Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
یوسف جان
در Annotator شما باید GUID رو از داخل پنجره Grouping وارد کنی.ایجاد GUID جدید مربوط به زمانی هست که شما قصد طراحی آبجکت جدیدی رو داری.
ولی در اینجا چون قبلاً تماماً تعریف شده اند فقط باید به GUID مربوطه ارجاع بدی به این صورت که:
-همونطور که میدونی برای Autogen ها 3 تا فایل تعریف (Description) وجود داره که یکی مربوط به پوشش گیاهی ، یکی مربوط به ساختمانها و آخری هم مربوط به Polygone ها هستند.
-شما کافیه که بسته به نوع طرحی که داری مثلاً برای ایجاد فضای سبز فایل اولی رو AutogenDescriptions.xml در برنامه Autogen Configuration Editor باز کنی.بعد از باز کردن پنجره Grouping به Vegetation Grouping تغییر نام میده.عمده کار ما با این پنجره هست .
-تمامی انواع پوشش گیاهی چه بر اساس نوع و چه بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم بندی شده اند.شما باید اونی رو که مثلاً به آب و هوای مشهد سازگاری داره رو انتخاب کنی .توجه داشته باش که شما باید سرشاخه ها رو انتخاب کنی و نه زیر شاخه ها.
-حالا به پنجره Control در Annotator برو و دکمه Vegetation(V) رو بزن.دقت کن که بسته به نوع Autogen دکمه ای که انتخاب میکنی فرق داره.بعد از انتخاب کردن دکمه SetGUID رو بزن.برای من که برای مثال ag Bushes Dry ALL رو انتخاب کرده بودم GUID بصورت ag Bushes Dry ALL نمایش داده میشه.فقط دقت کن که این نام GUID هست که نمایش داده میشه و نه خود GUID.تو این مثال من در پنجره Properties اگر دقت کنی GUID بصورت f2888cee-1a5d-4467-8e4c-2a8f8d18c8b9 isj تعریف شده.
مرحله آخر هم این هست که در تکسچری که لود شده منطقه مورد نظر رو ترسیم کنی.




PC Flight Simulation Geek Since 1998
usofk
  • usofk
  • 55.16% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
12 سال پیش
Touradg نوشت:


.....
توجه داشته باش که شما باید سرشاخه ها رو انتخاب کنی و نه زیر شاخه ها.
....


ایول
دستت دردنکنه
نمیدونم چرا اینهمه امتحان کردم نتونستم همین چیز به این ساده ای رو بفهمم😛

این دکمه تشکر هم یه موقع کار میکنه یه موقع خرابه نمیدونم از سایته یا از browserم
آخه پست قبلی رو زدم اما اینیکی مجبور شدم یه پست واسه تشکر بزنم

انشالاه آپدیت سینری بزودی میاد@};-
خدایا آنکه تورا دارد چه ندارد؟
و آنکه تورا ندارد چه دارد؟ امام حسین(ع)
Majid
  • Majid
  • 53.86% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
12 سال پیش
با عرض سلام خدمت همه دوستان

چطور میتونم با استفاده از SbuilderX در یک فوتو سینری کامل یک شهر ، یک قسمت خاص مثل یک پارک یا یک منطقه رو به جای کل فوتو انتخاب کنم و فقط اون ناحیه رو تبدیل به BGL کنم؟ اگه راهنماییم کنین خیلی ممنون میشم.
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
Majid نوشت:

با عرض سلام خدمت همه دوستان

چطور میتونم با استفاده از SbuilderX در یک فوتو سینری کامل یک شهر ، یک قسمت خاص مثل یک پارک یا یک منطقه رو به جای کل فوتو انتخاب کنم و فقط اون ناحیه رو تبدیل به BGL کنم؟ اگه راهنماییم کنین خیلی ممنون میشم.



سلام
دو راه وجود داره.یا میتونید با استفاده از Blend Mask بخشی رو که مایل به طراحی هستید مشخص کنید و بقیه رو سیاه کنید و یا با استفاده از Textured Polygone و عکس هوایی که از اون نقطه تهیه شده (که میتونه عکس خوده Sbuilder باشه) این قسمت رو طراحی کنید.

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Majid
  • Majid
  • 53.86% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
12 سال پیش
خیلی ممنون تورج جان ، هر دو روش رو امتحان کردم در روش اول هیچ تغییری ایجاد نشد فکر کنم باید ارتفاع منطقه مورد نظرو نقطه به نقطه وارد کنم که فوق العاده وقت گیره ، در روش دوم همچنان فوتو سینری و تغییراتی که درش اعمال کردم کامل هست و اون بخش مورد نظر تفکیک نشد ! نظر شما چیه؟