amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
سلام به همه

نقل قول:

امین جان در md 11 تمام این محاسبات به صورت اتوماتیک انجام میشه و به صفحات نمایشی برای آگاهی خلبان منتقل میشه .
در رابطه با اون شیب 3.30 برای فالو کردن گلاید اسلوپ هم FMC تمام محاسبات رو انجام میده و در واقع کمک خلبان این اطلاعات رو ار روی دیسپلی fmc میخونه به همین خاطره که خیلی دقیق میشه.
....
امین جان MD11 یکی از معدود هواپیماهایی که از یه سیستم حرفه ای هدایت دو حالته (DUAL CONTROL ) بهره میبره یعنی در حالتی که پرنده روی اتو پایلوت هست به خصوص در حالت آتو لند از فرامین دست خلبان هم اطلاعات میگیره و عمل میکنهApproving این عالیه .



mehornet جان ممنون از راهنمایی تون . بله حرف های شما و آقا تورج درسته حتی اینکه من متوجه نوشته ی سبز رنگ Dual Land در بالای PFD شده بودم (ولی فکر می کردم چون 2 تا خلبان خودکار باهم کار می کنند از کلمه Dual استفاده می شه ) من هم به شخصه به هواپیمای MD11 (کلا خانواده ی MD) خیلی علاقه مندم.

در ضمن چارت EHAM  را دانلود کردم و در چند صفحه ی اول (میشه گفت یه جورایی NOTAM بودن) توضیحاتی رو پیدا کردم که جواب بعضی از کار هایی که خلبانان در مستند انجام می دادن رو می داد .

آقا تورج چارت چیزهایی هم درباره ی NOISE ABATEMENT PROCEDURES گفته بود که در ساعات خاصی طریقه انجام دادن یک STAR یا SID و ... در شیفل مقداری با حالت عادی فرق می کرد و این گفته های شما صدق می کنه .

در ضمن mehornet جان من چند بار با MD11 PMDG پریدم و کار با Flight Managment computer بلدم و آشنایی دارم ولی چیزی درباره ی اپروچ با FPA محاسبه شده ندیدم که به احتمال زیاد شبیه سازی نشده ولی اگر در PMDG وجود داره و شما هم اطلاع دارید از اون اگر می شه یه توضیح مختصری بدید ممنون میشم.
UserPostedImage UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
سلام امین جان
از اینکه این فیلم آموزشی رو با این همه دقت برسی کردی به شما تبریک میگم 👏 واقعا تو این فیلما چیزای آموزشی زیادی برای یاد گیری هست . حتی سوتی های زیادی هم هست
که کشفش خالی از لطف نیست

pmdg خیلی تلاش کرده ادان هاشو نزدیک به واقعیت بسازه ولی اطمینان دارم از یه جایی به بعد درگیر محدودیتهای خود FS شده . در مورد FMC شما باید تمام پری فلایت اکشن ها رو
به درستی وارد بکنی در تمام صفحات ( وزن ها . کست اندکس . ماکس لول . میزان سوخت . تمپ . ویند و جهتش . حتی باند مورد نظر برای تیک آف و لندینگ که طولش مهمه و ...... )
امین جان FMC رو باید کامل کنی . تو این حالت درجه های تریم تب و استیبلایزر تریم رو برای تیک آف و لندینگ به شما نشون میده و واقعا هم دقیقه ( اینجاس که معلوم میشه fs اصلا یه
بازی نیست )

من در مورد تیک آف md11 pmdg رو تست کردم میشه گفت خروجی های fmc در مورد سرعت ها ( v1 vr ) و تنظیمات تریم کاملا درسته ولی در مورد لندینگ همشه یه عدد ثابته که میشه گفت درست هم نیست . خب یه ضعف هایی هم داره .

شما میتونین با دقت زیاد (DUAL CONTROL )رو در این ادان سیمولیت کنید به خصوص تو آتو لند عین واقعیته آقا بد حال میده 🤣

راستی این چارت eham مال سال 2005 هست که فکر کنم مربوط به سال ساخت اون فیلم میشه . در غیر این صورت نمیشه بهش استناد کرد .

Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
من لذت میبرم وقتی میبینم بحث درست و حسابی شکل میگیره! ... تا باشه ازین بحثهای مفید 👏
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
[APARAT]http://www.aparat.com/v/5112474d563ef0d36cda99004ac5ae6c216293[/APARAT]
سلام بالاخره و با کلی تاخیر آپلود کردم . این آپارات چقدر کیفیت رو میاره پایین😊 آپلود خودم رو که دیدم با نسخه اصلی که دارم خیلی فرق داشت.
UserPostedImage UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
آپارات فرمتهایی که قبول میکنه رو بلا استثنا تبدیل به .flv میکنه، نابود میکنه فیلم رو! ... 😠 ولی از هیچی توی این وانفسای تِرفیلینگ بهتره!
قشنگ برید توو بحر اون واژه پر رنگ ببینید حاجیتون چه واژه ی با مفهمی اختراع کرده![blackhee]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو