Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
سلام دوستان @};-

در حالی چهار سال از اعمال محدودیت‌ سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایرانی می‌گذرد که به تازگی کشورهای آلمان و هلند این محدودیت را برای ایرانی ایر لغو کرده‌اند و تا چند روز آینده نیز فرانسه اقدام به تحویل سوخت به ایرلاین‌های ایرانی می‌کند.

به گزارش تسنیم از اواسط سال 89 محدودیت‌های سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی توسط اتحادیه اروپایی اعمال شد و کشورهای این قاره یکی پس از دیگری از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کردند، اقدامی که البته توسط کشورمان مقابله به مثل شد.

محدودیت‌ها تا آنجا پیش رفت که اردیبهشت امسال صربستان نیز به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی-که به‌ همراه ایتالیا (فروگاه رم) به‌صورت محدود به ایرلاین‌های ایرانی سوخت تحویل می‌داد-سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران‌ ایر را قطع کرد. این موضوع باعث شد هواپیماهای هما برای انجام پرواز رفت و برگشت ناچار باشند برای سوخت‌گیری 1.5 ساعت به سمت کشور ثالث (فرودگاه مینسک بلاروس) پرواز کرده و دوباره به کشور مقصد پرواز کنند، پروازی که هزینه‌های هما را 24 هزار یورو افزایش می‌داد.

این در حالی بود که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چند روز پس از قطع‌ سوخت‌ رسانی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با اروپایی‌ها برای رفع محدودیت‌های سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خبر داده بود.

علیرضا جهانگیریان گفته بود: یکی از شاخه های مذاکرات ژنو مسائل مربوط به سوخت رسانی به ایرلاین های ایرانی است. در بعضی از زمینه ها مذاکرات به آن شکل که می خواستیم پیش نرفته است و در برخی دیگر از شاخه ها مذاکرات مثبت بوده است.

او گفت: در مذاکره با کشورهای اروپایی برای رفع محدودیت های سوخت رسانی آنها نیز از این روند ابراز نارضایتی کرده اند چراکه ما هم در ایران به آنها سوخت نمی دهیم. اروپایی ها از مذاکره با آمریکایی ها برای حل این مشکل خبر داده اند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که اروپایی ها در مذاکرات اعلام کرده اند که تمایلی به عدم تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی ندارند، گفت: متاسفانه شرکت های سوخت‌ رسان یا آمریکایی هستند یا این که تحت فشار آمریکایی ها مجبورند به هواپیماهای ایرانی سوخت تحویل ندهند.

حال پس از گذشت حدود دو ماه از اظهارنظر جهانگیریان خبر می‌رسد که کشورهای آلمان و هلند از سه روز پیش محدودیت‌های سوخت‌ رسانی به هواپیماهای ایران‌ ایر را لغو کرده و اقدام به تحویل سوخت به این شرکت می‌کنند.

پیش از اقدام این دو کشور کشورهای اسلونی، لهستان و روسیه سوخت مورد نیاز ایران‌ ایر را تا سقف حدود 35 تن در روز تامین می‌کردند، البته در کنار این کشورها نیز ترکیه سوخت مورد نیاز هما را بدون محدودیت تامین می‌کرد.

این در حالی است که تا چند روز آینده فرودگاه پاریس فرانسه نیز سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را از سر می‌گیرد.

(منبع : تابناک)
UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
تحريم سوختگيری "ايران‌اير" در اروپا همچنان به قوت خود باقيست

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ساعتی پيش خبری با عنوان "لغو تحريم سوختگيری ايران اير در آلمان و هلند" توسط يكی از رسانه‌ها منتشر شد كه بازتاب‌های متفاوتی داشت.

البته با پيگيری‌های انجام گرفته توسط خبرنگار باشگاه خبرنگاران معلوم شد كه اين خبر صحت نداشته و فرودگاه‌های اروپایی هنوز از تحويل سوخت به هواپيماهای شركت هواپيمایی جمهوری اسلامی ايران (هما) و ساير ايرلاين‌های ايرانی خودداری می‌كنند.

در همین ارتباط مهندس شاهرخ نوش‌آبادی مدير روابط عمومی هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران در مصاحبه اختصاصی با باشگاه خبرنگاران گفت : هنوز خبری از لغو تحريم سوختی ايران اير در فرودگاه‌های اروپايی منتشر نشده است.

