mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام به همه @};-

یک فروند هواپیمای ویژه کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاههای کشور (فلایت چک) با هدف کنترل تجهیزات ناوبری منطقه شرق کشور، روز پنج شنبه در فرودگاه بین المللی بیرجند به زمین نشست.

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


فکر کنم اگر پرنده فلایت چک یه پرنده جت باشه خیلی عملکرد بهتری داشته باشه
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
8 سال پیش
بله اگه Flight Check هواپیمای جت باشه، پروسه چک تجهیزات کمی سریع تر میشه و در زمان کمتری تست های بیشتری میگره و چون باید بین فرودگاه ها و مسیرها طی طریق کنه اینکارو سریعتر انجام میده و به ارتفاع بیشتری هم دسترسی داره ... اما خوب دقت چک دستگاه های ناوبری به تجهیزات نصب شده در پرنده بستگی داره نه نوع هواپیما ... بیچ کرافت 350 هم پرنده خوبیه! وضعمونو که میدونید! زیاد انتظار نداریم از خودمون!

اینم تصاویری از فلایت چک های امریکایی

UserPostedImage

UserPostedImage
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام به همه @};-

نقل قول:

بله اگه Flight Check هواپیمای جت باشه، پروسه چک تجهیزات کمی سریع تر میشه و در زمان کمتری تست های بیشتری میگره و چون باید بین فرودگاه ها و مسیرها طی طریق کنه اینکارو سریعتر انجام میده و به ارتفاع بیشتری هم دسترسی داره ... اما خوب دقت چک دستگاه های ناوبری به تجهیزات نصب شده در پرنده بستگی داره نه نوع هواپیما ... بیچ کرافت 350 هم پرنده خوبیه! وضعمونو که میدونید! زیاد انتظار نداریم از خودمون!

اینم تصاویری از فلایت چک های امریکایی



در این مورد باید بگم یکی از وظایف پرندهای فلایت چک ، برسی سیستمهای کمک ناوبری در فرودگاها هست ، کار مهمه دیگه که انجام میدن برسی طرحای sid و star و همچنین طرح arrival و departure هست که اونجاس که فرق بین پرنده جت و پراپ کاملا مشخصه . تعریف سرعت برای اصلاح مثلا یک طرح ورودی با محدوده سرعت مشخص و یا ورود به یک آرک همراه با دیسند با محدوده سرعت مشخص اون هم برای اکثر پرندها که جت هستن ، میشه لازمه داشتن یک فلایت چک جت با قابلیت بالا در موارد پروازی مختلف . مثل یک لیرجت [approve]


UserPostedImage
Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند
8 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 

سلام به همه @};-

یک فروند هواپیمای ویژه کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاههای کشور (فلایت چک) با هدف کنترل تجهیزات ناوبری منطقه شرق کشور، روز پنج شنبه در فرودگاه بین المللی بیرجند به زمین نشست.

UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


UserPostedImage


فکر کنم اگر پرنده فلایت چک یه پرنده جت باشه خیلی عملکرد بهتری داشته باشه



سلام و تشکر

نه الزاما اینطور نیست

برای چک کردن و کالیبره کردن تجهیزات ناوبری تفاوتی نداره چون سرعت انتقال سیگنالهای الکترونیکی از سرعت جت هم بیشتر است بنابر این مثلا تست و دقت یک فرستنده VOR بهتره با سرعت کم انجام بشه تا نقاط کور مشخص بشه. @};-
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام جناب صدری@};-

من تو پست دوم در همین تاپیک دلایل بهتر بودن پرنده جت رو برای فلایت چک گفتم و این موردی که شما گفتین رو برسی کردم خب اگر اینجوری میبود که یه هلیکوپتر با توان پرواز ایستا و یا پرواز با سرعت خیلی پایین میتونست بهترین فلایت چک باشه 🤔

حالا کاری به چک کردن سیستمهای کمک ناوبری که به صورت ثابت در فرودگاها قرار گرفتن نداریم و شرط رو بر این میزاریم که دستگاهای دقیق داخل یه فلایت چک پراپ هم میتونه این کار رو با دقت انجام بده ولی یرای برسی و اصلاح مسیرهای هوایی از لحظه تیکاف تا فرود ، عملکرد پرنده جت با توجه به اینکه اکثر تایپهای مسافربری و غیره جت هستن بهتر خواهد بود .

با کاپتان آسیای در این مورد صحبت کردم . میگفت فرضا یک طرح ورودی برای یه پرنده جت باید به گونی طراحی بشه که با توجه به سرعت اپروچ براش مشکل ساز نشه. این برسیها بهتره که با یک پرنده جت انجام بشه تا شباهت ریت و سرعت کلایم و دیسند شبیه به هم باشه .

جالبه که بدونید گاهی از پرندهای هوی مثل a300 هم برای این کار استفاده شده .