saam
  • saam
  • 50.02% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان نشان شروع کننده موضوع
9 سال پیش
دوستان 2 سوال چند وقته ذهن منو مشفول کرده؟؟
1 - پرواز های تهران - کیش که همگی میدونیم در 90 درصد موارد از 29 راست یا چپ مهرآباد دیرکت میزنن RUS بعد از اون میرن واسه EGVEL و بعدش از طریق LOXAK از غرب اصفهان میگذرن بعدش حالا شیراز که یا KAVOT زده میشه (بیشتر واسه پرواز های خود شیراز هست مخصوصا VOR-DME-ILS 29) یا هم ASNIT بعد اون دیرکت به LAM. خوب تا اینجا که واسه همه مشترکه حالا گاهی از LAM میزنن LVA که همون جزیره لاوان باشه و از DATUT فاینال باند 9 کیش رو میگیرن گاهی اوقات هم از طریق ORSAR و downwind وارد base leg میشن و بعدشم 27 راست. گاهی هم خود جزیره رو اوور میکنن و DME radial رو با هدینگ 129 بعدش آرک باند 27 کیش. خوب بیشتر کدومش رو انتخاب کنیم؟؟؟ دوستان با تجربه بگن.

2 - در مسیر برگشت همین پرواز یعنی از کیش به تهران آیا از طریق SAV - RUS وارد میشن یا خیر از ISN و RABAM دیرکت میزنن به ویکتور رومیو ان دی بی معروف (VR NDB) و ILS 29L یا هم همون NDB رو فالو میکنن تا KAZ و AA تا برسه به ویژوال لندینگ در مهرآباد که بسیار خلبانان عزیزمون این طرح رو دوست دارن. البته میدونید که یک نکته داره و اونم اینه که روی قلعه مرغی (همون گرده !! یا بوستان ولایت کنونی) باید 6000 تا باشی.

دوستان کلا یه توضیحی بدن بر چه اساس اینا انتخاب میشن؟؟ صرفا بر اساس توصیه ATC ؟؟؟ ممنون
Mohammad Sadeq
  • Mohammad Sadeq
  • 50.18% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
9 سال پیش
سلام مجدد

درمورد سوال اول عرض کنم شما باید باند اکتیو را انتخاب کنید اون هم بر اساس درجه بادباند اکتیو میشود.

در مورد سوال دوم : در کنار خلبان ، خلبانی وجود دارد به نام خلبان زمینی یا همون دیسپچ پرواز

دیسپچ کسی هست که مسیر پرواز را انتخاب میکنه
بطور مثال همون پرواز شما مهراباد به کیش که فقط شامل مسیر ساوه - اصفهان-شیراز و... نمیشود.

مسیر دوم میتواند از استار Ridal باشه برود به سمت انارک - یزد-سیرجان -بندرعباس-و کیش باشه. پس دیسپچ پرواز تعیین میکنه کدام مسیربرود ازجمله وظایف تعیین مقدار سوخت بار های کارگو کجا قرار گیرند تا ثقل هواپیما رعایت شود چه قدر سرعت کروزبرود تا سوخت برای فرودگاه altranate یا همون فرودگاه جایگزین داشته باشه و...

saam
  • saam
  • 50.02% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان نشان شروع کننده موضوع
9 سال پیش
ارسال شده توسط : Mohammad Sadeq 

سلام مجدد

درمورد سوال اول عرض کنم شما باید باند اکتیو را انتخاب کنید اون هم بر اساس درجه بادباند اکتیو میشود.

در مورد سوال دوم : در کنار خلبان ، خلبانی وجود دارد به نام خلبان زمینی یا همون دیسپچ پرواز

دیسپچ کسی هست که مسیر پرواز را انتخاب میکنه
بطور مثال همون پرواز شما مهراباد به کیش که فقط شامل مسیر ساوه - اصفهان-شیراز و... نمیشود.