از سال 1389 فرودگاه‌های اروپايی از تحويل سوخت به شركت‌های هواپيمايی ايرانی خودداری می كنند كه اين امر با مقابله به مثل كشورمان روبه رو شده است.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش


سلام خدمت همه @};-


والا از این همه خبرهای ضد و نقیض تو ایران میمونیم که کودوم درسته

باز هم باشگاه خبرنگاران به نقل از یکی از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری این خبر رو تأیید کرده ، حالا خدا داند چی شده

نقل قول:

علی رغم اینکه یکی از شرکت های هواپیمایی از لغو تحریم سوختی "ایران‌ایر" در آلمان و هلند اظهار بی اطلاعی کرد یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کشورهای آلمان و هلند محدودیت سوخت گیری را برای ایران ایر لغو کرده‌اند و تا چند روز آینده نیز فرانسه اقدام به تحویل سوخت به ایرلاین‌های ایرانی می‌کند.




و اینکه چقدر در این مدت ایرلاین اصلی و فرعی و مسافرین ما تحقیر شدن و این کار اونا متاسفانه جنبه روانی خیلی زشت و بدی داشته تا اثر تحریمی و جریان مقابله به مثل ما هم فقط یه جوک خنده داره چون اونا قبل از این کار که مثل ترسوندن یه آدم بزرگ از لولو هست پروازهاشون رو به ایران کنسل کردن ولی ما باز هم زیر بار این گند رفتیم و پروازهامون با پرداختهای دوبله و شایدم بیشتر رو ادامه دادیم ، حالا این چه جور مقابله به مثلی هست ؟؟؟

صنعت هوایی به علت وابستگی شدیدش به سازندگان و غربی ها خیلی در تیررس تحریمها بوده و کم شدن تحریمها قطعا به به این صنعت کمک فراوانی میکنه .
Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
محسن جان ما کلا عادت کردیم خودمونو خیلی بزرگ ببینیم و دست بالا بگیریم.
مقابله به مثل راه داره! اول باید تو این صنعت ( هوانوردی ) تو دنیا به حساب بیایم و حرفی واسه گفتن داشته باشیم ، بعد از این قپی ها بیایم!

اونا که به اینجا آنچنان پروازی نداشتن ، ما پرواز داشتیم به فرودگاه های اونا ، از سوخت ندادن به پرنده های ما هم ضرری متوجه اونا نشده! به قول شما ما فقط و فقط تحقیر شدیم ، همین. دیگه فحش بالاتر از این هست که شما به یه کشوری مرتب پرواز داشته باشی ، بعد واسه لگ برگشت بگن ها ها ها ، بهت سوخت نمیدیم؟؟؟

کشوری که حدود 1500 خلبان بیکار داره ، چه جوری میخواد با صنعت هوانوردی دنیا مقابله به مثل کنه؟!!! این جوک قرنه!

یه چیزی تعریف کنم واسه دوستان ، خالی از لطف نیست!
یکی از اقوام با قطار میرفت یزد ، قطارش خراب میشه و چندین ساعت وسط ظهر و گرمای شدید ، متوقف میمونه. گفت رفتم پیش رئیس قطار دیدم کولر اتاق خودش روشنه و لم داده ، گفتم کولر بقیه جاهای قطارو به بهونه نقص فنی خاموش کردین ،زن و بچه مردم دارن از گرما خفه میشن، اونوقت خودت اینجا زیر باد لم دادی؟؟ گفت جواب داد زن و بچه مردم کور شن با قطار جایی نرن!! حالا بگذریم ازینکه جوری حرف زده انگار بابا ننه خودش تا هفت جدشون هواپیما سوار بودن ، ولی اگه ما هم صنعت هواییمون مث جاهای دیگه ی دنیا بود ، بازم مردممون اینجور خفت و خواری میکشیدن؟؟ اینقد گرون بود که فقط 3 درصد مردممون بتونن با هواپیما سفر کنن؟؟ تازه آمار ماموریت های کارمندای دولتی رو کم کنید تازه عمق فاجعه معلوم میشه. فک کنم کمتر از 1 درصد بشه. اونی که قطار سوار میشه یجور ، اونی هم که هواپیما سوار میشه یجور. ( تهش کاشف به عمل اومد همونجور که تو هواپیماهامون تا جا داره مسافر میچپونن و میز غذا بجای جلوی آدم تو دهن آدم باز میشه و بجای اکونومی دیگه میشه اکونومی به توان 2 ، اون قطار هم رئیسش گفته استانداردش 4 واگن بوده ولی 7 تا واگن بهم وصل کرده بودن و کشش نداشته! )
همین چند روز پیش سوار فوکر 100 آسمان شدم، همین که نشستم و تکیه دادم اینقد رفت عقب که دیدم پشتی صندلیم با کفیش زاویه منفرجه تشکیل داد.
زیر لب گفتم اینام ... با این هواپیماهاشون. بغل دستیم ازین ...ها بود ، رو کرد بهم گفت مگه چشه؟!! ما با همینا دنیا رو میگیریم!!! گفتم جدا؟!! این دنیا رو یا اون دنیا رو؟؟چیزیش نیست ، فقط من یه دور رفتم تو بغل زن مردم صندلی عقب و برگشتم ، اگه این هواپیما امرجنسی بزنه اولین کسی که بلیط اون دنیاش ازین جمع اوکی میشه منم، همین! حالا برو دنیا رو بگیر یوقت جا نمونی.

