سلام
والا لایه آلفا یا Alpha یا Alpha Channel کنترل کننده براق بودن یک سطح هست.به عنوان مثال اگر شما قصد براق کردن پنجره های کابین خلبان رو دارید باید لایه آلفا رو اضافه کنید.این لایه ارتباطی با مشکل شما نداره.
موضوع دیگه MipMap هست که شامل چندین لایه تصویری با سایزهای مختلف هست که هرچه شیئ مورد نظر از دوربین دورتر بره لایه کوچکتر (که طبیعتاً فضا کمتری از رم رو اشغال میکنه و نیاز پردازشی پائین تری داره) استفاده میشه.پس اگر در مورد شما هرچه دورتر برید تصویر مات تر بشه میشه نتیجه گرفت که این قابلیت در فایلهای شما فعال هست.
در مورد مشکل شما من حدس میزنم که فایل بافت شما خیلی کوچیک هست و مدل هواپیما اونو به اصطلاح کش میده (Stretch) تا تمام سطح رو بگیره که طبیعتاً تصویر مات میشه یعنی مثلاً شما یک بافت 128-128 رو در سطحی به اندازه 512-512 کشیدید..اگر به گوشه حروف توجه کنید بریده بریده هستند که این خودش میتونه گواهی بر موضوع باشه.اگر به بافت لبه فرار بال و ارابه فرود دقت کنید درست هستند.
بهترین , بی دردسرترین , راحت ترین و با کیفیت ترین فرمت بیت مپ 32 بیتی با استاندارد 888-8 هست که همون نوع معمول BMP در اکثر نرم افزارهای ویرایش کننده هست.
البته فرمتهای دیگری هم هست که هر کدام در جای خاصی استفاده می شوند:
DDS
DDS DXT1 (NoAlpha)
DDS DXT1
DDS DXT3
DDS DXT5
DDS 444-4 16 Bit
DDS 555-1 16 Bit
DDS 565 16 Bit
DDS 888-8 32 Bit
DDS 888 24 Bit
DDS 555 15 Bit
DDS 256 colour
Extended Bitmap
DXT1 (NoAlpha)
DXT1
DXT3
DXT5
Extended 16 Bit 444-4
Extended 16 Bit 555-1
Extended 16 Bit 565
Extended 32 Bit 888-8
Extended 256 Colour
Targa With Alpha
Targa 32 Image - 8 Bit Alpha
24 Bit BMP Image
Windows Bitmap
ACE DXT1 Texture
Ace DXT Opaque
Ace DXT With Alpha
موفق باشید
ویرایش بوسیله کاربر
15 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص
PC Flight Simulation Geek Since 1998