Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سومین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسابقات این دوره از تیر ماه سال گذشته و با حضور 96 تیم از 24 استان کشور در چهار مرحله ارائه پروپوزال، اجرای طرح و ساخت، پیش ازمون و آزمون‌های پروازی آغاز شده بود که نهایتا 16 تیم مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

از 16 تیم راه یافته به مرحله نهایی، 12 تیم، پرنده‌های خود را در فرودگاه آزادی شهرستان آبیک قزوین به پرواز درآوردند.

برای آزمون پروازی این مسابقه، تیم‌ها پرنده خود را در حداقل دو ارتفاع ثابت از سطح زمین که هر کدام دلخواه ولی به فاصله 3000 پا از یکدیگر بودند، برای مدت 120 دقیقه (60 دقیقه در ارتفاع اول و 60 دقیقه در ارتفاع دوم) به پرواز درآوردند.

شعاع کمتراز 500 متر در این مسابقه حفظ می‌شد و پرنده‌ها تصاویر فیلمبرداری شده از سطح رو به زمین خود را به ایستگاهی در فاصله 1500 متری از منطقه پرواز ارسال می‌کردند. پس از ارزیابی و بررسی عملکرد تیم‌ها، نهایتا تیم شبح از دانشگاه شهید چمران اهواز به مقام اول دست یافت و تیم‌های آخر از داانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و متین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

سومین دوره مسابقه طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین به همت پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری هوا فضا و سازمان صنایع هوایی برگزار شده است.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)