Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


سید مهدی فرحی اظهار داشت: کلنگ پایگاه پرتاب ماهواره امام خمینی (ره) از چند سال گذشته زده شده و هزینه بسیاری تا کنون برای تکمیل این مرکز پرداخت شده است اما اکنون دیگر در مراحل نهایی اجرای این طرح هستیم.

به گفته وی، این پایگاه برای پرتاب ماهواره هایی استفاده می شود که قرار است در مدار زمین آهنگ (ژئو) قرار گیرد.

رییس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همزمان با آماده شدن پایگاه پرتاب ماهواره امام خمینی (ره)، ماهواره بر سیمرغ نیز آماده سازی می شود که این دو در یک نقطه به هم می رسند و نهایی می شوند.

وی افزود: نخستین ماهواره مدار زمین آهنگ (ژئو) ماهواره طلوع است که قرار است از پایگاه پرتاب ماهواره امام خمینی (ره) و با پرتابگر سیمرغ پرتاب شود.براساس مصوبات شورای عالی فضایی، مدیریت کلان این پایگاه بر عهده سازمان فضایی است.

حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی ایران نیز پیشتر گفت: پس از اتمام عملیات ساخت، تمام تجهیزات مربوط به استقرار ماهواره بر و نصب ماهواره در این پایگاه نصب می شود و تست های مربوط به سازگاری و پرتاب ماهواره در این مرکز انجام می شود.

وی گفت : از طریق این پایگاه می توان حتی ماهواره های سنگین را به فضاپرتاب کرد و این امر درصورتی انجام می شود که بتوان ماهواره برها را در این پایگاه نصب کرد.

فاضلی خاطرنشان کرد: این پایگاه به عنوان یک مرکز علمی در حوزه هوا- فضا قرار است در زمینه پرتاب موجود زنده، پرتاب ماهواره های سنجشی و ماهواره مخابراتی در مدار ژئو فعالیت کند زیرا این پرتاب ها به شرایط ویژه ای نیاز دارد و حتی الامکان پرتاب ها باید در شرایط آب و هوایی صورت گیرد که هزینه های پرتاب و انجام مانورهای مداری آن به حداقل رسد.

ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998