Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


معاون تربيت و آموزش نيروي هوايي ارتش از ساخت شبيه‌سازهاي(سيميلاتور) انواع جنگنده‌ها در ارتش خبر داد و گفت: به‌زودي شاهد صدور تجهيزات فني و شبيه‌سازهاي ساخته شده ايران به كشورهاي ديگر خواهيم بود.

به گزارش روابط عمومي ارتش، امير سرتيپ دوم خلبان منوچهر يزداني، معاون تربيت و آموزش نيروي هوايي ارتش در گفت و گو با تسنيم با بيان اين‌كه نيروي هوايي ارتش از 40 سال پيش يك نيروي راهبردي بوده است، افزود: تنها نيرويي كه به‌صورت منسجم، عملياتي و تاكتيكي به صورت راهبردي عمل مي‌كند، نيروي هوايي است و در طول هشت سال دفاع مقدس برخي از عمليات‌هاي مهم از جمله عمليات "كمان99"، عمليات "اچ 3" با آن پيچيدگي خاص به خاطر راهبردي بودن نيروي هوايي است.

وي در پاسخ به اين‌كه درچند سال اخير بر روي چه مواردي تمركز بيشتري كرده‌ايد، اظهار داشت: نيروي هوايي به خاطر تجهيزات پيچيده‌اي كه در اختيار دارد، نياز است تا برخي از آنها به‌صورت شبيه‌سازي در آموزش‌ها مورد استفاده قرار گيرد. ساخت شبيه سازهاي آموزشي(سيميلاتورهاي آموزشي) به‌خصوص شبيه‌سازهاي انواع جنگنده‌ها در عين اين‌كه از بروز حوادث براي انسان و تجهيزات جلوگيري مي‌كند، در كاهش هزينه‌ها نيز بسيار موثر است.

امير سرتيپ دوم خلبان يزداني گفت: ساخت شبيه‌ساز‌هاي پروازي استاندارد از صفر تا 100 شدت بيشتري گرفته است و اين يكي از افتخارهاي بزرگ براي نيروي هوايي است كه توانسته اين شبيه‌سازها را بهينه‌سازي و توليد نمايد.

معاون نيروي هوايي ارتش با بيان اين‌كه اگر طبق اين برنامه به‌درستي پيش برويم، به‌زودي شاهد صدور تجهيزات فني و شبيه‌سازهاي ساخته شده ايران به كشورهاي ديگر خواهيم بود، افزود: دربازديدهايي كه فرماندهان و وزيران دفاع كشورهاي ديگر از پايگاه‌هاي ما داشته‌اند، از پيشرفت تجهيزاتي ايران در اين زمينه متحير مانده‌‌اند.

وي تأكيد كرد: در زمينه ساخته هواپيماهاي آموزشي نيز اساساً نياز به حمايت بيشتر از سوي سلسله مراتب و مسئولين كشوري داريم چرا كه اين ظرفيت و پتانسيل در نيروي هوايي وجود دارد.

امير سرتيپ دوم خلبان يزداني در پاسخ به پرسش ديگري درباره داكترين دفاعي ايران با اشاره به اين‌كه قدرت و برتري هوايي در جنگ براي كشورها مساوي با پيروزي آن كشور در جنگ است، گفت: درصد بالايي از پيروزي در جنگ، بستگي به برتري هوايي و عملكرد نيروي هوايي دارد چرا كه نيروي هوايي در پشتيباني از نيروهاي دريايي و سطحي نقش مهم و ارزنده‌اي ايفا مي‌كند و در واقع عملكرد خوب نيروهاي سطحي در منطقه نبرد، بيانگر وجود پشتيباني هوايي قوي و اثرگذار است.

معاون نيروي هوايي ارتش در پاسخ به اين پرسش كه آمادگي نيروي هوايي دربرابر تهديدهاي نظامي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد، اظهار داشت:اگر شرايطي پيش آيد كه نيروهاي ما بخواهند عمليات دشمن را پاسخ دهند، در اولين مرحله عمليات مقابله به‌مثل مي‌كنيم و رزمندگان ما در رسته‌هاي مختلف، از حريم آسمان كشورمان دفاع كنند.

وي با بيان اين‌كه ما بسياري از تاكتيك‌هايي كه درسال‌هاي اخير آموزش داده‌ايم، متناسب با تهديدهاي جديد بوده است، تصريح كرد: عمده تلاش ما بر متحرك‌سازي نيروي هوايي بوده و اگر روزي دشمن كنترل خود را از دست بدهد و قصد تعرض به خاك كشورمان را داشته باشد، مقابله به مثل شديد‌تر از حمله آنها را به اجرا خواهيم گذاشت.

روابط عمومی ارتش
PC Flight Simulation Geek Since 1998