mehran617
  • mehran617
  • 59.66% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
13 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

ساعت 16:30 آخرین مرکز کنترل که TOW_OIMM بود، رفت!
من از 16:15 متصل شدم،خبری نبود! پس 6 ساعت چی شد؟



من از ساعت 14 تا 16:30 تاور مشهد بودم تا ساعت 16 تهران سنتر ، اپروچ تهران و تاور مهراباد آنلاین بودند
تاور شیراز و زاهدان هم اومدند و رفتند
متاسفانه ترافیک هوایی خوبی نبود ![dangerpc]
UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
mehran617 نوشت:

Cpt.mohammadifar نوشت:

ساعت 16:30 آخرین مرکز کنترل که TOW_OIMM بود، رفت!
من از 16:15 متصل شدم،خبری نبود! پس 6 ساعت چی شد؟



من از ساعت 14 تا 16:30 تاور مشهد بودم تا ساعت 16 تهران سنتر ، اپروچ تهران و تاور مهراباد آنلاین بودند
تاور شیراز و زاهدان هم اومدند و رفتند
متاسفانه ترافیک هوایی خوبی نبود ![dangerpc]



منم برای ساعت 16:40 اومدم مشهد که شما رفته بودید!😊
قبلش نبودم!
بعد از اینکه تمامی واحدها بسته شدند، یک ساعت بعد زاهدان ،شیراز،کرمان فعال شدند.

من پیشنهاد میکنم که برای اینکه ترافیک و کنترل ترافیک پویا ،حداقل برای 6 ساعت داشته باشیم،از 4 روز قبل از طریق دیویژن اعلام بشه ، تا مثل ایونت همه باشند.
فقط هم یک بار نباشه ، برای چند بار اول، هفته ای یکبار فکر کنم خوبه! بعدش کم کم دست همه راه میوفته تا همیشه سنتر و ترافیک و... داشته باشیم.

اصلاً زمانیکه صدای کنترلر توی گوش میپیچه لذت پرواز هم بیشتر میشه،الآن همش سوت و کور میپریم،خشک خشک.

تازه اگه دوستان با پیشنهاد موافق باشند و اجرا بشه،میتونیم چند سکتور برای سنتر داشته باشیم و برای محدوده های مشخص با یک واحد تماس بگیریم.
آوازمونم توی IVAO میپیچه...
[loveiran]

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
saba.h
  • saba.h
  • 54.26% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
13 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

mehran617 نوشت:

Cpt.mohammadifar نوشت:

ساعت 16:30 آخرین مرکز کنترل که TOW_OIMM بود، رفت!
من از 16:15 متصل شدم،خبری نبود! پس 6 ساعت چی شد؟



من از ساعت 14 تا 16:30 تاور مشهد بودم تا ساعت 16 تهران سنتر ، اپروچ تهران و تاور مهراباد آنلاین بودند
تاور شیراز و زاهدان هم اومدند و رفتند
متاسفانه ترافیک هوایی خوبی نبود ![dangerpc]



منم برای ساعت 16:40 اومدم مشهد که شما رفته بودید!😊
قبلش نبودم!
بعد از اینکه تمامی واحدها بسته شدند، یک ساعت بعد زاهدان ،شیراز،کرمان فعال شدند.

من پیشنهاد میکنم که برای اینکه ترافیک و کنترل ترافیک پویا ،حداقل برای 6 ساعت داشته باشیم،از 4 روز قبل از طریق دیویژن اعلام بشه ، تا مثل ایونت همه باشند.
فقط هم یک بار نباشه ، برای چند بار اول، هفته ای یکبار فکر کنم خوبه! بعدش کم کم دست همه راه میوفته تا همیشه سنتر و ترافیک و... داشته باشیم.

اصلاً زمانیکه صدای کنترلر توی گوش میپیچه لذت پرواز هم بیشتر میشه،الآن همش سوت و کور میپریم،خشک خشک.

تازه اگه دوستان با پیشنهاد موافق باشند و اجرا بشه،میتونیم چند سکتور برای سنتر داشته باشیم و برای محدوده های مشخص با یک واحد تماس بگیریم.
آوازمونم توی IVAO میپیچه...
[loveiran]


با تشکر از حضورتون و شرمنده بابت نبود واحد در یک ساعت و نیم برنامه.
این برنامه صرفا یک برنامه ی گروهی مراقبت پرواز بود و اصلا به عنوان ایونت یا آنلاین نایت نمیشه حسابش کرد.مثل یک پرواز گروهی.حالا ما شروعش کردیم انشالا ادامه پیدا کنه.برای فعال کردن یک واحد مراقبت پرواز به چند چیز بیشتر نیاز نیست:
علاقه

کمی مطالعه


چارت پروازی


و حوصله.
برای این چنین برنامه هایی نیازی به هیچ مجوزی نیست.حتی نیاز به هماهنگی نداره.حتی میتونید در سیستم زمانبندی آیوائو رزور کنید تا ترافیک های خارجی هم مطلع باشند.
فقط یک نکته اینکه به مراقبت پرواز به چشم یک علاقه نگاه کنید.من حتی از پرواز بیشتر دوسش دارم.نه به چشم یک غول.امیدوارم ترس دوستان تازه وارد هم کمتر بشه.
به امید فضای بسیار شلوغ.برنامه ی امروز از ساعت 11:15 به مدت 5 ساعت برگذار شد.


