با سلام خدمت دوستان و مجید جان عزیز
همانطوریکه قبلا خدمتتون عرض کردم کار کردن با این برنامه یکمی مشکله ، برای شروع قبل از هرچیز از لینکی من در پست اول گذاشتم برنامه را دانلود کنید و پس از نصب و اجرا اجازه ندهید برنامه اپدیت شود چون نسخه جدید برنامه باگ داره و من هم نتونستم ازش استفاده کنم.
من یک توضیح کلی میدم و میدونم که با همین توضیح میتونید راحت با برنامه کار کنید
- کل فایلهای برنامه را در یک فولدر کپی کنید
- درون فولدر Sample Def نمونه های کامل اپروچ لایت ها وجود دارند یکی از انها را انتخاب کنید و بهتره که از روی ان کپی بردارید و ان را توسط یک ویرایشگر متنی مثل Note pad باز کنید
latitude | longitude | elevation | heading | tag
در بالای جدول شما بایستی موقعیت دقیق باند فرودگاهی را که میخواهید در اپروچ لایت نصب کنید را وارد کنید برای اینکار من از برنامه ADE استفاده میکنم یعنی فرودگاه را لود کنید بعد کرسر ماوس را دقیقا در انتهای باند و روی خط مرکز باند قرار دهید ، اعداد نشان داده شده در قسمت بالای چپ تصویر را یاداشت کنید و در فایلی که باز کردید بجای latitude , longitude وارد کنید برای ارتفاع و هدینگ هم با استفاده از همان برنامه این مقادیر را بجای نوشته ها وارد کنید
توجه کنید که فرمت اصلی را به هم نزنید یعنی این علامت | نشانه جداسازی بین مقادیر میباشد و در هنگام ادیت کردن ان را پاک نکنید بعد از اینکار شما در بالای نوشته ها یک همین چیزی خواهید داشت
37.655630263 | 45.058412999 | 1324.051 | 33.060 |
وقتی این قسمت را وارد کردید فایل را با همان فرمت قبلی Save کنید چون بعدا بایستی مسیر این فایل را در برنامه وارد کنید
برنامه اصلی را اجرا کنید یک پنجره باز میشود که شما بایستی در بعضی از قسمتها مقادیر لازم را وارد کنید
در بالای پنجره در قسمت Library Folder مسیر فولدری را که برای پروژه در نظر گرفتید را بدید مثلا :
D:\AFLT1000\OIFM-08L
توجه کنید که فایل متنی که قبلا ادیت کردید بایستی در همین فولدر باشه
در قسمت Element کلید New را بزنید و یک اسم وارد کنید ( بهتره که اسم باند مورد نظر باشه
قسمت All in one را چک مارک بزنید
نوع سیمولاتور را انتخاب کنید FS9 یا std که برای FSX بایستی std را انتخاب کنید
ر قسمت Light Type گزینه Approach را انتخاب کنید
در قسمت Color هم مثلا White-Hi را انتخاب کنید
هدینگ باند را در قسمت مربوطه وارد کنید و سپس کلید Create/Save Element را بزنید
بعد از اینکه اینکار تمام شد کلید Make Array را بزنید که یک پنجره دیگر برای شما باز میشه که در ان بایستی مسیر فایل متنی که قبلا ادیت کردید و مسیر خروجی برنامه که فایل .bgl هست را مشخص کنید و سپس کلید Make Array را بزنید
بعد از اینکار برگردید به پنجره اصلی و کلید Make Library را بزنید ، همانند قبل یک پنجره جدید باز میشه که در ان
3 تا جدول داره و تمام المنتهای مورد استفاده در فایل شما در این جداول موجوده , برای FSX در جدول وسط تمام گزینه ها را چک مارک بزنید و پس از دادن مسیر خروجی مانند قبل،، کلید Create/Save Library.bgl را بزنید
حالا در مسیرهایی که وارد کردید فایل bgl مربوط به کار شما اماده هست انها در FSX اضافه کنید
عذرخواهی میکنم که کامل تر توضیح ندادم اما امیدوارم مفید باشه ضمنا اگر سوالی بود در خدمتتون هستم.