Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
UserPostedImage


اهداف برگزاری مسابقه
فاصله‌ی ميان صنعت و دانشگاه که امروزه به عنوان يکی از مهم‌ترين معضلات پيش روی پيشرفت‌های کشور قرار دارد، مسئله‌ای است که در حال حاضر توجه بسياری از مسئولين را به خود جلب نموده و آن‌ها را برای برطرف نمودن اين مشکل به تکاپو انداخته است.
اما در اين ميان راه‌هايی وجود دارند که می‌توانند با هزينه كمتر دستاوردهای بيشتری داشته باشند و اين مشکل تا حدی برطرف كنند. يکی از اين راه‌کارها برگزاری مسابقات دانشجويی است.

تکميل چرخه آموزشی در دانشگاه‌ها
هدف عموم مسابقات دانشجويی، سنجش و ارتقای توان دانشجويان در به کارگيری آموزش‌هايی است که در طول تحصيل فراگرفته‌اند و در مرحله‌ی بعد، آموزش‌آن دست از کارهای عملی‌ست که لازم است دانشجويان قبل از ورود به صنايع با آن‌ها آشنا باشند. دستيابی به موارد فوق موجب تکميل زنجيره ارتباط صنعت، دانشگاه و پژوهشگاه‌های تخصصی شده و موجب بهره‌برداری و جهت‌دهی به امور پژوهشی و پژوهشگران در راستای توسعه فناوری‌ها و مديريت صحيح خلاقيت افراد علاقمند خواهد شد.

گسترش و هدفمندسازی فعاليت‌های پژوهشی
هدف اصلی در اين بخش دستيابی به گلوگاه‌های فناوری و از سوی ديگر جهت‌دهی و تحريك فعاليت‌های پژوهشی دانشگاهی در راستای اهداف صنعت است. از آنجايی كه برای دستيابی به اين هدف لزوم تحقيقات كاربردی مشهود است و پژوهش‌های تئوريك در دانشگاه‌ها نيز در اين رابطه راه‌گشا نيست، ايجاد آزمايشگاه‌های تخصصی مرتبط و منطبق با نيازمندی‌های فناوری، اولين و مهم‌ترين گام در راستای تحقق اين هدف است. ضمن آنكه تعريف هر صورت مساله پيچيده‌ای در مسابقه جهت شناسايی استعدادها و حل تقريبی آن نيازمند آزمايشگاه‌ها و امكانات تست برای تيم‌های مسابقه است. ايجاد آزمايشگاه‌های مشترک با صنعت از ضروريات نيل به اين اهداف است.

زمانبندی مسابقه چگونه است؟
رده هماسازان دومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، از 16 آبان ماه 1389 آغاز گردید. زمانبندی فازها و جزئیات مورد نظر در دفترچه قوانین آمده است.

اعضای تیم چگونه افزایش یا کاهش می یابند؟ آیا مسئول تیم قابل تغییر است؟
مبتنی بر قوانین مسابقه، اعضای هر تیم تنها در فاصله بین دو فاز قابل تغییرند. برای اضافه کردن عضوی به اعضا باید با توافق دو سوم از اعضای قبلی و تکمیل فرم مربوطه مراتب به دبیرخانه اعلام گردد. برای کاستن عضوی از تیم نیز باید با توافق دو سوم از اعضا و تکمیل فرم مربوطه مراتب به دبیرخانه مسابقه اعلام گردد. برای تغییر مسئول تیم نیز باید با توافق دو سوم از اعضا و تکمیل فرم مربوطه مراتب به دبیرخانه اعلام گردد.

مقدار و نحوه اعطای وام چگونه است؟
فرم های درخواست وام بر روی سایت مسابقه قرار داده شده است. تیم هایی که علاقمند به استفاده از وام هستند باید درخواست خود را با تکمیل و ارسال این فرم ها به طور رسمی به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند. جزئیات مقدار وام بر روی سایت مسابقه اعلام شده است. دبیرخانه مسابقه وام را در آغاز مرحله ساخت (فاز دوم مسابقه) به تیم هایی اعطا می نماید که در مرحله طراحی مفهومی امتیاز بالاتری کسب نموده و در رتبه برتری قرار گرفته باشند

آیا برای انجام ماموریت، محدودیت سقف زمانی وجود دارد؟
تیم ها مجازند از حداقل 40 دقیقه تا هر زمانی که نیاز دارند و پرنده طراحی شده آنها جوابگوست منطقه را جستجو نمایند، زمان جستجو نقش به خصوصی در امتیاز تیم نخواهد داشت.

