Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
11 سال پیش
مارشالر ( فردی که عمل مارشالینگ یا هدایت هواپیما برروی زمین را بر عهده دارد) معمولا" در دو وضعیت مختلف اقدام به هدایت هواپیما برروی زمین میپردازد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. یکی وظیفه هدایت خلبان هواپیما برای استارت موتور و در آخر حرکت به سوی باند و دیگری هدایت خلبان پس از فرود ازابتدای تاکسی وی به پارکینگ پوزیشن یا استند مورد نظر و توقف کامل و خاموش کردن موتور را دارد.

ابزاری که به صورت معمول یک فرد مارشالر با خود به همراه دارد شامل جلیقهایمنی شبرنگ , کلاهی مجهز به گوش گیر آکوستیک و دستکش یا چوب دستی با چراغ هایمخصوص شب می باشد.

در فرودگاه ها علائم و نشان ها و حرکاتی که مارشالر انجام می دهد خلبان را در امر میزان گردش , کاهش سرعت , توقف و در نهایت خاموش کردن موتور ها و به صورت کلی هدایت به سمت محل پارکینگ و یا باند یاری می کند.

گاهی اوقات مارشالر ها جهت و سمت دقیق و درست حرکت را به وسیله راندن خودرویی به نام Follow-Me به خلبان نشان می دهند بدین نحو که معمولا" دقایقی قبل از فرود هواپیما مارشالر به دستور واحد عملیات زمینی با خودروی خود که عموما" به رنگ زرد یا زرد و مشکی شطرنجی می باشد به ابتدای Taxi Way منتهی به باند رفته و منتظر فرود هواپیما می ماند سپس پس از فرود، خلبان از سوی برج دستور دنبال کردن مارشالر و خودرو را می گیرد و تا پارکینگ پوزیشن و استند به همراه او می رود سپس مارشالر از خودرو پیاده شده و با علائم و نشان هایی خلبان را تا متراژ آخر و دقیق هدایت می کند این امر بسیار دقیق و مهم می باشد زیرا در صورت توقف نادرست هواپیما و یا حرکت نادرست آن در مسیر هایی به جز مسیر مشخص شده امکان برخورد بال یا بدنه هواپیما با سایر هواپیما ها و یا ساختمان ترمینال و یا سایر تجهیزات و خودرو های عملیات زمینی می باشد که می تواند منجر به خسارات و فاجعه هایی وحشتناک باشد.

در فرودگاه های شلوغ و یا مجهز به سیستم های بهتر و پیشرفته تر مارشالر ها با سیستم نوینی به نام Visual Docking Guidance System که خود دارای انواع متفاوتی می باشد جایگزین گردیده اند.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

@};-
کاربرانی که در حال مشاهده موضوع هستند