سلام جناب صدری@};-
من تو پست دوم در همین تاپیک دلایل بهتر بودن پرنده جت رو برای فلایت چک گفتم و این موردی که شما گفتین رو برسی کردم خب اگر اینجوری میبود که یه هلیکوپتر با توان پرواز ایستا و یا پرواز با سرعت خیلی پایین میتونست بهترین فلایت چک باشه 🤔
حالا کاری به چک کردن سیستمهای کمک ناوبری که به صورت ثابت در فرودگاها قرار گرفتن نداریم و شرط رو بر این میزاریم که دستگاهای دقیق داخل یه فلایت چک پراپ هم میتونه این کار رو با دقت انجام بده ولی یرای برسی و اصلاح مسیرهای هوایی از لحظه تیکاف تا فرود ، عملکرد پرنده جت با توجه به اینکه اکثر تایپهای مسافربری و غیره جت هستن بهتر خواهد بود .
با کاپتان آسیای در این مورد صحبت کردم . میگفت فرضا یک طرح ورودی برای یه پرنده جت باید به گونی طراحی بشه که با توجه به سرعت اپروچ براش مشکل ساز نشه. این برسیها بهتره که با یک پرنده جت انجام بشه تا شباهت ریت و سرعت کلایم و دیسند شبیه به هم باشه .
جالبه که بدونید گاهی از پرندهای هوی مثل a300 هم برای این کار استفاده شده .