Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
UserPostedImage


جهان در هفتم ژوئن 1981 شاهد يكي ديگر از ماجراجوييهاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي بود. در اين روز هشت فروند از هواپيماهاي اف- 16 رژيم صهيونيستي، با اسفاده از پوشش پروازي ناشي از حضور شش فروند از هواپيماهاي اف- 15 و با استفاده از تسلط خلبانان خود به زبان عربي با لهجه هاي اردني و عربستاني و معرفي خود به عنوان خلبان گشتي اردن (بر فراز خاك عربستان) و خلبان گشتي عربستاني (بر فراز خاك اردن) و در مواقعي با پرواز به صورت طبقاتي و در ارتفاع پايين، با دور زدن محدوده مورد نظر، اقدام به بمباران تأسيسات و نيروگاه هسته اي عراق (Osirak) تموز در منطقه اوسيراك كردند.

اين تأسيسات محلي، مكاني جهت تركيب پلوتونيوم و غنی سازي اورانيوم و احتمالا ساخت اولين بمب هسته اي عراق بود. حضور فرانسويها به عنوان كاركنان اصلي تأسيسات فوق، خود به عاملي جهت كاهش ضريب امنيتي تاسيسات مبدل شد؛ زيرا حمله در روز يكشنبه كه كاركنان فوق جهت انجام مراسم مذهبي از محدوده اوسيراك خارج شدند، انجام شد.

در حمله فوق فقط يك فرانسوي كشته شد كه بعدها احتمال جاسوس بودن وي و هدايت زميني هواپيماها با استفاده از تجهيزات خاص مطرح شد؛ البته رژيم صهيونيستي پيشتر هم در كشور فرانسه تاسيسات هسته اي ساخته شده جهت عراق را با استفاده از كماندو هاي خود نابود كرده بود. نقش فرانسويها در خرابكاري فوق نيز مشكوك است.

در اين حمله، پدافند هوايي عراق با وجود برخورداري از تجهيزات قابل قبول دفاعي، به دليل تمركز بيشتر تجهيزات پدافند هوايي به سمت ايران (كه در آن زمان در حال جنگ با كشور بود) و آسودگي خاطر از سوي مرزهاي عربستان دچار غفلت شده و در برابر هواپيماهاي رژيم صهيونيستي، كارايي ضعيفي از خود نشان داده، جز چند توپ ضدهوايي كه شليكهاي بي ثمري داشتند، ساير سامانه ها عملكرد مناسبي نداشتند.

منبع : مجله صف - انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران
PC Flight Simulation Geek Since 1998