محدودیتی برای اندازه و وزن پرنده و نوع موتور کاربردی در هواپیمای مدل وجود ندارد؟
بديهي است تيم ها به پديده Over-design آشنا هستند. منظور ازOver-design استفاده بيش از حد نياز از مواد و يا قدرت موتور براي انجام ماموريت است. اين كار در آزمون پروازي امتياز منفي ندارد ولي بديهي است كه مي تواند روي كارايي پرنده اثر منفي بگذارد . اما در صورتی که کلیت طرح شما امتیاز بیش از 50 درصد امتياز مربوط به گزارش ساخت را کسب نماید مجاز به شرکت در مرحله نهایی خواهید بود.

محل قرار گیری خلبان و خدمه زمینی کجاست آیا در مرکز مربع 10 در 10 است یا خارج از آن؟
اگر محوطه اجرای عملیات را مربعی 10 کیلومتر در 10 کیلومتر فرض کنید محل قرار گرفتن خلبان و خدمه زمینی تقریبا در یکی از گوشه های این مربع خواهد بود.

آیا انتقال داده باید به صورت همزمان انجام گیرد؟ در صورتی که بتوان انتقال داده همزمان را حذف کرد، آیا پس از اتمام ماموریت، زمانی برای بازبینی خواهیم داشت؟
استفاده از انتقال داده همزمان یا غیر همزمان به الگوریتم انتخابی تیم ها برای جستجوی منطقه بازمی گردد و تیم ها در استفاده از هر دوی آنها آزادند. پس از اتمام ماموریت متناسب با زمان پرواز، زمان در اختیار تیم ها قرار داده خواهد شد تا در صورت نیاز داده های خود را بازبینی نموده و نتیجه را به کمیته داوری اعلام نمايند.

منظور از سامانه مفروض، ساختن يك هواپيما از پايه است يا نصب تجهيزات جانبي برروي يك هواپيماي مدل از پيش ساخته شده ي موجود در بازار؟
در این دوره از مسابقه تیم ها می توانند یک سامانه ساخته شده را انتخاب و با اعمال تغییرات لازم برای اجرای عملیات شرح داده شده در دفترچه قوانین آن را آماده نمایند. البته این کار به دلیل کمک به تیم ها برای استفاده بهینه از زمان بوده تا مسائل مربوط به ساخت سامانه زمان كمتري از تيم ها بگيرد. اما در صورتی که تیمی علاقمند به ساخت سامانه از ابتدا باشد می تواند نسبت به انجام این فرآیند نیز اقدام نماید.

آيا پرنده بدون سرشین باید حتما بال ثابت باشد؟
پرنده انتخاب شده و یا طراحی شده شما می تواند از انواع متداول هواپیماهای بدون سرنشین و یا هلی کوپترهای بدون سرنشین باشد، اما استفاده از quadrotor ها در این دوره از مسابقه مجاز نيست.

لطفا در مورد نحوه امتیاز دهی و دیگر جزئیات مسابقه توضیح دهید.
همانطور که در دفترچه قوانین مسابقه ذکر گردیده، در این دوره از مسابقه، تیمی به عنوان تیم برتر دانسته می شود که امتیاز بیشتری را در بخش آزمون‌پروازي مسابقه (اجرای عملیات) کسب نماید؛ در صورتی که دو تیم در این قسمت امتیاز برابر کسب کنند، چند آزمون كه به عنوان آزمون های مبنا در دفترچه قوانين معرفي شده اند ملاك قرار خواهند گرفت. در صورتی که در این مرحله نیز دو تیم امتیاز برابر کسب نمايند، تیمی برتر اعلام می شود که در مرحله طراحی مفهومی امتیاز بالاتری کسب نموده باشد. لازم به ذکر است، برای اینکه تیمی بتواند در آزمون‌هاي پروازي شرکت نمايد، باید حداقل 50 درصد از امتیازات مربوط به گزارش مرحله ساخت را كسب كند.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مسابقات  بروید.
PC Flight Simulation Geek Since 1998