amin15
  • amin15
  • 52.32% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
تهران- رییس پژوهشگاه سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران گفت: توانایی و فناوری لازم برای تولیدلباس فضانورد در کشور وجود دارد. این نوع لباس ها در مرحله دوم پروژه اعزام انسان به فضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دکتر ˈمحمد ابراهیمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بسیاری از فناوری ها و دانش فنی تولید این نوع لباس ها در کشور وجود دارد و با تعریف پروژه های فناوری محور می توان این لباس ها را در کشور ساخت.

وی افزود اما ساخت این نوع لباس ها در زمره اولویت های امروز سازمان فضایی تعریف نشده است و هنوز در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: قصد نداریم تا پروژه تولید لباس فضانورد از مرحله مطالعات اولیه فراتر رود چراکه در حال حاضر اجباری برای تولید این نوع لباس ها در آینده نزدیک نداریم.

رییس پژوهشکده سامانه های فضایی خاطرنشان کرد: به طور معمول لباس های فضایی معمولا 250 میلیون دلار برای نمونه های غربی و برای نمونه های شرقی با قیمت کمتر مانند 150 میلیون دلار قیمت گذاری شده اند ولی به دلیل اعمال تحریم ها این نوع لباس ها به ایران فروخته نمی شود بنابراین باید محققان داخلی خود به طراحی و تولید این نوع لباس ها اقدام کنند.

ابراهیمی در مورد پروژه اعزام انسان به فضا خاطرنشان کرد: فرستادن فضانورد به مدار زمین در دو مرحلهˈاعزام انسان به زیر مدارˈ و ˈاعزام مداری ˈ تقسیم بندی می شود که این طرح هنوز به صورت رسمی آغاز نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورتی که از سال 92 بتوان تمامی فرایندها را آماده سازی کرد، تا 6 سال آینده اعزام انسان به زیر نقطه مداری انجام خواهد شد.

به گفته ابراهیمی، برای اعزام انسان به نقطه زیرمداری، زیرساخت های لازم فراهم و اقدامات لازم برای این اعزام در حال انجام است که پروژه تولید لباس فضانورد در زمره این پروژه هاست .
ایرنا 
*هیچگاه به قدرت واقعی خود پی نخواهید برد مگر اینکه قوی بودن ٬ تنها گزینه باقی مانده برای شما باشد*