mehran617
  • mehran617
  • 59.66% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان شروع کننده موضوع
13 سال پیش
Touradg نوشت:

متشکر مهران جان
فکر می کنم تنها 707 مسافری فعال در دنیا مال ساها باشه.درسته؟




هرچه جستجو کردم هیچ 707 اکتیوی پیدا نکردم سایتهایی که ناوگان هوایی را نشان می دهند کلاً 707 را از لیستشون پاک کردند ! در ویکی پدیا عنوان شده که از خارج از دسترس و فقط تعداد کمی اکتیو هستند
اما کی سی 135 مدل نظامی 707 همچنان فعال است !
در ایران هم علاوه بر دو 707 اکتیو ساها معراج هم دارد که احتمالا اگر سوقوط نکنند باید توی موزه گذاشتشون اینها منو یاد افرادی می اندازند که مثلا 120 سال عمر دارند توی اخبار نشونشون می دند !

[merci]
UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
mehran617 نوشت:

Touradg نوشت:

متشکر مهران جان
فکر می کنم تنها 707 مسافری فعال در دنیا مال ساها باشه.درسته؟




هرچه جستجو کردم هیچ 707 اکتیوی پیدا نکردم سایتهایی که ناوگان هوایی را نشان می دهند کلاً 707 را از لیستشون پاک کردند ! در ویکی پدیا عنوان شده که از خارج از دسترس و فقط تعداد کمی اکتیو هستند
اما کی سی 135 مدل نظامی 707 همچنان فعال است !
در ایران هم علاوه بر دو 707 اکتیو ساها معراج هم دارد که احتمالا اگر سوقوط نکنند باید توی موزه گذاشتشون اینها منو یاد افرادی می اندازند که مثلا 120 سال عمر دارند توی اخبار نشونشون می دند !

[merci]




اتفاقاً پارسال در خدمت یکی از خلبانهای ساها بودیم. بهشون گفتم که بوئینگ رسماً 707 رو خارج از سرویس اعلام کرده و در اروپا ممنوع الپروازه! فکر میکنید جواب چی داد؟

پسر جان ! الآن برای چی سوار شدی؟ من: حمل و نقل و سفر
خب ، پس ساکت باش و اعتراض هم نکن! همینه که هست!
منم زیپ اعتراض رو کشیدم! البته من نمیدونم ایشون دلشون از جایی پر بود یا اینکه به رخششون بی احترامی شد؟
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
mehran617
  • mehran617
  • 59.66% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان شروع کننده موضوع
13 سال پیش
بوئینگ 727



UserPostedImage 

عکس از جناب طالب زاده



در اواخر دهه 1950 و همزمان با به کارگیری هواپیمای 707 در مسیرهای طولانی شرکت بوئینگ دریافت که نیازهایی به یک هواپیمای مسافربری جدید در مسیرهای کوتاه و متوسط هم وجود دارد ، بنابراین طرح جدیدی بررسی شد . اولین مسئله ای که طراحان بوئینگ داشتند تعیین تعداد موتورهای طرح جدید بود . تعداد چهار موتور ، ایمنی مناسبی از نظر احتمال خرابی موتور داشت ولی با توجه به مزایایی مثل کاهش هزینه های عملیاتی ، افزایش عمر سازه هواپیما ( با توجه به پدیده خستگی فلزات ) ، حصول ایمنی بیشتر سیستم های درونی و راندمان پروازی بهتر ، ترکیب سه موتور برگزیده شد !
البته اتخاذ این تصمیم مستلزم تحمل هزینه های کلانی بود ، و نوعی ریسک برای سازنده تلقی می شد با نصب همه ی این موتورها در انتهای بدنه ضمن افزودن بر زیبایی طرح کاهش نیروی پسا و کارکرد بهتر سیستم های موتور ها حاصل می شد . به علاوه با وجود رقبای جدی در خطوط هوایی نزدیک برد و میان برد ، برای موفقیت طرح در بازار فروش ویژگی های شاخصی مورد نیاز بود مثلا باید سریع صعود کند سریع پرواز کند و سریع فرود آید . استفاده از دم T شکل در طرح جدید امکان استفاده از برآکشها در نزول سریع را فراهم می کرد ، بدون آنکه ارتعاشات ناراحت کننده ای بروز کند. همچنین با استفاده از بالچه های سه شکافه لبه فرار سطح بالها مجموعاً 25% افزایش می یافت و امکان فرود کندتر هم فراهم می شد .

