OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
7 سال پیش
خیز دوباره شرکت MILVIZ در فعالیت و تولید و طراحی :
برای درک غایت و هدف اصلی این شرکت در فعالیت ، شاید بهتر باشد به جای لیست محصولات آن به عنوان کامل آن نگاه کرد . در حقیقت عبارت MILVIZ از ادغام و تخفیف دو کلمه Military Visualizations بوجود آمده ! پس از الان ماهیت اصلی این شرکت را بدرستی میشناسیم .
از تولیدات چند سال گذشته شرکت MILVIZ ، تولید و شبیه سازی F15E برای شبیه ساز معروف و پر کاربرد FSX بود . آن چیزی که حقیقتا این محصول را از هر محصول دیگری جدا می کرد ، دقت فوق العاده در طراحی تمامی بخش های این هواپیما جدا از ، طراحی دقیق و واقعی سیستم ها ، جدا از " پرفورمنس پرواز " ، جدا از طراحی مدل های سه بعدی خارج و داخلی و جدا از بافت ها و جدا از افکت ها ، وجود سیستم دقیق هدف گیری و استفاده از تسلیحات بصورت کامل بود ! به این معنا که شما میتوانستید تسلیحات مورد نظر خود ، اعم از هرگونه بمب و هر گونه موشک و هرگونه پاد را بر روی هواپیمای خود در شبیه ساز سوار کرده و از آن ها استفاده کنید و آن ها را شلیک کنید ! حتی از نکات بسیار جالب در بکار بردن تسلیحات ایجاد افکت های انفجار ، آتش سوزی و سقوط هم برای هواپیما های AI هم برای هواپیما ها در بخش آنلاین GameSpy و یا سرور هایی که با استفاده از خود شبیه ساز و از طریق آدرس IP متصل می شوند است و این نکات مثبت باعث شدند که حقیقتا ثابت کنند که این شرکت این نام را شایسته برای خود انتخاب کرده و در دست یافتن به اهداف و کار در سطحی بالاتر و سطحی جدا از آنچه قبلا وجود داشته تواناست .
اما امروز نیز ، همچنان شرکت MILVIZ دستی برتر نسبت به سایر شرکت های رغیب که البته بد هم نیستند نظیر RAZBAM و IRIS دارد . شاید رمز این موضوع در حجم فعالیت زیادی باشد که صد البته علت ساخت محصولاتی بسیار با کیفیت است !

یکی دیگر از جذاب ترین پروژه ها و محصولات این شرکت F4E,J,S بود . این محصول نیز همانند F-15E بسیار کامل و دقیق بود اما بر خلاف آن سیستم های تسلیحات و شلیک آن ها طراحی نشده بود . شاید علت این تفاوت حضور و فعالیت VRS در زمان انتشار این محصول ، در زمینه ساخت بسته TackPack برای هر محصول حرفه ای نظامی بود که بخش عمده آن با انتشار و تولید یک SDK برای این موضوع بود که مشخصا و ویژه برای IRIS ، Dino Cattaneo ، Milviz و Aerosoft طراحی شده بود که کار را به خود تولیدکنندگان می سپرد . البته اما این سئوال با توجه به فاصله زمانی انتشار محصول F-14 شرکت Aerosoft و انتشار TackPack آن که بسیار مدت کوتاهی بود و در حقیقت بلافاصله به بسته خرید خود محصول F-14 این شرکت اضافه شد ، بوجود می آید که چرا با گذر این فاصله زمانی تقریبا طولانی هنوز TackPack این محصول جذاب منتشر نشده ؟!