در پایان از دوستان هواپیمایی مجازی ماهان تشکر ویژه ای دارم به دلیل همکاری و تبهر عالی که داشتند واقعا احساس راحتی میکردم وقتی ترافیک ماهان با هام تماس میگرفت.
UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
آقای حسنی عزیز؛
از اونجایی که میبینم شما لذت بسیاری از کنترل ترافیک میبرید خوشحالم،منم عاشق پروازم و از صدای کنترلر لذت میبرم.
چه اشکالی داره؟...
ایونت کنیم یا نه !
فکر کنم اگه تبدیل به عادت بشه بهتره. همیشه ایران در سکوته! درسته که دوستان سرشون شلوغه ولی همه که یک زمان پیک کاری ندارند. همدیگه رو میتونن پوشش بدن.
مثلاً زوج شما و آقای شعبان برای سنتر خوب میشه، دوستان دیگه هم هستند. خلبانان هم که دیگه راه افتادند.
اگه اطلاع رسانی کنیم،میتونیم 10-20 تا ترافیک داشته باشیم، چند تا سنتر داشته باشیم. عشقش هم که هست! کسانی هم که میترسند با چند تا سوتی و راهنمایی شدن،اعتماد به نفس پیدا میکنن.
به خدا برام شده آرزو که توی هفته حد اقل 3-4 روز ایران کامل باشه (اکثر واحدهای مراقبتی و تعداد زیادی ترافیک فعال باشند)[-o<
بد میگم؟

تازه اگر این شیوه ای که در پست قبلیم پیشنهاد دادم از سوی هیئت مدیره (staff) همایت و دنبال بشه، همونی میشه که میخوایم!
همه هم پیشرفت میکنن،یا ستاره ها بالا میرن یا شونه ها بالدار میشن!🤣
[flower]

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
saba.h
  • saba.h
  • 54.26% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
13 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

آقای حسنی عزیز؛
از اونجایی که میبینم شما لذت بسیاری از کنترل ترافیک میبرید خوشحالم،منم عاشق پروازم و از صدای کنترلر لذت میبرم.
چه اشکالی داره؟...
ایونت کنیم یا نه !
فکر کنم اگه تبدیل به عادت بشه بهتره. همیشه ایران در سکوته! درسته که دوستان سرشون شلوغه ولی همه که یک زمان پیک کاری ندارند. همدیگه رو میتونن پوشش بدن.
مثلاً زوج شما و آقای شعبان برای سنتر خوب میشه، دوستان دیگه هم هستند. خلبانان هم که دیگه راه افتادند.
اگه اطلاع رسانی کنیم،میتونیم 10-20 تا ترافیک داشته باشیم، چند تا سنتر داشته باشیم. عشقش هم که هست! کسانی هم که میترسند با چند تا سوتی و راهنمایی شدن،اعتماد به نفس پیدا میکنن.
به خدا برام شده آرزو که توی هفته حد اقل 3-4 روز ایران کامل باشه (اکثر واحدهای مراقبتی و تعداد زیادی ترافیک فعال باشند)[-o<
بد میگم؟

تازه اگر این شیوه ای که در پست قبلیم پیشنهاد دادم از سوی هیئت مدیره (staff) همایت و دنبال بشه، همونی میشه که میخوایم!
همه هم پیشرفت میکنن،یا ستاره ها بالا میرن یا شونه ها بالدار میشن!🤣
[flower]


دوست عزیز خوشحالم که نظراتتون رو میگید .اما یک باور غلط بین دوستان ایرانی هست که ما بشینیم ببینیم استف و مسئولین چه میکنند.اونها هم مانند ما کاربر فقط بار مسئولیت بر دوش دارند.ما به جای اینکه بشینیم ببینیم کی چی مار میکنه خودمون به علاقه مون حالا چه پروازی چه کنترلری میپردازیم.دلیلی نیست وایسیم تا بهمون بگن واحد رو فعال کن هر کس موقع با توجه به علاقه اش این کار رو میکنه.شما کشور های اروپایی رو ببینید چه فضای اکتیوی دارند این به دلیل استف اونها نیست.اونها اکتیو هستند حالا برای سازمان دهی کردن این جریان برای برنامه های مخصوص دیویژن هم تشکیل دادند.هیچگاه یادم نمیره سال پیش ایونت فول کنترلر بود از مشهد به کرمانشاه وسط تابستان فقط یک ترافیک.بعد که ایونت تموم شد همه میومدن.دیویژن و استف برای اکتیو کردن فضا تلاش دارند اما باید اون فضا پتانسیل اکتیو شدن رو از خودش نشون بده.در حال حاضر ما کنترلر ماهر و علم دان در ایران زیاد نداریم.یعنی تعدادشون به بیست تا نمیرسه اما امیدوارم علاقه مندان به این رشته افزایش پیدا کنند.همین طور خلبانان هم جدا از کلاس های دیویژن خودشون به مطالعه ادامه بدن چون این کلاس ها یه استارته اگر کسی علاقه پیدا کرد باید به مطالعه ادامه بده تا سطح علمیش بیاد بالا تا سطح علمی و عملیاتی دیویژن بیاد بالا.
چه قدر حرف زدم.خسته نباشید.😎
UserPostedImage