Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


تهران- رییس پژوهشگاه هوافضا گفت: اولین تیم فضانوردی ایران از میان خلبان های هواپیماهای جنگنده اواخر امسال انتخاب می شوند.

دكتر 'محمد ابراهیمی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: فضانوردان معمولا از میان خلبان های هواپیماهای جنگنده انتخاب می شوند و با ارایه آموزش های بیشتر این خلبانان، آنان به فضانورد تبدیل می شود.

وی از انجام مذاكرات مقدماتی با كشورهای صاحب فناوری فضایی به منظور تربیت فضانورد خبرداد و افزود: این مذاكرات با كشورهایی مانند چین و روسیه انجام شده است و براین اساس تعدادی ازداوطلبان فضانوردی به منظور آموزش و سازگاری با شرایط فضا در این كشورها آموزش خواهند دید.

وی درمورد پروژه اعزام انسان به فضا اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات و طراحی مفهومی اولیه و امكان سنجی های لازم در این زمینه انجام شده است و تاكنون تعدادی از كاوشگرها از سوی جمهوری اسلامی ایران به فضا پرتاب شده اند.

ابراهیمی افزود: مرحله بعدی اعزام انسان به فضا دارای دو فاز مطالعات اولیه درباره سفینه حامل انسان به فضا و انجام عملیات واقعی به منظور به دست آوردن فناوری است كه با پرتاب كاوشگرها و اعزام موجودات كوچك به فضا این ماموریت پیگیری می شود.

وی افزود: پروژه اعزام انسان به فضا در مراحل بعدی به تدریج با بزرگتر كردن اندازه محموله های اعزامی به فضا در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید .

رییس پژوهشگاه هوافضا خاطرنشان كرد: در مرحله اول اجرای این پروژه ، فضانورد انتخاب شده در مدت زمان 30 دقیقه اولین پرواز مداری را انجام خواهد داد و به زمین بازمی گردد و در نهایت این پروژه با فرستادن سفینه به فضا كامل می شود.

وی افزود: فرستادن سفینه به فضا دارای دو مرحله اصلی است كه مرحله اول شامل ساخت سفینه ، كپسول حامل انسان و سیستم های پشتیبان حیات و مرحله دوم نیز شامل ساخت ماهواره بر حامل كپسول است.

برگرفته از: ایسنا

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
😠 .....👏

شنیده بودم توی جهان کسایی که میخوان فضانورد بشن باید به زبان انگلیسی و روسی تسلط داشته باشند،درسته؟
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو