معرفی برنامه REX4 - Texture Direct محصول REX Simulations برای شبیه ساز های P3D و FSX :
نام REX ، که در حقیقت نام اصلی گروه تولید کننده است ، میان کاربران ایرانی شبیه ساز پرواز بعنوان یک " طبیعی کننده آب و هوا " مصطلح شده ( که البته خود طبیعی کننده نیز یک واژه مصطلح است ! ) ، و اغلبا نیز این نام را با انتشار محصول REX Essential HD می شناسند ( که خود این محصول نیز از لیست محصولات اصلی و پشتیبانی REX حذف شده و هم اکنون با اسم REX Essential Plus همراه با تغییراتی موجود است.) .
آخرین محصولی که REX منتشر کرده که در حقیقت تا حدودی نقش تحولی داشت باشد ، REX 4 Texture Direct است .
این خانواده از محصولات REX بطور کلی و در بسیاری از موارد ، تغییرات بسیار زیاد نسبت خانواده Essential دارد . یکی از عمده ترین تفاوت های Texture Direct بهبود کیفیت بصری بافت ها و خصوصا در نسخه اول کاهش بافت های موجود برای هر مورد است ، بطور مثال در مورد Jetway Marks و یا Surface Refrection و یا Parking Marks شما تنها یک گزینه برای انتخاب دارید !
REX 4 Texture Direct همچون خانواده قبلی قابلیت اتصال و بهره گیری از یک موتور آب هوا را دارد اما تنظیم ویژه ای جهت سازگاری اختصاصی با VATSIM ندارد . هم چنین از سوی دیگر قابلیت تنظیم آب و هوا برای پرواز های به اصطلاح " آفلاین " در آن بسیار محدود شده و عملا وجود ندارد در حالی که در خانواده قبلی تنظیمات ویژه ای برای این موضوع بود ، بطور مثال تنظیم چونگی لایه های باد در ارتفاع ها و یا چگونگی مه و ایجاد دمه و یا وضعیت قرار گرفتن و وجود ابر ها در ارتفاعات مختلف ، تنظیماتی که هیچ کدام از آن ها و بصورت کلی اصلا در REX 4 Texture Direct وجود ندارند . البته لازم به ذکر است که خانواده جدید محصولات REX بر خلاف Essential یک چندگانه در حال تکامل است و استفاده مفید آن زمانی خواهد بود که این چندگانه همه در کنار هم قرار گیرند . بطور مثال Soft Clouds یک بخش از این چندگانه است و یا Weather Architect که به یقین می توان گفت یکی از بهترین موتور های آب و هوا ، شاید در حد و اندازه ASN است که به REX 4 - Texture Direct الحاق می شود .
Texture Direct بافت های ابر های ارتفاع پایین را با حداکثر 4096*4096 Res ، ابر های ارتفاع متوسط و بالا را با حداکثر 2048*2048 Res ، و ران وی ها و تکسی وی ها را با حداکثر 4096*4096 Res را ارائه می دهد .
همچنین در مواردی نظیر آب ها و انیمیشن های امواج و یا افکت ها از سه نسخه DX9 , DX10 و DX11 استفاده میکند .
در Texture Direct الگورتیم فشرده سازی بافت DXT5 و 32bit برای ابر ها و الگوریتم فشرده سازی بافت DXT1 و 32bit قابل اجراست .
افکت های صوتی در Texture Direct بشدت بهبود و گسترش پیدا کرده و بخشی نیز به نام Terrain Bumpmap در حوزه بافت های فرودگاه افزوده شده که مربوط به محیط اطراف فرودگاه است و طراحی آن در برخی موارد ، ویژه سازگاری با ORBX است .
جهت دسترسی به این افزودنی به کانال تلگرام " کتابخانه مجازی شبیه ساز پرواز ایران " در آدرس زیر مراجعه کنید :
https://telegram.me/IRFSLibrary