برای 100 فروند پرنده چند تا خلبان نیاز هست اگر فرض بگیریم هر 100 فروند در تمام مدت عملیاتی باشند؟
سلام تورج دادا @};-
در ایرلاینهای فعال در ایران متفاوت هست ولی اگر ایران ایر کنونی رو در نظر بگیریم ، 3 دست کرو کاکپیت و همچنین مهماندار برای تایم عملیاتی در طول یک روز لازمه ، ایرلانهایی مثل ماهان ترجیح میدن برای پرندهاشون 2 ست کرو داشته باشن که خستگی بیشتری تحمل میکنن ولی درآمد بیشتری دارن و ساعت پرواز بیشتری طی میکنن . من فکر نمیکنم فرمول ایران ایر تغییری بکنه الا تایم پرواز برای ساعت 12 شب تا پنج صبح هم فعال بشه که احتمالش کمه
تو این حالت میشه گفت حدود 600 تا خلبان و کمک لازم دارن و تعداد مهماندار هم متفاوته برای هر تایپ . و اینکه پروازهای برون مرزی با چه پرندهایی انجام بشه هم باعث تغییر در این اعداد میشه ،
نکته جالب برای من اینه که اگر ایران ایر 80 تا پرنده رو برای پروازهای داخلی اختصاص بده ، 90% ایرلاینها فعال کنونی باید درشون رو تخته کنن ، چون تمام پروازهاش بدون تاخیر و آنتایم خواهد شد و قطعا مردم برای پرواز ترجیح میدن مسافر هواپیماهای نو باشن . این اتفاق قطعا خواهد افتاد ، طبق قوانین ایران ایر هم نمیتونه قیمت بلیط رو بالا ببره و اتفاقا باید به فکر فروش و ارائه خدمات بیشتر و بهتر باشه تا بتونه درآمد ایجاد کنه و بدهیش رو بده .
در مورد پروازهای خارجی هم ایرلانهای داخلی دیگه و هم ایرلانهای خارجی که در شرایط کنونی خدمات میدن به مسافرهای ایرانی با یک رقیب سر حال ربرو میشن و عده زیادی از مشتریاشون رو از دست میدن .
خود شما اگر بدونی به یک مقصد داخلی و قیمت برابر و آنتایم میتونی با ایران ایر و پرندهای نوش مثلا به مشهد بری ، انتخابت مشخصه ، خب 737 max با 737 - 300 خیلی متفاوته از هر جهت که برسی کنی .
اون موقعه وقت خدا حافظی با ایرلانیهای چهار پنج فروندیه که جز کندی و خسارت چیزی ندارن . حالا هی برن از 737 های سی چهل ساله بخرن 😊
تنوع خرید ایران ایر به شکلیه که حتی پرواز به فواصل نزدیک و کم مسافر رو هم شدنی میکنه . ایرلانهای دیگه در خطر خواهند بود و مردم ایشالا در آرامش و امنیت . با کلاس بالا و افتخار دهیه 50 تا 80 میلادی [approve] امیدوارم به یاری حق 🙏