اینا تحقیره ، باید اول قوی باشیم تا بتونیم حالشونو به وقت اقتضا بگیریم ، وگرنه با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه.

عرضم طولانی شد ، به امید روزی که انشاالله ما دوباره قدرت اول منطقه تو هوانوردی شیم.
UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


پابرجایی مشکل سوخت هواپيماهاي ايراني در برخي فرودگاه‌هاي اروپايي

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري گفت: مشكل تامين سوخت به هواپيماهاي ايراني در برخي فرودگاه‌هاي اروپايي همچنان پابرجاست.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها به‌نقل از سازمان هواپيمايي كشوري، محمد خداكرمي اظهارداشت: در ارائه سوخت به شركت‌هاي هواپيمايي ايراني در برخي فرودگاه‌هاي اروپايي تغييري حاصل نشده و فرودگاه‌هايي كه از تحويل سوخت امتناع مي‌كردند همچنان به شيوه قبلي خود ادامه مي‌دهند.
وي افزود: خودداري برخي فرودگاه‌هاي اروپايي از عرضه سوخت به هواپيماهاي ايراني مشكلات زيادي از جمله بالا رفتن زمان پرواز، استهلاك هواپيماها، افزايش مصرف سوخت، كاهش بكارگيري هواپيماها در ناوگان، فرود و پرواز غير ضروري و... براي ايرلاين‌هاي ايراني به همراه داشته است.

خداكرمي با بيان اينكه در حال حاضر محدوديت سوخت‌گيري در 9 نقطه اروپايي از جمله آلمان انگليس و فرانسه وجود دارد گفت: اين در حالي است كه كشورهاي مجري تحريم عليه ايران، از متعاهدين كنوانسيون شيكاگو هستند كه به اجراي دقيق اصل تساوي حقوق بهره‌برداري سرويس‌هاي هواپيمايي مقيد شده‌اند.
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: همچنين در تمامي اصول حاكم بر مقررات بين‌المللي هوانوردي، موضوع يكسان‌سازي مقررات حمل‌ونقل هوايي براي استفاده يكسان همه هواپيماهاي كشورهاي عضو پيمان‌هاي بين‌المللي مورد تاكيد قرار گرفته كه از جمله آنها بهره‌مندي از تسهيلات سوخت‌گيري و هندلينگ است.

وي افزود: از جمله مهمترين چالش هاي موجود در اين زمينه، عدم تامين سوخت مورد نياز شركت هاي هواپيمايي و افزايش هزينه‌هاي پروازي ناشي از عدم امكان سوخت‌گيري در مقاصد اصلي و استفاده از نقاط مياني جهت تامين سوخت است كه موجب تحميل هزينه‌هاي جانبي به شركت‌هاي هواپيمايي و تحميل شرايط پرداخت هزينه‌هاي سوخت به صورت پيش پرداخت و نقدي و درخواست ضمانت‌نامه بانكي و يا سپرده‌ها به جاي شرايط اعتباري قبلي است.

شرکت فرودگاه های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998