naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان
13 سال پیش
پیش میاد.😛
بعضی از مواقع خلبانها ترجیح میدن که بصورت تجربی و فیلر گیری فرود بیان.یعنی زیاد به مانیتور جلوشون نگاه نمی کنن.اگر دید کافی نباشه و فرودگاه لای ابر و مه باشه ممکنه این اتفاق بیفته.ولی خلبان هرچقدر هم که کور باشه تو شب میفهمه این خیابونه یا باند فرود.اصلاً از دور باید دو چراغ سفید و قرمز کنار باند رو ببینه.اصلاً عرض فرودگاه چند برابر خیابونه.خیابون از بالا مثل یه جوب کوچولو میمونه.شانس آورد به تیر چراغ برق نگرفت.!!!!😲 😲 😲 😲
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
naras نوشت:

پیش میاد.😛
بعضی از مواقع خلبانها ترجیح میدن که بصورت تجربی و فیلر گیری فرود بیان.یعنی زیاد به مانیتور جلوشون نگاه نمی کنن.اگر دید کافی نباشه و فرودگاه لای ابر و مه باشه ممکنه این اتفاق بیفته.ولی خلبان هرچقدر هم که کور باشه تو شب میفهمه این خیابونه یا باند فرود.اصلاً از دور باید دو چراغ سفید و قرمز کنار باند رو ببینه.اصلاً عرض فرودگاه چند برابر خیابونه.خیابون از بالا مثل یه جوب کوچولو میمونه.شانس آورد به تیر چراغ برق نگرفت.!!!!😲 😲 😲 😲



چـــــــــــــی میگی؟😲
سختش کردیا!(منظورمو گرفتی؟)
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
الآن کلی جوک براش در میاد!😠
مثل اون جوکه شد که برای 727 ارومیه ساختن (بیاباندی) اگه نشنیدید بگردین دنبالش،ارزشش رو داره![blackhee]
به نظر میرسه که فقط توی ایران رخ نداده،ولی آمار این اتفاق برای ما خیلی زیاده! پرواز یزد،اصفهان،رشت(یا رشت بود یا نوشهر!)...
یکم سر کیسه شل بشه همه چیز حله![mocking]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند شروع کننده موضوع
13 سال پیش
naras نوشت:

پیش میاد.😛
بعضی از مواقع خلبانها ترجیح میدن که بصورت تجربی و فیلر گیری فرود بیان.یعنی زیاد به مانیتور جلوشون نگاه نمی کنن.اگر دید کافی نباشه و فرودگاه لای ابر و مه باشه ممکنه این اتفاق بیفته.ولی خلبان هرچقدر هم که کور باشه تو شب میفهمه این خیابونه یا باند فرود.اصلاً از دور باید دو چراغ سفید و قرمز کنار باند رو ببینه.اصلاً عرض فرودگاه چند برابر خیابونه.خیابون از بالا مثل یه جوب کوچولو میمونه.شانس آورد به تیر چراغ برق نگرفت.!!!!😲 😲 😲 😲



درسته پیش میاد، اگر دید کافی وجود داشته باشه که دیگه Minimums معنی نداره، چون خلبان داره با دید فرود میادVFR، و در اون شب هم دید کافی بوده و نه به VOR و نهILS احتیاجی نبوده، بنا بر این لازم نیست که در حد Minimums هواپیمارو بالا نگه داشت تا برسه به ارتفاع Decision Height یا DA MAP و بعد یکدفعه بخواد ارتفاع کم کنه، وقتی دید باشه خلبان با یک شیب معمولی ارتفاع کم میکنه، و ممکنه این شیب بسته به شرایط هوا و باد یکمی بالا و پایین بشه که طبیعی هست و هیچ مشکلی نداره.
maryam
  • maryam
  • 66.72% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
13 سال پیش
خلبان چه قدر حداقل دید رو باید داشته باشه تا مجاز به انجام فرود با Vfr باشه؟ مگه تو شب مجازن به استفاده از Vfr؟
سنگی که طاقته ضربه های تیشه را ندارد تندیسه زیبایی نخواهد شد