پس از تکمیل پروژه F-4 و انتشار برخی از بروزرسانی ها اصلی آن و حل چند مشکل کوچکی که در آن وجود داشت (احتمالا ! و از تخیلات نویسنده است !!!! ) ، پس از مدتی MILVIZ دوباره شروع به فعالیت با آغاز طراحی TackPack هواپیمای F86 و آغاز طراحی سری فوق تخصصی هواپیمای T38 تحت عنوان Advanced Series T38A کرد . در این محصول به طرز اعجاب انگیزی " اویونیک " و سیستم ها دقیق شده بودند . موتور J-85 بصورت 100% کامل و واقعی طراحی شده بود . " منوال" و دفترچه های راهنما نیز متعاقبا بسیار کامل شده بوند . به گفته MILVIZ مدل آیرودینامیک این محصول در شبیه ساز بر پایه داده ها و اطلاعات NASA و Northrop طراحی شده . افکت های " Icing " و آسیب ها در مدل سه بعدی هم داخلی و هم خارجی ایجاد شده بود . ضعف و کیفیت کم بافت ها در برخی از نقاط مدل خارجی رفع شده بود و مسئله Forced Failures ( به این معنا که امکان Icing با توجه به شرایط آب و هوا وجود دارد و در هر حال پرواز در آن شرایط موجب Icing می شود و یا انجام برخی مانور ها در شرایط نادرست ، بطور مثال انجام مانور اس شکسته با سرعت بسیار بالا از ارتفاع بسیار بالا و موکول کردن مرحله خلاصی به ارتفاع بسیار پایین و سرعت بسیار بالا و Pitch up ناگهانی ) نیز ایجاد شده بود که البته تک تک این موارد در دفترچه های کاربری بصورت کامل ذکر شده است . و البته افکت های صدای فوق العاده که وصف آنان از توان این متن خارج است !
در میان این دو پروژه ، MILVIZ بدون هیچ گونه اعلام رسمی پروژه طراحی و شبیه سازی جنگنده F100 را آغاز کرد و در بازه زمانی 4 ماه اخیر این شرکت هر سه پروژه را بصورت 100% به پایان رسانده .

قضاوت با شما ! با در نظر گرفتن زمینه فعالیت این شرکت ، و بطور کلی پیچیدگی و البته وسواسی که این شرکت در طراحی محصولات خود دارد ، و در قیاس با سایر تولید کنندگان ، آیا این آمار می تواند آمار بدی باشد ؟!


* این مطلب در مارس 2015 نوشته شده ، ممکن است که بعضی از اطلاعات با شرایط فعلی سازگار نباشد .



[APARAT]http://www.aparat.com/v/pSUhl[/APARAT]
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
7 سال پیش
[APARAT]http://www.aparat.com/v/S9jqt[/APARAT]
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
7 سال پیش
معرفی شبیه ساز های ED ، بخش دوم :
پس از Lock On : Flaming Cliffs 2 ، بالاخره ED تصمیم گرفت که زمینه فعالیت خود را از صرفا شبیه ساز های پرواز نظامی خارج کرده و آن را گسترش دهد ، به این معنا که ED تصمیم گرفت به فکر یک شبیه ساز کامل جنگ باشد ، شبیه سازی که هم ابعاد جنگ را شامل شود نه صرفا بعد هوانوردی آن .
این فکر منجر به ساخت شبیه ساز DCS World شد . DCS به معنای Digital Combat Simulator بود . اما DCS هم در هر حال کار خود را با شبیه سازی بعد هوانوردی شروع کرد . البته طی مدت نچندان زیادی با شروع پروژه هایی و انتشار یک محصول که در ادامه متن خواهیم خواند ، حقیقتا ثابت کرد در رسیدن به آن غایتی که در عنوان و نام شبیه ساز خودش محقق کرده مصمم و جدی است و کار را به سرعت پیش می برد ( البته ED بطور کلی شرکت بد قولی است ! بسیار بدقول ! ) .


