Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

به گزارش خبرنگار مهر، "توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره از جمله پروژه‌های کلانی است که از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تعریف شده است.

در این پروژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری تعیین شده است و دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس به عنوان دانشگاه‌های محوری انتخاب شدند.

این پروژه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بخش‌های مختلف تقسیم و بخش موتور آن به دانشگاه علم و صنعت وگذار شد.

دکتر رضا تقوی- رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات طرح کلان "توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره" شورای عتف، گفت: بخش موتور این هواپیما به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه فازهای مختلفی تعریف شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا یک سال آینده فاز طراحی‌های مفهومی و مقدماتی موتور در دستور کار قرار دارد.

تقوی از آغاز طراحی‌های مقدماتی موتور هواپیمای 100 تا 150 نفره خبر داد و یادآور شد: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه کسب شده ضمن آنکه فاز اولیه توربوفن سبک نیز به اتمام رسیده و تحلیل عملکرد و بهینه‌سازی‌های مربوط به آن نیز انجام شده است.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ابزار امیدواری کرد که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و سرمایه گذاری مناسب ظرف چند سال آینده به نتایج خوبی نائل شوند.

تقوی با بیان اینکه در این پروژه با سایر دانشگاه‌ها همکاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت موتور این هواپیما دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاه محوری انتخاب شده است و برای انجام آن برخی از دانشگاه ها نیز همکاری خواهند داشت.
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه بخش بال پروژه کلان هواپیمای مسافربری به این پارک واگذار شده است، گفت: بخش طراحی مفهومی این پروژه تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

دکتر سید احمد فاضل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره را از پروژه‌های کلان مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: این پروژه با همکاری دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و پارک علم و فناوری فارس اجرایی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به زمینه‌های مشارکت این پارک فناوری در این طرح کلان ملی اظهار داشت: طراحی و ساخت بخش بال این هواپیما به پارک علم و فناوری فارس واگذار شده است.

وی ادامه داد: اجرای این بخش از پروژه کلان طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری در پارک فارس آغاز شده است.

فاضل زاده با اشاره به مراحل طراحی و ساخت یک هواپیما خاطر نشان کرد: مراحل طراحی هواپیما از 3 بخش طراحی مفهومی، طراحی اولیه و طراحی تفصیلی تشکیل می‌شود که در بخش طراحی بال ما در مرحله طراحی مفهومی قرار داریم.

وی با بیان اینکه نیمی از طراحی بال هواپیما اجرایی شده است، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌ها بخش طراحی مفهومی بال هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح هواپیمای جت 150 نفره یکی از لبه‌های علم و فناوری در دنیا است که با ساخت آن نیاز به هواپیماهای کوچک کشور را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی‌نژاد نوری شامگاه گذشته در مراسم بهره‌برداری از شش طرح سرمایه‌گذار شرکت‌های دانش‌ بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 91 تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصولات صنعتی در کل کشور شتاب بیشتری گرفته به طوری که در سال‌های اخیر دولت دهم تعداد پارک‌های علم و فناوری به 31 عدد رسید.

وی تعداد مراکز رشد را 130 عدد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به 3 هزار و 200 عدد رسیده است و 25 هزار فناوری در این شرکت‌ها رشد یافته است و اضافه کرد: بر اساس نقشه جامع علمی تعداد شرکت‌های دانش بنیان باید به 20 هزار عدد برسد.

مهدی‌ نژادنوری با بیان اینکه که براساس سند چشم انداز 20 ساله کشورتعداد این شرکت‌ها باید به 50 تا 60 هزار عدد برسد، افزود: مبنای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد فضای اشتغالزایی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است.

وی با بیان اینکه اگر شرکت‌های دانش‌بنیان تنها تکیه بر دانش داشته باشند ارزش افزوده تکیه بر مواد خام پیدا می‌کند، افزود: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای بخش علمی و پژوهش اختصاص یافته است به طوری که 200 میلیارد تومان آن قطعی شده است و 500 میلیون دلار آن مشروط به فروش مازاد نفت است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری کشور خبر از پیشرفت علمی کشورایران دراین سال‌ها داد و اضافه کرد: کسب دو بار مقام اول در منطقه و رتبه 15 در جهان از افتخارات علمی ایران است
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
جت مسافربری 150 نفره با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری طراحی می‌شود.

حمید حبیبی - معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری - گفت: دومین نشست هم اندیشی طراحی هواپیمای جت مسافربری 150 نفره با حضور نمایندگان دانشگاهای صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، پارک علم و فناوری پارس، انجمن هوافضا و شرکت هواپیماسازی هسا در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

وی افزود: هواپیمای مذکور که برای اولین بار در کشور طراحی می‌شود در رده هواپیمای سنگین دو موتوره توربو جت بوده و با کلیه هواپیماهای هم رده قابل رقابت است.

حبیبی افزود: این هواپیما با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری در تمامی سطوح طراحی اعم از طراحی مفهومی، مقدماتی، نهایی، ساخت، تولید و بهره‌برداری به منظور استفاده از تمامی صاحب‌نظران صنعت هوانوردی کشور با همکاری دانشگاه‌های صنعتی کشور و سازمان صنایع هوایی طراحی می‌شود.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
خسته نشدن انقدر در مورد جت مسافربری 150 نفره از ساخت ،طراحی....حرف زدن ، یکی نیست بگه آخه با حرف زدن مگه کاری انجام میشه،اگر میشد که ما....😢 😣 🆘