Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


ˈحمید فاضلیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا اظهار داشت: کاوشگر حامل موجود زنده در حال کامل شدن است و بسیاری از زیرسیستم های آن از نظر کیفی بهبود یافته است. با این حال برای دستیابی به تجربه های بیشتر باید آزمایش ها و اقدامات بیشتری بر روی آن شود.

وی خاطرنشان کرد آنالیز کردن داده های به دست آمده از این کاوشگر بسیار وقت گیر است.سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان کرد کشورهای بسیاری در زمینه پرتاب کاوشگر فعالیت می کنند و تعداد این کشورها از کشورهای دارنده فناوری فضایی بسیار بیشتر است.وی افزود: پرتاب کاوشگرها به منظور دریافت اطلاعات از فضا و تعیین شرایط برای اعزام انسان به فضا است؛ بطوری که کاوشگر در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه مسیر U شکل را تا ارتفاع 120 کیلومتر با حرکت رفت و برگشت بالا می رود.فاضلی گفت: این کاوشگر را پژوهشگران سازمان فضایی در پژوهشگاه هوافضای این سازمان طراحی و ساخته اند و در آینده ای نزدیک با استفاده از یک پرتابگر که سازمان هوافضا آماده کرده، به فضا پرتاب خواهد شد.

دکتر فاضلی افزود: این کاوشگر دارای کپسول زیستی حامل یک میمون از نژاد رزئوس است. این میمون در مدت یک سال اخیر مراحل آماده سازی و آموزش های لازم را سپری کرده است.سرپرست سازمان فضایی گفت: پرتاب این کاوشگر به منزله دستاورد مهمی در حوزه تحقیقات زیستی، تکنولوژی های پشتیبان حیات وعملیات رهگیری و بازیابی برای سازمان فضایی ایران است و تحقق آن یکی از گام های مقدماتی در مسیر اجرای پروژه عظیم ملی اعزام انسان به فضا محسوب می شود.

کاوشگر حامل موجود زنده در زمره پروژه های سازمان فضایی در سال گذشته بود که پیش از این مسئولان اعلام کردند این کاوشگر به همراه ماهواره شریف و فجر تا پایان امسال پرتاب می شود. پرتاب این کاوشگر گام مقدماتی کشورمان در پروژه اعزام انسان به فضاست.پروژه اعزام انسان به فضا از سال 88 با ارسال کپسول حامل کرم، موش و لاک پشت در پژوهشکده فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد و اکنون پژوهشگاه سامانه های فضایی سازمان فضایی ایران در حال پیگیری این پروژه است.

به نقل از ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998