البته نکته مهم در معرفی این شبیه ساز ، دو محصول مستقلی است که قبل از انتشار خود شبیه ساز DCS World به نام های DCS : KA-50 Black Shark و DCS : A-10C Warthog بود . دو شبیه ساز بسیار پیشرفته که هر دو آن ها در ارگان ها و مراکز رسمی برای آموزش خلبانان استفاده می شوند . این دو شبیه ساز بصورت تخصصی فقط به شبیه سازی هلکوپتر KA-50 و هواپیمای A-10C می پرداختند و در آن ها هواپیمای قابل پرواز دیگری برای کاربر نبود . از لحاظ بصری و نرم افزاری هم این دو شبیه ساز دقیقا بر اساس نسل های اولیه خود شبیه ساز DCS World بودند .
‏DCS World جدا از جنبه فنی و تخصصی ، از لحاظ بصری تفاوت های بسیاری با Lock On : FC2 داشت . بافت ها و افکت های مختلف به طرز اعجاب انگیزی رشد کیفیت داشتند که البته همین موضوع در نسخه های ابتدایی DCS World بدلیل آنکه بحث نرم افزاری و بهینه سازی آن بدون هیچ تغییری برگرفته از شبیه ساز Lock On : FC2 بود باعث شد که بطور کلی این شبیه ساز به اصطلاح تبدیل به یک " شبیه ساز سنگین " شود که البته این مشکل در نسخه های بعدی با طراحی و ساخت موتور گرافیکی EDGE به معنای Eagle Dynamics Graphic Engine که بسیار کامل بود و حقیقتا بسیار خوب طراحی شده بود حل شد .

‏DCS World از لحاظ تخصصی بسیار دقیق تر و کامل تر بود . شاید این موضوع هم در کنار قرار گرفتن با همان بهینه سازی ضعیف DCS World که برگرفته از Lock On : FC2 بود باعث " سنگین شدن " این شبیه ساز شد ، سیستم نرم افزاری Lock On : FC2 برای شبیه سازی به گستردگی و دقت DCS World و عملا آنچه ED برای گسترش DCS World در سر داشت طراحی نشده بود و قطعا این موضوع اگر ادامه می یافت تاثیر منفی داشت و موضوعی کاربر پسند نبود، همانطور که تا نسخه های اولیه DCS World و قبل از موتور EDGE نیز این گونه بود . برای کاربران شبیه ساز های ED که با محصولات ED آشنا هستند کاملا قابل لمس است که برای پرواز با هواپیما های مختلف ، وضعیت 180 درجه بین Lock On : FC2 و DCS World فرق داشت ( البته با فرض این که اغلب کاربران FC2 نیز از افزودنی های مختف مثل 1Mod استفاده می کردند ) . در DCS World همانند شبیه سازی نظیر FSX و یا P3D که شرکت های مختلف به ساخت افزودنی ها و محصولات مختلف برای آن مشغولند ، شرکت های مختلف و مطرح نظیر RAZBAM ، IRIS یا Leatherneck نیز به ساخت افزودنی های مختلف مشغولند که البته تا کنون اغلب این افزودنی ها و پروژه هایی که شرکت های مختلف طراحی کرده اند و انجام داده اند ، افزودنی های هواپیما ها و هلکوپتر های مختلف است و در این مورد ، این موضوع که بر خلاف Lock On : FC2 تمامی کاکپیت ها و طراحی های سه بعدی داخلی متحرک هستند و یا به اصطلاح " کاکپیت ها Clickable هستند " .


شبیه ساز DCS World به خودی خود یک شبیه ساز رایگان است که بصورت پیش فرض دو هواپیمای SU-25T و TF-51D را بصورت بسیار دقیق و حرفه ای و “Clickable” شامل می شود و کاربر هم میتواند با این دو هواپیما در سرور های " آنلاین " همراه دیگر کاربران پرواز کند . بصورت کلی می توان گفت حدود 90 درصد هواپیماهای ساخته شده و موجود ،" Clickable " هستند .
آدرس زیر ، سایت رسمی ED برای شبیه ساز DCS است و می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این شبیه ساز در این آدرس پیدا کنید .

www.digitalcombatsimulator.com





UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



UserPostedImage 



mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
7 سال پیش

سلام امید جان @};-

توضیحات خوبی دادی در مورد fc2 و dcs

البته یه مورد هم جا افتاده و اون هم fc3 هست که مقدمه و بیس طراحی dcsw شد و تمام ساختارهای اصلاح شده درش به کار رفته . پرندهای موجود و قابل پرواز در fc3 بعدها به صورت تکی و با قیمت پایین در dcs قابل اینستال شد و هیچ تغییر خاصی درش داده نشد .

