سلام به برادر ضیایی و برادر محمدی فر. @};-
آقا من وقتی بچه بودم با یه 747 رفتم مشهد. [barareh]
هواپیما هم داخلش و هم بیرونش برق میزد.
با عظمت ترین چیزی که تو عمرم دیده بودم همین بود.
سال 86 با یه 747 رفتم عربستان. [approve]
آقا بیرونش برق میزد عین آینه.کلی حال کردم. [dance]
از پله کان ایران ایر رفتم بالا خیلی جالب. [gofly]
آقا داخل هواپیما اصلاً جالب نبود.اصلاً حال نکردم. [punched]
طاقت نیاوردم از سر میهماندار گرامی پرسیدم چرا بیرون اون، درون این.گفت تحریم.اما ما که هواپیما Overhall میکنیم.کلی متخصص داریم.میگفت باید از کمپانی خارجی اجازه تولید و تغییرات بگیرن. :-k
موقع پرواز وقتی به سرعت V1 رسیدیم آقا سقف داشت میومد رو سرمون.این عامل رو از یکی از دوستان ایران ایر پرسیدم گفت بخاطر هوای گرم خروجی از موتور و هوای آزاد که دمای متفاوتی داره نسبت به موتور و نوسانات آسفالت باند هستش.
کلاً همه این هواپیماهایی که تو ایران میپرن تقریباً ول معطلن.
البته علم مکانیک میگه ظاهر زیاد مهم نیست.از نظر فنی باید سالم باشن.
الان من که علم طراحی دارم و درس خوندم چرا باید به دست غربیا نگاه کنم.
میلیونها جوون هستن که علم طراحی و ساخت و تولید دارن.
به خدا این هواپیما هیچی نداره.هر کسی یه گوشه کارو میگیره پیشرفت حاصل میشه.
یعنی 500 تا متخصص دلاور توی این مرز و بوم وجود نداره.
من واقعاً متاسفم.