Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش

هواپیمای «آفر» ساخت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سومین دوره مسابقات کشوری طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این دوره از مسابقات که با میزبانی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف در فرودگاه آبیک برگزار شد، هواپیمای بدون سرنشین آفر به مدت 50 دقیقه در ارتفاع 350 و770 متر به صورت اتوپایلوت ( خلبان خودکار) پرواز کرد و با موفقیت به زمین نشست.

این دوره از مسابقات در سال 91 با ثبت نام، 96 تیم آغاز به کار کرد و بعد از ارائه طرح توجیهی 65 تیم برای طراحی و ساخت هواپیما پذیرفته شدند که در نهایت 16 تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

تیم هایی از دانشگاه های صنعتی شریف، شهید چمران اهواز، دانشگاه مالک اشتر، نوشیروانی بابل، بوشهر و دانشگاه های آزاد رودهن، کرج، علوم تحقیقات تهران، شهر ری ونجف آباد در این مسابقات حضور داشتند.

تیم «شبح» دانشگاه شهید چمران اهواز در این مسابقات مقام نخست و تیم «متین» از دانشگاه بوشهر مقام سوم را کسب کرد.

هواپیمای «آفر» ساخته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز برای نخستین بار در این دوره از مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب مقام دوم مسابقات شد.

پیام خلج، سرپرست گروه هواپیمای بدون سرنشین در خصوص قابلیت های این هوایپما گفت: هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قدرت پرواز در ارتفاع بالا را دارد و می تواند‌ فیلم برداری و عکاسی انجام داده و به صورت آفلاین و آنلاین فیلم و عکس را ارسال کند.

از هواپیمای بدون سرنشین می توان برای بازرسی خطوط لوله نفت و گاز، کشف و اکتشاف در مرزها و مقاصد نظامی استفاده کرد.

هواپیمای آفر 18 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از کامپوزیت و چوب ساخته شده است.

خلج، حمایت های دکتر موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و هم چنین دکتر اکبری، معاونت اداری مالی و دکتر اکبری، استاد راهنمای پروژه و دکتر شریفی، رییس مراکز تحقیقاتی دانشگاه را در کسب این موفقیت بسیار موثر دانست.

وی افزود: برای ساخت اولین هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، 11 دانشجو در رشته های مکانیک، کامپیوتر و برق با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اعضای گروه مکانیک هواپیما، پیام خلج، محمد سعاتمند، علی پور حسین و رضا کاسی پور، گروه الکترونیک، علیرضا ململی، جمال صالحی، ابوذر فلاح، محیا لطفیان و پارسا ملک پور، اعضای گروه کامپیوتر را محمد آرمون و وحید چمرلو تشکیل می دهند.


سرویس علمی ایسنا
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
اگر منظورشون اینه که هواپیما خودش بصورت خودکار (Autonomus) مسیر یابی میکنه و به زمین میشینه و همه اینها رو خودشون طراحی وساختن ، واقعاً محشره!
PC Flight Simulation Geek Since 1998