مسیر دوم میتواند از استار Ridal باشه برود به سمت انارک - یزد-سیرجان -بندرعباس-و کیش باشه. پس دیسپچ پرواز تعیین میکنه کدام مسیربرود ازجمله وظایف تعیین مقدار سوخت بار های کارگو کجا قرار گیرند تا ثقل هواپیما رعایت شود چه قدر سرعت کروزبرود تا سوخت برای فرودگاه altranate یا همون فرودگاه جایگزین داشته باشه و...



درسته بسیار عالی. اما میخوام ببینم بیشتر کدوم روت ها استفاده میشن؟
در ضمن ماکسیمم ارتفاع در پرواز هایی مثل OIII>OIFM و یا OIBK>OMDB چقدره؟ احتساب تایم کافی برای دیسنت و کلایمب رو هم بکنید
Mohammad Sadeq
  • Mohammad Sadeq
  • 50.18% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
9 سال پیش
سلام مجدد@};-

در مورد مسیر بگم در حالت ریل که من میدانم و پرسیدم طی دوباری که تو برج شهید بهشتی بازدید داشتم
از اصفهان به تهران مسیر LABOT ALNER W32 ANK UL125 RADAL
از تهران به اصفهان مسیر EGVEL R654 PEKAM

که درحالت واقعی پرواز های مذکور انجام میشه

در مورد ارتفاع ببین شما باید زوج و فرد را طبق عکس زیر رعایت فرمایید که توضیح میدهم

معمولا برای اصفهان به تهران زوج و 24 یا 26هزار خوبه وبالعکس 23و25 هزار
کیش به دبی باید فردباشه و 7000پا الی 13000 پا کافی هست چون هم نزدیکه هم ارتفاع هردو فرودگاه از سطح زمین 0 می باشد.


UserPostedImage


مفهوم این عکس به این صورت میباشد اگر پرواز شما بین هدینگ 0 تا 179 درجه باشد ارتفاع شما باید فرد باشد و اگر بین هدینگ 180 تا 359درجه باشد شما باید ازارتفاع زوج استفاده کنید همچنین از این قانون هم میتوان به این صورت استفاده کرد
شرق به غرب ارتفاع زوج غرب به شرق ارتفاع فرد
شمال به جنوب ارتفاع فرد جنوب به شمال ارتفاع زوج

alirezaspace
  • alirezaspace
  • 50.02% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان نشان
9 سال پیش
ارسال شده توسط : Mohammad Sadeq 

سلام مجدد@};-

در مورد مسیر بگم در حالت ریل که من میدانم و پرسیدم طی دوباری که تو برج شهید بهشتی بازدید داشتم
از اصفهان به تهران مسیر LABOT ALNER W32 ANK UL125 RADAL
از تهران به اصفهان مسیر EGVEL R654 PEKAM

که درحالت واقعی پرواز های مذکور انجام میشه

در مورد ارتفاع ببین شما باید زوج و فرد را طبق عکس زیر رعایت فرمایید که توضیح میدهم

معمولا برای اصفهان به تهران زوج و 24 یا 26هزار خوبه وبالعکس 23و25 هزار
کیش به دبی باید فردباشه و 7000پا الی 13000 پا کافی هست چون هم نزدیکه هم ارتفاع هردو فرودگاه از سطح زمین 0 می باشد.


UserPostedImage


مفهوم این عکس به این صورت میباشد اگر پرواز شما بین هدینگ 0 تا 179 درجه باشد ارتفاع شما باید فرد باشد و اگر بین هدینگ 180 تا 359درجه باشد شما باید ازارتفاع زوج استفاده کنید همچنین از این قانون هم میتوان به این صورت استفاده کرد
شرق به غرب ارتفاع زوج غرب به شرق ارتفاع فرد
شمال به جنوب ارتفاع فرد جنوب به شمال ارتفاع زوج



بسیار عالی و مفید
ممنون