Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
6 سال پیش
UserPostedImage


در آستانه ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام‌رضا (ع)، پایگاه ملی فضایی امام‌خمینی (ره) با پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر سیمرغ به فضا به طور رسمی افتتاح شد.

پایگاه ملی فضایی حضرت امام‌خمینی (ره) که نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، مجموعه عظیمی است که همه مراحل آماده‌سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره‌برها را بر عهده دارد.پایگاه ملی فضایی امام‌خمینی (ره) از نظر فناوری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و قادر است در فاز نهایی همه نیازهای کشور در مدار LEO را نیز پوشش دهد.

UserPostedImage


ماهواره‌بر سیمرغ نیز قادر است ماهواره‌هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.ماهواره‌بر سیمرغ قرار است ماهواره طلوع را که 100 کیلو وزن دارد و یک ماهواره تصویر‌برداری است در فضا قرار دهد.این ماهواره در نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه هم در غرفه ایران به نمایش درآمد و بزرگترین موشک ماهواره‌بر ایران است که سازمان هوافضای وزارت دفاع آن را ساخته است.

وزارت دفاع و پشنیبانی نیروهای مسلح

تکمیلی ایرانسیم: این دومین موفق پرتاب ماهواره بر سیمرغ می باشد.اولین پرتاب در تاریخ 19 آوریل 2016 انجام شد که پرتابی زیر مداری بوده است که رسانه ای نشد.همچنین بر اساس اطلاعات مندرج در پوسترهای سازمان صنایع هوافضا در نمایشگاه ماکس ظرفیت پرتاب سیمرغ 350 کیلوگرم می باشد منتهی در اعلامیه امروز این ظرفیت 250 کیلوگرم ذکر شده است!
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
6 سال پیش
UserPostedImage


مهدی نصیری جانشین گروه فضایی صاایران بیان کرد این پایگاه توسط دانشمندان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و دانشمندان هوافضای کشور توانستند قابلیت های نظامی خود را به کاربری های تجاری تبدیل کنند.

UserPostedImage


وی افزود: اهمیت این پایگاه در این است که قابلیت پرتاب ماهواره های پرتعداد در مدار ارتفاع پایین« low earth orient» را دارد و می توان به کمک این ماهواره ها انواع کاربری های مخابراتی، هواشناسی، موقعیت یابی، اینترنت اشیا و خدمات آی تی و مخابرات ماهواره ای را فراهم کرد.

UserPostedImage


جانشین گروه فضایی صاایران گفت: دانشمندان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این پایگاه را در شرایط تحریم های ظالمانه، کاملا به صورت بومی و مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی کرده و ساخته اند به طوری که این پایگاه به عنوان نخستین پایگاه در جنوب غرب آسیا به شمار می رود.

UserPostedImage


نصیری افتتاح این پایگاه را نقطه عطفی در صنعت هوافضای کشور عنوان کرد و گفت:پایگاه فضایی امام خمینی(ره) قادر است ماهواره های جدید کشور که شروع آن ماهواره سیمرغ است را به فضا پرتاب کند و ماهواره های به وزن 250 کیلوگرم را در مدار بالاتر از 500 کیلومتر قرار دهد.

UserPostedImage


وی با بیان اینکه طراحی و ساخت این پایگاه از سال 91 آغاز شده است، گفت: این پایگاه می تواند نیازهای صنعت هوافضای کشور را حداقل در 10 سال آینده فراهم کند و از این جهت می تواند بسیار مهم و منشاء اثر باشد.پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) با پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به طور رسمی افتتاح شد.این پایگاه فضایی که نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود کلیه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت ماهواره برها را برعهده دارد.

ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998