mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
سلام به همه @};-

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال 2017 هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از ایرنا، فرهاد پرورش عصر یکشنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت سازنده هواپیمای ATR هشت فروند هواپیما را براساس قراردادی که آماده امضا شده به ایران ایر تحویل می دهد.


UserPostedImage


وی با اشاره به امضای قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از شرکت بوئینگ اظهار داشت: هر چند که این قرارداد هفته گذشته امضا شد اما بوئینگ نخستین هواپیمای خود را در آوریل 2018 به ایران ایر تحویل می دهد.

پرورش با بیان اینکه قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از شرکت ایرباس در مراحل نهایی شدن قرار دارد، گفت: نمایندگان ایرباس از هفته گذشته در ایران حضور دارند تا بتوانیم با بررسی تمام زوایای مهم این قرارداد را به امضا برسانیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هر چند ارزش اسمی قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس 25 میلیارد دلار اعلام شده و هواپیماهای 380 از این قرارداد حذف شده ، رقم قرارداد ما با ایرباس بیش از 10 میلیارد دلار نخواهد بود.
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
8 سال پیش
برای 100 فروند پرنده چند تا خلبان نیاز هست اگر فرض بگیریم هر 100 فروند در تمام مدت عملیاتی باشند؟
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
8 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 

برای 100 فروند پرنده چند تا خلبان نیاز هست اگر فرض بگیریم هر 100 فروند در تمام مدت عملیاتی باشند؟



سلام تورج دادا @};-

در ایرلاینهای فعال در ایران متفاوت هست ولی اگر ایران ایر کنونی رو در نظر بگیریم ، 3 دست کرو کاکپیت و همچنین مهماندار برای تایم عملیاتی در طول یک روز لازمه ، ایرلانهایی مثل ماهان ترجیح میدن برای پرندهاشون 2 ست کرو داشته باشن که خستگی بیشتری تحمل میکنن ولی درآمد بیشتری دارن و ساعت پرواز بیشتری طی میکنن . من فکر نمیکنم فرمول ایران ایر تغییری بکنه الا تایم پرواز برای ساعت 12 شب تا پنج صبح هم فعال بشه که احتمالش کمه

تو این حالت میشه گفت حدود 600 تا خلبان و کمک لازم دارن و تعداد مهماندار هم متفاوته برای هر تایپ . و اینکه پروازهای برون مرزی با چه پرندهایی انجام بشه هم باعث تغییر در این اعداد میشه ،

نکته جالب برای من اینه که اگر ایران ایر 80 تا پرنده رو برای پروازهای داخلی اختصاص بده ، 90% ایرلاینها فعال کنونی باید درشون رو تخته کنن ، چون تمام پروازهاش بدون تاخیر و آنتایم خواهد شد و قطعا مردم برای پرواز ترجیح میدن مسافر هواپیماهای نو باشن . این اتفاق قطعا خواهد افتاد ، طبق قوانین ایران ایر هم نمیتونه قیمت بلیط رو بالا ببره و اتفاقا باید به فکر فروش و ارائه خدمات بیشتر و بهتر باشه تا بتونه درآمد ایجاد کنه و بدهیش رو بده .

در مورد پروازهای خارجی هم ایرلانهای داخلی دیگه و هم ایرلانهای خارجی که در شرایط کنونی خدمات میدن به مسافرهای ایرانی با یک رقیب سر حال ربرو میشن و عده زیادی از مشتریاشون رو از دست میدن .

خود شما اگر بدونی به یک مقصد داخلی و قیمت برابر و آنتایم میتونی با ایران ایر و پرندهای نوش مثلا به مشهد بری ، انتخابت مشخصه ، خب 737 max با 737 - 300 خیلی متفاوته از هر جهت که برسی کنی .

اون موقعه وقت خدا حافظی با ایرلانیهای چهار پنج فروندیه که جز کندی و خسارت چیزی ندارن . حالا هی برن از 737 های سی چهل ساله بخرن 😊

تنوع خرید ایران ایر به شکلیه که حتی پرواز به فواصل نزدیک و کم مسافر رو هم شدنی میکنه . ایرلانهای دیگه در خطر خواهند بود و مردم ایشالا در آرامش و امنیت . با کلاس بالا و افتخار دهیه 50 تا 80 میلادی [approve] امیدوارم به یاری حق 🙏