amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
10 سال پیش
معاون عملیات هوانوردی شركت فرودگاه‌هاي كشور اعلام کرد: فرودگاه‌های کشور آماده پذيرش هواپيماهاي شخصي داراي مجوز از سازمان هواپيمایي كشوري و نهادهاي ذيربط هستند.

به‌گزارش روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور؛ ابراهيم شوشتري با اعلام اين خبر گفت: هواپيماهاي شخصي در انواع سبك و فوق سبك هم‌اكنون در فرودگاه‌هاي كشور در حال فعاليت هستند و اين هواپيماها پس از انجام فرآيندهاي لازم و اخذ مجوز از سازمان هواپيمایي كشوري مي‌توانند در فرودگاه‌هاي كشور تردد کنند.
وي اظهار داشت: شركت فرودگاه‌ها آماده پذيرش اين هواپيماها در اغلب فرودگاه‌هاي كشور، پرواز از نقطه‌یي به نقطه ديگر و ارائه خدمات و سرويس‌هاي لازم به اين هواپيماها است.
وی در عین حال افزود: ممكن است در فرودگاه مهرآباد به دليل حجم فعاليت زياد و محدوديت پاركينگ در اين خصوص محدوديت داشته باشيم.

شوشتري با اشاره به اينكه بخش خصوصي در قالب پروازهاي تفريحي و آموزشي با پروازهاي فوق‌سبك و سبك هم اكنون در 15 فرودگاه كشور فعال است گفت: هواپيماهاي شخصي به‌طور قطع بايد پروسه اخذ مجوز از سازمان هواپيمائي كشوري و ساير حوزه‌هاي ذيربط را طي كند.
یادآور می‌شود؛ زرقان فارس، همدان، رامسر، شاهرود، یزد، ارومیه، نوشهر، کرمان، گرگان، ارس، بیشه‌کلا، مراغه، خوی، ایلام، بجنورد، گل‌بهار، قزوین، کیش و آزادی اسامی مراکز هوانوردی عمومی در کشور محسوب می‌شوند که در حال حاضر به‌صورت فعال به هواپیماهای شخصی خدمت‌رسانی می‌کنند.

UserPostedImage UserPostedImage


منبع: شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور
UserPostedImage