Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور با اعلام اينکه عمليات اجرايي فرودگاه جديد اهواز 6 سال طول مي کشد، گفت: بر اساس توافقات انجام شده با وزارت نفت و راه قرار شده وزارت نفت زمين مورد نياز و پرداخت هزينه جابه جايي فرودگاه را برعهده بگيرد.

محمود رسولي نژاد اظهار کرد: فرودگاه اهواز يکي از مهم ترين فرودگاه هاي کشور بوده از اين رو نياز بود که به سيستم هاي مدرن و به روز مجهز باشد.
وي راه اندازي مرکز سويچينگ، بهسازي برج مراقبت و ترمينال خارجي را از مهم ترين طرح هاي بهره برداري شده در فرودگاه اهواز دانست و گفت: ميزان اعتبار لازم براي خريد دستگاه سويچينگ 450 هزار يورو بوده که در حال حاضر در فرودگاه نصب شده است.مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور در خصوص بهسازي فضاي ترمينال پروازهاي خارجي گفت: با توجه به توافقاتي که با استانداري خوزستان صورت گرفته است بخشي از اعتبار لازم جهت اجراي اين طرح بر عهده استانداري بوده است.

وي تصريح کرد: فاز نخست اين طرح عملياتي شده است. همچنين فاز دوم آن نيز به مناقصه گذاشته خواهد شد.رسولي نژاد در خصوص فرودگاه جديد اهواز عنوان کرد: طبق توافقات انجام شده با وزارت نفت و راه و شهرسازي قرار بر اين شد که وزارت نفت هزينه لازم براي جابه جايي فرودگاه را پرداخت کرده و زمين لازم را در اختيار ما قرار دهد سپس اين فرودگاه در اختيار آنها قرار داده شود. وي با بيان اينکه ساخت فرودگاه جديد اهواز شش سال زمان مي برد، گفت: در حال حاضر فنس کشي زمين جديد فرودگاه صورت گرفته و اين جاي اميدواري است.رسولي نژاد اظهار کرد: فرودگاه بين المللي اهواز با حدود 215 نفر نيروي کار به لحاظ بهره وري يکي از فرودگاه هاي موفق در رتبه بندي کشوري محسوب مي شود.

مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور ادامه داد: با توجه به نسبت تعداد پرواز ها به کارمندان، فرودگاه اهواز جزو شاخصه هاي بر تر در فرودگاه هاي کشور است.
وي ميزان هزينه فرودگاه اهواز را در سال گذشته 8/9 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: اين در حالي بوده که ميزان درآمدهاي اين فرودگاه 4/9 ميليارد تومان است.
رسولي نژاد افزود: با اين وجود حد فاصل بين درآمد و هزينه هاي فرودگاه اهواز حدود 415 ميليون تومان منفي است؛ اميدواريم در سال آينده با ميزان درآمد بيشتر اين کسري جبران شود. وي فرودگاه اهواز را چهارمين فرودگاه بر تر کشور دانست و گفت: روزانه 75 تا 80 پرواز به صورت رفت و برگشت از اين فرودگاه انجام مي شود. مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور بهسازي ترمينال پروازهاي خارجي را از پروژه هاي مهم افتتاح شده در فرودگاه اهواز دانست و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده براي اين طرح 9 ميليارد تومان است که فاز اول آن به اتمام رسيده است.

وي در خصوص توسعه اپرون و پارکينگ طبقاتي نيز گفت: تاکنون يک ميليارد و 300 ميليون تومان در اين خصوص هزينه شده است.رسولي نژاد سال جاري را سال ارتقاي ايمني براي فرودگاه هاي کشور قلمداد کرد و افزود: اولين و مهم ترين هدف ما ارتقاي مسائل ايمني بوده، ضمن اينکه به دنبال آن هستيم تا فرودگاه ها را به لحاظ اقتصادي به خودکفايي برسانيم.

مديرعامل شرکت فرودگاه هاي خوزستان نيز گفت: دستگاه آر. وي. آر که از مجهز ترين دستگاه هاي دنيا در امر پرواز بوده با اعتباري معادل 700 ميليون تومان در فرودگاه بين المللي اهواز نصب شد. ناصر صفاري اظهار کرد: طي توافقاتي که با استاندار خوزستان به عمل آمده است قرار بر اين شد که يک سوم از هزينه پروژه هاي مورد افتتاح بر عهده استانداري خوزستان باشد.

وي بيان کرد: توسعه سالن عمومي فرودگاه از ديگر طرح هاي در دست اقدام بوده که اکنون در دست مطالعه است. طبق مطالعات انجام گرفته ظرفيت سالن فرودگاه حداقل بايد 30 درصد افزايش پيدا کند. مديرعامل شرکت فرودگاه هاي خوزستان افزود: فرودگاه اهواز از لحاظ مساحت جزو فرودگاه هاي کوچک در کشور محسوب مي شود. وي خاطرنشان کرد: متوسط ميزان مساحت فرودگاه هاي کشوري 550 هکتار بوده در حالي که فرودگاه اهواز 284 هکتار مساحت دارد. وي به پروازهاي خارجي فرودگاه اهواز اشاره کرد و افزود: پروازهاي خارجي اين فرودگاه به کشورهاي ترکيه، عربستان، عراق، سوريه، امارات و کويت است. صفاري گفت: بهسازي و توسعه برج مراقبت فرودگاه و نصب دستگاه سويچينگ از مهم ترين نيازهاي فرودگاه بوده که براي راه اندازي آنها 4 ميليارد تومان هزينه شده است.

وي بهسازي ترمينال خارجي به متراژ 3 هزار مترمکعب را از ديگر طرح هاي مهم در فرودگاه اهواز دانست و گفت: اعتبار هزينه شده در اين طرح 600 ميليون تومان است.

دنياي اقتصاد
PC Flight Simulation Geek Since 1998