به عقیده من با توجه به پرندهای فلایبل عالی و داینامیک کمپینگهای موجود در fc3 میشه گفت که fc3 بهترین مکمل dcs 1.5 هست [approve]
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار شروع کننده موضوع
7 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 


سلام امید جان @};-

توضیحات خوبی دادی در مورد fc2 و dcs

البته یه مورد هم جا افتاده و اون هم fc3 هست که مقدمه و بیس طراحی dcsw شد و تمام ساختارهای اصلاح شده درش به کار رفته . پرندهای موجود و قابل پرواز در fc3 بعدها به صورت تکی و با قیمت پایین در dcs قابل اینستال شد و هیچ تغییر خاصی درش داده نشد .

به عقیده من با توجه به پرندهای فلایبل عالی و داینامیک کمپینگهای موجود در fc3 میشه گفت که fc3 بهترین مکمل dcs 1.5 هست [approve]



سلام محسن جان . تشکر بابت وقتی که برای خوندن گذاشتی

بله حقیقت چیزی در مورد FC3 نوشته نشد چون بصورت کلی بحث سر معرف DCSW هست و FC3 یک افزودنی هست و در مورد افزودنی های چیز گفته نشده

در مورد بهترین بودن هم حقیقت من با توجه به این که پرنده های Clickable نیستند نظر خاصی ندارم ، اما اون چیز که قطعی هست ، این افزودنی ، پرکاربرد ترین افزودنی بین همه کاربر ها هست !

البته طبق خبر هایی که از گوشه و کنار و دوستان شنیدم ، ظاهرا یک برنامه هایی برای توسعه این FC3 استارت خورده که شامل افزودن تایپ هایی مثل F-15E و MIG-29UB میشه که 100 درصد با یک فاصله نسبتا طولانی بعد از انتشار Leatherneck F-14A قرار هست منتشر بشه .

البته علت این موضوع هم در این هست که تا اینجا تنها تجربه منتشر شده ED & TFC در مورد پرنده های دو سرنشین که بصورت Shared Cockpit عمل کنن فقط L-39 هست که البته گویا در اون هم بصورت کلی خلبان دوم نقشی مثل WSO یا RIO که متوسل و متصل به ابزارآلات باشه نداره و همین که بصورت کلی گویا این محصول در کابین عقب خیلی " سیموله " و تکمیل نیست و خیلی از ابزار ها کار نمیکنند در حقیقت به این معنا که قابل کلیک نیستند . بنظر میاد که این پرنده رو صرفا برای تجربه همین بحث Shared Cockpit و آماده کردن کاربر ها از لحاظ روانی برای LN F-14A/B طراحی کردند که اون کاملا وضعیتش از این بحث Shared Cokcpit با L-39 متفاوته ...

برنامه توسعه ای هم که گفتم برای کلیک خور کردن پرنده های فعلی FC3 هست که قطعا دیگه مثل سری قبل در یک پک و بسته منتشر نمیشن و مانند سایر محصولات بصورت جدا فروخته میشن که البته در این موضوع عوامل زیادی هم دخیله و البته MIG-29UB و F-15E که بالا اشاره کردم هم هستن که اون ها هم یک چنین برنامه ای رو پیش رو دارند و در مقوله Shared Cockpit به کیفیت LN F-14A/B هستند و نه L-39 .

اما چیزی که قطعیست این هست که تا آخرین محصول از این تحول بزرگ شاید سه سال و حتی خیلی بیشتر از انتشار LN F-14A/B گذشته باشه ... !
کاربرانی که در حال مشاهده موضوع هستند