سوال نظرسنجی: ارزیابی شما از نمایشگاه توانمندی های هوا و فضا

مجموع: 28

Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
سومین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران طی روزهای در محل دائمی نمایشگاه های تهران با حضور تعداد زیادی از سازمانها ، شرکتها ، اهالی فن ، علاقه مندان و... برگزار گردید.نمایشگاه امسال نسبت به سالهای قبل هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در سطح بهتری برگزار گردید.
هدف از برگزاری چنین نمایشگاه هایی در کشور ، تقویت و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین واحدها و ساختارهای فعال در صنعت هوا و فضا و معرفی توانمندیهای آنها می باشد و بدیهی است که هرگونه پیشرفت در این مهم جز با رفع نواقص و بهبود رویه ها و راهکار ها و دریافت انتقادات سازنده ممکن نمی باشد.بدین منظور خواهشمند است وضعیت برپایی نمایشگاه امسال را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی مورد نقد و بررسی قرار دهید و در صورتی که راهکاری برای هر چه بهتر شدن نمایشگاه های سالهای آینده دارید ارائه بفرمائید.

این نظر سنجی از جانب ایرانسیم مستقیماً در اختیار ریاست اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران - جناب آقای دکتر ابراهیمی - قرار خواهد گرفت.بدیهی است این از معدود فرصتهایی خواهد بود که می توانید با نظرات سازنده خود در آینده صنعت هوا و فضای کشور تغییر ایجاد کرده و در آن سهیم باشید.

از دوستان درخواست می شود دیگران را نیز برای شرکت در این نظر سنجی دعوت بفرمائید.مشارکت در این نظر سنجی برای تمامی افراد آزاد است.(بدون نیاز به ثبت نام)

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Guest
11 سال پیش
امسال نسبتاً بد نبود و تعداد غرفه ها بیشتر شده بود ولی من فکر می کنم اگر این نمایشگاه در محلی مناسب تر مثل نمایشگاه کیش برگزار بشه و محلی بشه برای دسترسی جوانان به چیزهایی که در حالت عادی حتی طرفش هم نمیتونن برن! فکر کنم آینده بهتری داشته باشه.یک نکته دیگه اینکه این نمایشگاه فقط مصرف داخلی نشه یعنی بازخورد در تمام دنیا داشته باشه.

و در ضمن وضعیت شکمی (خورد و خوراک) خوب نبود اصلاً!
Cpt.mohammadifar
11 سال پیش
سلام

برای پاسخ ابتدا باید دید که کشور و مخصوصاً این نمایشگاه رو داریم با چی مقایسه میکنیم ؟ با چه سطحی؟ برای رسیدن به چه هدفی؟
مرکز نمایشهای هوایی که محل برگزاری این رخداد بود جاییست که اکثر قریب به اتفاق افراد اون رو قبرستان هوایی ما میدونن تا مرکز نمایش ... البته نسبت به مکانهای دیگری همچون نمایشگاه بین المللی و یا مصلی حالتی نزدیکتر به هوانوردی داره چه از نظر موقعیت جغرافیایی چه اجساد هواپیماهامون !
بخشی از اتوبان در نا امن ترین شکل ممکن در تسخیر ماشینهای بازدیدکنندگان بود و منظره جالبی از دید بنده نداشت ...
اگر خودمون رو با کشور آلمان از نظر برپایی نمایشگاه بخوایم مقایسه کنیم در نقطه صفر قرار داریم ... اما از نظر دستاورد آیا جز هواپیمای کنترلی ، پهپاد و ماکت دستاورد دیگری هم داشتیم؟
هوانوردی ما در کجا قرار داره ؟ ...
هدف از برپایی چنین نمایشگاهی چیست؟
اگر هدفی معقول وجود داشته ، نتیجه این نمایشگاه چه بود؟
فکر میکنم اگر بودجه ای رو صرف ایجاد موزه هوانوردی میکردند بهتر بود ... مثل کشورهایی که همیشه خودمون رو با اونها مقایسه و به به و چه چهشون میکنیم نه خرابه ای اینچنین که پرنده های فرسوده اش پر از خاک و غبار هستند !

برای برپایی یک نمایشگاه چند نکته باید مورد بررسی قرار بگیره :
نکات ابتدایی ( باید انجام بشه)
1) سهولت دسترسی به محل برای افراد
2) پارکینگ
3) امکانات رفاهی مثل رستوران ، سرویس بهداشتی مناسب !
نکات رقابتی (برای نمایشی خوب)
1) نظافت محیط و ساختار قرار گیری غرفه ها
2) تکنولوژیک بودن
3) میزان اطلاعات قابل نمایش و سودمندی آن

حال بسنجیم که چه کرد این نمایشگاه !

موفق باشید
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
amir_esp
  • amir_esp
  • 50.48% (معمولی)
  • بال کاغذی
11 سال پیش
با سلام
من در زمان کوتاهی همراه با یکی از دوستان بازدیدی داشتیم . متاسفانه به جز تعداد محدودی طراحی جدید از قبیل UAV ، GPU و ... آنچنان دستاورد جالبی به چشم نمی خورد . از نظر علمی هم هیچ چیز خاصی نداشت ولی یک سری قطعات هواپیما ، ماکت و اسباب بازی مرتبط به وفور یافت می شد . به نظرم زمانی کیفیت این طور نمایشگاه ها نمود پیدا می کنه که بار علمی موجود در آن زیاد باشه و موضوعات خیلی تخصصی تر از این چیزی که بود بررسی بشه . جالب اینکه با بعضی از غرفه داران صحبت می کردم و سوالاتی مرتبط در حیطه کاریشون می پرسیدم اکثرا جواب های عجیب و غریب و بی ربط می دادند . 🤦

" باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست ... "
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-

دوستان من یه عقیده ای دارم ، کلا تو نمایشگاهایی از این قبیل باید خیلی خوب کنکاش کرد تا به نتایج بیشتری برسید . خیلی از دستاوردهای تو این نمایشگاه جنبه ظاهری
نداشت ولی با پرسو جو میشد کشفش کرد به عنوان مثال غرفه ای که سیستمهای دوربین و اپتیکهای مادون قرمز ارائه کرده بود.

ویا غرفه بسیار ساده مرکز کنترل هوایی که در ظاهر هیچی نداشت ولی در باطن یه دنیا علم با لطف فراوان دکتر حسن پور و همکار محترمشون آقای قاسمی ارائه شد.

ارائه پهباد ها و سیستمهای نوین کنترل الکترونیکی که اکثرا دستاورد کاملا بومی نبود هم بد نبود .

خوب چیزای دیگه ای هم در جریان این نمایشگاه کاملا دور از دید مونده بود.

از بعضی غرفه دارها که سوال میکردم میگفتن تو آوردن بعضی از محصولاتشون به مشکل خوردن و در نهایت بهشون مجوز داده نشده.

البته ما اصلا نمیتونیم در حد یه کشوری مثل آلمان نمایشگاه بزنیم چون اونجا به غیر از خود آلمان تعداد زیادی کشور دیگه هم محصولاتشون رو میارن. خوب حالا این که مقایسه
درستی نیست.

قبول دارم بحث سرویس بهداشتی و غذا خوری اصلا مناسب احوال نبود و خیلی چیزای دیگه

صادق جان پارکینگ که داشت . رایگان هم بود 😊 شایدم یه عده بیرون پارک کردن.