captain mahan
  • captain mahan
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
11 سال پیش
از عکس هایی که گذاشتین و با تحلیل هایی که شده، تا اینجا که با یه ماکت مواجه بودیم تا یه جنگنده واقعی !!! این بیشتر یه مدل مفهومی هست از هواپیما هنوز پروازشو کسی ندیده امیدوارم در سال هایی اتی مدل اصلی رونمایی بشود !!!! انشا...
>> بلند آسمان جایگاه من است... <<
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع در چهارمین جشنواره جوان سرباز که صبح امروز (27 فروردین 92) برگزار شد، با اشاره به جنگنده بومی قاهر گفت: وقتی جنگنده رونمایی شد دشمن ابتدا می‌گفت که ماکت و مقوا است و بعد تجزیه و تحلیل کردند و گفتند جمهوری اسلامی آن را برای مقابله با بالگردها طراحی کرده است. وی افزود: زیرا نقاط قوت ما قایق‌های تندروست و دشمن برای مقابله با آن از بالگرد استفاده می‌کند و آنها تحلیل کردند که این جنگنده با تکنولوژی گراند افکت قادر است در یکی دو متری سطح آب پرواز کند و بالگردهایشان را بزند. این تحلیل آمریکایی‌ها بود و ما با جرات می‌گوییم قاهر با هزینه 2 الی 3 میلیون دلار یک جنگنده بسیجی برای حفظ خلیج فارس است و ثمره توجه به فرمان ولایت است.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
آغاز آزمايش هاي (تاكسي) حركت بر روي زمين و آماده سازي براي پرواز جنگنده قاهر F-313

سردار دهقان در خصوص جنگنده قاهر 313 نيز با بيان اينكه پروژه جنگنده قاهر F-313 با هدف تجمیع دانش طراحی موجود در کشور، کاهش زمان تحقیق و توسعه و زمان دستیابی به محصول، با استفاده از فناوری ها و فرایندهای نوین بکار گرفته شده در این حوزه در دنیا و تحقّق دستیابی به محصول کاملا بومی در انتهای مسیر برنامه ریزی شده، با ساخت نمونه اثبات فناوری آغاز گردید گفت: جنگنده قاهر F-313 به دست متخصصین جوان و انقلابي این کشور طراحی گردیده و اولین نمونه اثبات فناوری آن در سال 1392 رونمایی گردید.

وزير دفاع ،طراحی بومی و منحصر بفرد و دارای پیکربندی با سطح مقطع راداری پایین، قابلیت نشست و برخاست در باندهای کوتاه و محلی، قابلیت حمل سلاح و همچنین سوخت اضافه در داخل بدنه، قابلیت پرواز در ارتفاع پایین، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی ارزان، امکان تغییرات بر اساس نیاز و خواست بهره بردار، امکان تولید انبوه در در تعداد بالا و امکان انجام طیف متنوعی از ماموریتها شامل پشتیبانی نزدیک، شناسایی، گشت زنی و مراقبت را از مهمترين ويژگي هاي اين جنگنده ذكر كرد.

وي گفت : در سالهای گذشته فرایند تحقیق و توسعه این هواپیما تکمیل شده و بحمدالله امروز با حضور رياست محترم جمهور انجام آزمایش زمینی كه اصطلاحا تاكسي گفته مي شود انجام شد.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage


سایت وزارت دفاع
PC Flight Simulation Geek Since 1998
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
7 سال پیش
سلام
من هنوزم میگم این ماکت و طرح مفهومی است، فقط ریترکتت گیر گذاشتن زیرش به همراه یه داکت فن که هل میده بره جلو، ابعاداش در مقایسه با خلبان خیلی کوچک است، موندم چطور میخوات سلاح حمل کنه، با این فاصله دو سر بال کم، باندی طولانی میخوات و اصلا STOL نیست، شاید الان که ماکته و سبکه از باند کوتاه پرواز کنه، تازه اگه پرواز کنه، هر جای دنیا هواپیما میسازن پروازش میدن، اینجا فقط نشون میدن، در کل این را یک موفقیت نمیدونم، شباهت زیادی به مدل های رادیو کنترل بزرگ داره تا جنگنده های امروزی! دوربین زیر دماقه هم گویای همینه و کم سرعت بودن را متذکر میشه، این دوربین پرواز با سرعت بالا نیست، بیشتر خنده ام میگیره تا حس افتخار و از این جور چیزها، این پروژه سالهاست در جریانه، فقط از مدل استاتیک الان روی باند حرکت کرده، روسیه هم هواپیمای بادی میسازه برای گمراه کردن، اینم مدل آپدیت شده اونه از کامپوزیت، تا جایی که میدونم با توجه به ابعاداش نمیتونه دو موتوره باشه در حالی که خروجی اگزوزاش مثل F22 دو موتوره است، ما که موتور جت نمیسازیم پس اگه خبری باشه از روسیه میگیرن که اونا هم عظیم الجسه هستن بازم با ابعاد این پرنده نمیخونه Fake
با دو سه میلیون ساختن؟؟!! پول یک هواپیمای سبک هستااا ... اشتباه نشده! Fake again
UserPostedImage