سلام خدمت همه دوستان @};-
تورج جان این 787 واقعا پرنده زیبایی هست و نظر کارشناسی ترکیبی مهندسین طراح و روانشناسها با هم یکی شده تا تمام پیچو خمهاش اثر گذار باشه و خدایی نتیجش بشه این باربی خوش ترکیب ، برام جالبه که ایرلاینی مثل ویتنام ایر چطور انقدر لرد شده که در انتخاب پرندهای هم کلاس مثل 787 و 350 a اقدام به خرید مشترک میکنه ، این یعنی جیب پر پول و تلاش برای کسب بازار حمل و نقل
نکته جالب برای من تو فیلم حرکت شست خلبان روی اهرم استبلایزر تریم هست ، با توجه به اینکه پرواز به صورت منوآل انجام میشه ، خلبان تلاش میکنه در هنگام گردشهای خیلی تنگ با بنک 70 درجه که دیگه میشه گفت بهش استیپ ترن از سینک کردن پرندش به اطراف و پایین جلوگیری کنه . هر چند به نظر میرسه به خاطر طراحی عالی آیروداینامیکی سینک ریت این پرنده خیلی کم باشه ولی تیریم کردن خلبان برای کاهش میزان فشار جی مثبت و منفی مشخصه . البته موتورهای نیرومند این پرنده هم داره به درستی کار خودشو انجام میده و پایداری بالایی ایجاد میکنه .
حال میکنم بوئینگ ول کن یوک تو مدرنترین پرندهاشم نیست . از چندتا خلبان سوال کردم ، یوک رو به استیک ترجیح میدن ، اعتقاد دارن بیشتر میشه بهش اعتماد کرد .و به خلبان آرامش بیشتری میده به خصوص زمان فرود .
اگر این فیلمو 50 دفه دیگه هم ببینم چیزای جدید توش در پیدا میشه [barareh]