عدم استقبال رو هم قبول ندارم . درسته که شما و بعضی از دوستان مدتیه روی خط تشریف نمیارین ، اما دوستان دیگه ای رو در جمع حاضر میبینیم .

فرمودید : در آن طرف رابطه هم گروه شما است تا زمانی که استقبال نباشه شور واشتیاق گروه مدیریتی برای کار کردن بیشتر ، تفکر بیشتر و خلاقیت بیشتر هر روز کمتر و کمتر میشه تا زمانی که به حالت راکد می رسد و به حاشیه ها بیشتر پرداخته میشه.

بر خلاف نظر شما ، وضعیت دیویژن ایرن نه تنها بد نیست ، بلکه رو به جلو هم هست . برخلاف سال گذشته که 2 تور داشتیم ، امسال 4 تور داریم . در حال اخذ مجوز تور لانگ هال برای دیویژن هستیم . مجوز ایونت عملیات ویژه جهانی رو گرفته ایم که دوستان دارن روی اون کار میکنن . تور هلی کوپتری رو احتمالا خواهیم داشت و مشغول مذاکره هستیم برای برپایی یک تور بزرگ در منطقه خاور میانه با حضور چند کشور از جمله ایران . امتحاناتمون داره خیلی وسیع برگزار میشه و دوستان در دپارتمان آموزش هم برنامه جدید آموزشی رو داده اند که باید در چند جلسه روی اون بحث بشه . میبینید ... نگرانیتون در مورد از بین رفتن خلاقیت و سرد شدن دوستان بی مورده . استف ایران کار خودش رو میکنه !

اما حاشیه ها !!!
خدا رو شکر ، مدتیه حاشیه نداریم . همه مشغول کارشون هستند .

فرمودید : اگر واقع بین باشیم عدد رشد 300% که از طرف بنده هم اعلام شد عدد درستی نیست .. عدد درست و رشد واقعی دویژن در گزارش سالانه سال 2010 معلوم خواهد شد بنده بیم این دارم که در سال 2011 و در گزارش 2010 رتبه ایران افت شدیدی داشته باشد و به جایگاه قدیم خود نزدیک بشود

رشد رو میشه با نگاه به پارامتر های مختلفی تعریف کرد . رشد 300 درصدی مطرح شده ، رشد ورود کاربران ایرانی به شبکه ایوائوست و البته غلط نیست . رشد عملیاتیمون همون رتبه بندیه ه قبلا عرض کردم که اون هم مثبته . با توجه به این که دوستانی که حضور آنجنانی ندارند و پای ثابت شبکه نیستند ، زیاد روی جابجایی آمار تاثیر ندارند امیدواریم حضور بقیه دوستان ، خلاء عدم فعالیت آقایون رو پوشش بده .

یک بار دیگه عرض کنم ، فعالیت در شبکه ایوائو ، الزاما نیازی به داشتن رابطه با دیویژن ایران نداره . از ایده ها و فعالیت تمام دوستان استقبال میکنیم و قوانین رو هم مو به مو در فضای ایران اجرا و نظارت میکنیم .

این امکانات برای استفاده من و شماست ...
روز خوش ...
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
15 سال پیش
جناب طالب زاده......

فرمودید:
نقل قول:

مشکل اینجاست که بعضیها فکر میکنند باید تعاملی با گروه استف داشته باشند تا بیان و پرواز کنن . مشکل اینجاست که بعضی ها فکر نمیکنند که اگر ایران ، دیویژن نداشت هم میشد پرواز کرد . همونطور که خود من پرواز میکردم . به یه جمله پست قبلی بنده توجه نکردید ...



دوِیژن ایران 357 عضو و 141 عضو فعال داره در حالی که فقط 10 12 استف پزیشن که بعضی از دوستان هم در دو موقعیت انجام وظیفه می کنند.
چند نفر چنین فکری می کنند؟؟؟ اینجور قضاوت کردن نوعی پیش داوری و پاک کردن صورت مسئله است!! فرض می کنیم از این 141 نفر اکتیو 10 نفر استف و 30 نفر هم چنین تفکری دارند و از 100 نفر هم 50 نفر با در نظر گرفتن همه مشکلات نمی توانند فعالیت بکنند از 50 نفر باقیمانده در یک ایونت ما 30 نفر شرکت می کنند در حال حاضر؟؟

صرف نظر از این ها چرا 357 نفر چرا این رقم بیشتر از اینها نباید باشه؟؟؟

نقل قول:

در رابطه با حضور دوستان باید عرض کنم ، ما که نمیتونیم دعوت نامه برای اعضا بفرستیم و خواهش کنیم تشریف بیارن و از شبکه استفاده کنن .



بله و کلا در حیطه مسئولیت کاری شما نیست ولی شما می توانید با برنامه ها و اطلاع رسانی های جدیدی که می کنید فضا را برای جلب یک خلبان یا ATC آماده کنید. فراموش نکنید که اطلاع رسانی یکی از مهمتریم بخش ها در جلب اعضا است.

نقل قول:

بر خلاف نظر شما ، وضعیت دیویژن ایرن نه تنها بد نیست ، بلکه رو به جلو هم هست . برخلاف سال گذشته که 2 تور داشتیم ، امسال 4 تور داریم . در حال اخذ مجوز تور لانگ هال برای دیویژن هستیم . مجوز ایونت عملیات ویژه جهانی رو گرفته ایم که دوستان دارن روی اون کار میکنن . تور هلی کوپتری رو احتمالا خواهیم داشت و مشغول مذاکره هستیم برای برپایی یک تور بزرگ در منطقه خاور میانه با حضور چند کشور از جمله ایران . امتحاناتمون داره خیلی وسیع برگزار میشه و دوستان در دپارتمان آموزش هم برنامه جدید آموزشی رو داده اند که باید در چند جلسه روی اون بحث بشه . میبینید ... نگرانیتون در مورد از بین رفتن خلاقیت و سرد شدن دوستان بی مورده . استف ایران کار خودش رو میکنه !



صحبت های من هیچکدام از روی غرض نبوده و نیست گمان اینکه دویژن در حالت خوبی نیست نه سودی برای من داره و نه من رو خوشنود می کنه وضعیت راکد و بیم من از این هستش که با تمام این زحماتی که دوستان می کشند و این همه تور تهیه می بینند و نوآوری نشان می دهند با استقبال کم اعضا یا همون طرف دوم رابطه مواجه بشه اینجاست که حالتهایی که قید کردم احتمالش قوی تر میشه.......البته امیدوارم هیچ زمان به چنین وضعیتی نرسیم.

چیزی که مهم هست اینه که کارها طوری پیش بره که نهایتا به سود دویژن باشه ... امیدوارم تورهایی که اعلام کردید و برنامه های که در نظر دارید با استقبال خوب دوستان روبرو بشه و یک مرحله دیگه رو به جلو بریم .

پاینده باشید@};-