سلام به همه
امین جان در md 11 تمام این محاسبات به صورت اتوماتیک انجام میشه و به صفحات نمایشی برای آگاهی خلبان منتقل میشه .
در رابطه با اون شیب 3.30 برای فالو کردن گلاید اسلوپ هم FMC تمام محاسبات رو انجام میده و در واقع کمک خلبان این اطلاعات رو ار روی دیسپلی fmc میخونه به همین خاطره که خیلی دقیق میشه.
....
امین جان MD11 یکی از معدود هواپیماهایی که از یه سیستم حرفه ای هدایت دو حالته (DUAL CONTROL ) بهره میبره یعنی در حالتی که پرنده روی اتو پایلوت هست به خصوص در حالت آتو لند از فرامین دست خلبان هم اطلاعات میگیره و عمل میکنهApproving این عالیه .
mehornet جان ممنون از راهنمایی تون . بله حرف های شما و آقا تورج درسته حتی اینکه من متوجه نوشته ی سبز رنگ Dual Land در بالای PFD شده بودم (ولی فکر می کردم چون 2 تا خلبان خودکار باهم کار می کنند از کلمه Dual استفاده می شه ) من هم به شخصه به هواپیمای MD11 (کلا خانواده ی MD) خیلی علاقه مندم.
در ضمن
چارت EHAM را دانلود کردم و در چند صفحه ی اول (میشه گفت یه جورایی NOTAM بودن) توضیحاتی رو پیدا کردم که جواب بعضی از کار هایی که خلبانان در مستند انجام می دادن رو می داد .
آقا تورج چارت چیزهایی هم درباره ی NOISE ABATEMENT PROCEDURES گفته بود که در ساعات خاصی طریقه انجام دادن یک STAR یا SID و ... در شیفل مقداری با حالت عادی فرق می کرد و این گفته های شما صدق می کنه .
در ضمن mehornet جان من چند بار با MD11 PMDG پریدم و کار با Flight Managment computer بلدم و آشنایی دارم ولی چیزی درباره ی اپروچ با FPA محاسبه شده ندیدم که به احتمال زیاد شبیه سازی نشده ولی اگر در PMDG وجود داره و شما هم اطلاع دارید از اون اگر می شه یه توضیح مختصری بدید ممنون میشم.