Mohammad Sadeq
  • Mohammad Sadeq
  • 50.18% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان شروع کننده موضوع
8 سال پیش

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرواز شماره 4014 هواپیمایی زاگرس از اهواز به تهران با هواپیمای ام دی پس از برخاستن از فرودگاه اهواز دچار حادثه شد.


به گفته بیژن پناهی زاده رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خوزستان که از مسافران این پرواز بود ، هواپیما پس از برخاستن با زاویه بسیار بالا از باند در آسمان دچار انحراف شد و پس اعلام وضعیت اضطراری به سمت فرودگاه اهواز بازگشت.

وی افزود : پس از فرود اضطراری در فرودگاه اهواز نیروهای امدادی اعم از آتش نشانی در کنار باند حاضر بودند و پس از فرود اضطراری به مسافران اعلام شد که به علت از کار افتادن یکی از موتورها و مشکل هیدرولیک و بسته نشدن چرخ ها مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در اهواز شدیم.


mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
8 سال پیش

سلام دوستان گرامی @};-


ایران خبر _ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حاشیه های منتشر شده در ارتباط با اشکال در فرود هواپیمای شب گذشته که متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس بوده اصلا صحت نداشته و مسئولی که خبر را به رسانه ها داده، لازم است، توضیحات خود را با مستندات ارائه دهد.

وی افزود: لاستیک هواپیما در هوای گرم چون با زمین داغ تماس دارد داغ می شود و هواپیما باید چرخ ها را در تابستان بیش از پنج دقیقه باز بگذارد[amazed] و بعد دوباره چرخ ها را وارد محفظه داخلی کند. چرخ های داغ اگر زود وارد محفظه شوند احتمال آتش سوزی و دیگر حوادث وجود دارد و برای خنک شدن لاستیک ها باید میزان حرارت آنها پایین بیاید.

این منبع آگاه تصریح کرد: بر اساس اصول مهندسی آیرودینامیک اگر لاستیک هواپیما باز بماند فشار زیادی به بدنه هواپیما می آورد، سرعت هواپیما را کم می کند و مصرف سوخت را نیز بالا می برد به همین دلیل خلبان باید بعد از پنج دقیقه [funcrazy] اقدام به جمع کردن چرخ ها کند.

وی عنوان کرد: هواپیمای زاگرس که دیشب پرواز داشت متوجه شد چرخ جلویش بسته نمی شود و به همین دلیل درخواست فرود می کند چون با چرخ باز نمی توانست به پرواز ادامه دهد.

این منبع آگاه شد: خلبان کاملا نرمال هواپیما را فرود می آورد و مسافران بعد از دو ساعت توسط هواپیمایی دیگر با کادر دیگری از شرکت هواپیمایی زاگرس به سمت تهران پرواز می کنند.

وی در پایان گفت: در این گونه موارد مسئولان فرودگاه همیشه بدترین حالت را در نظر می گیرند و همه عوامل آتش نشانی و غیره را آماده باش می کنند.
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار
8 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 


سلام دوستان گرامی @};-


ایران خبر _ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حاشیه های منتشر شده در ارتباط با اشکال در فرود هواپیمای شب گذشته که متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس بوده اصلا صحت نداشته و مسئولی که خبر را به رسانه ها داده، لازم است، توضیحات خود را با مستندات ارائه دهد.

وی افزود: لاستیک هواپیما در هوای گرم چون با زمین داغ تماس دارد داغ می شود و هواپیما باید چرخ ها را در تابستان بیش از پنج دقیقه باز بگذارد[amazed] و بعد دوباره چرخ ها را وارد محفظه داخلی کند. چرخ های داغ اگر زود وارد محفظه شوند احتمال آتش سوزی و دیگر حوادث وجود دارد و برای خنک شدن لاستیک ها باید میزان حرارت آنها پایین بیاید.

این منبع آگاه تصریح کرد: بر اساس اصول مهندسی آیرودینامیک اگر لاستیک هواپیما باز بماند فشار زیادی به بدنه هواپیما می آورد، سرعت هواپیما را کم می کند و مصرف سوخت را نیز بالا می برد به همین دلیل خلبان باید بعد از پنج دقیقه [funcrazy] اقدام به جمع کردن چرخ ها کند.

وی عنوان کرد: هواپیمای زاگرس که دیشب پرواز داشت متوجه شد چرخ جلویش بسته نمی شود و به همین دلیل درخواست فرود می کند چون با چرخ باز نمی توانست به پرواز ادامه دهد.

این منبع آگاه شد: خلبان کاملا نرمال هواپیما را فرود می آورد و مسافران بعد از دو ساعت توسط هواپیمایی دیگر با کادر دیگری از شرکت هواپیمایی زاگرس به سمت تهران پرواز می کنند.

وی در پایان گفت: در این گونه موارد مسئولان فرودگاه همیشه بدترین حالت را در نظر می گیرند و همه عوامل آتش نشانی و غیره را آماده باش می کنند.



خوب این از ساختمونای اطراف !

دوستان دیوار دیگه ای سراغ دارید بنده گاز بزنم ؟!
[funcrazy]