سرانجام در نهم فوریه 1963 طرح نهایی با مشخصات برشمرده ک 727 نامیده شد برای نخستین بار پرواز کرد . خدمه آزمایشی این هواپیما را بسیار نرم و مطلوب گزارش دادند . در نوابر همان سال طی یک پرواز آزمایشی به سرنشینی روئسای بوئینگ هواپیمای 727 از 44 شهر در 24 کشور جهان عبور کرد و مسافتی حدود 76000 مایل را پیمود !

727 اولین هواپیمایی است که مجهز به یکان قدرت کمکی مجهز است این سیستم شامل یک توربین گازی کوچک است که در صورت از کار افتادن موتورهای اصلی در حین پرواز نیروی الکتریکی و بادی مورد نیاز سیستم درونی را تامین می کند . و جالب است بدانید 727 اولین هواپیمایی است که موتورهایش برای خودش طراحی شده بود !

727-100 اولین مدل 727 با گنجایش 131 مسافر به دلیل توفیق نوع باربری بوئینگ 707 مدل بعدی 100-727 سی اساساً برای حمل بار تدارک شد ضمن آنکه قابل تبدیل به نوع مسافری هم می باشد .
تبدیل از وضعیت باری به مسافربری و بالعکس در مدل 100-727 کیو سی (تغییر سریع) در مدتی کمتر از یک ساعت امکان پذیر می باشد این قابلیت به شرکت های هواپیمایی اجازه جابه جایی مسافر در طول روز و جابه جایی بار در شب را می دهد .

بوئینگ با درک نیاز بازار هواپیمای جادارتر 200-727 را عرضه کرد که با کابین کشیده تر قادر به حمل 189 نفر در مسیر 1500 مایلی است !

تا آغاز قرن ۲۱ این هواپیما هنوز در خدمت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بود اما پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و کاهش فروش بلیت‌های سفرهای هوایی، افزایش قیمت سوخت و افزایش هزینه‌های تعمیر هواپیماهای قدیمی تر، بسیاری از این شرکتها ۷۲۷ خود را از سرویس خارج کردند. آخرین نمونه ۷۲۷ رسما در سال ۲۰۰۳ از رده خارج شد، هرچند این هواپیما هنوز در خدمت شرکت ای هواپیمایی کوچک، شرکتهای چارتر و شرکت‌های حمل و نقل است. تا آگوست ۲۰۱۰ در مجموع ۳۹۸ بوئینگ ۷۲۷ مسافری در تمام نسخه‌ها در سرویسهای هوایی تجاری خدمت می‌کنند.

۷۲۷ موفقیت خود را به دلیل توانایی بالایی که در عمل کردن در پیست‌های کوتاه دارد به دست آورده‌است. به همین علت شرکتهای هواپیمایی موفق شدند با کمک این هواپیما، شهرهای کوچک و توریستی را به شهرهای بزرگ متصل کنند.

تا سپتامبر 1984 و بسته شدن خط تولید این هواپیما 1832 فروند ساخته شده بود .


مشخصات فنی Advanced 727-200



تولید نیرو :
سه موتور توربوفن JT8D-15
ظرفیت استاندارد مخازن سوخت : 30985 لیتر


ابعاد :
دهانه بال : 32.92 متر
مساحت ناخالص بال : 157.9 متر مربع
طول : 46.69 متر
ارتفاع : 10.36 متر
طول کابین : 28.24 متر


وزن :
بیشترین وزن برخاستن : 86405 کیلوگرم


عملکرد پروازی :
بیشترین سرعت کروز : 520 نات ، 964 کیلومتر بر ساعت
سرعت واماندگی : 106 نات
بیشترین نرخ سعود : 2600 fpm
سقف پروازی : 33500 فوت


ظرفیت حمل مسافر به صورت استاندارد 163 نفر و بیشترین حمل مسافر 189 نفر می باشد
آرایش کابین شامل شش صندلی در هر ردیف دو آشپزخانه در جلو و یا در عقب



حوادث بویینگ ۷۲۷

تا سال ۲۰۱۰ این هواپیما رویهمرفته ۳۲۵ حادثه را به ثبت رساند که از این شمار ۱۱۰ مورد سانحه هوایی سقوط (۳ هزار و ۷۰۴ مورد مرگ) و ۱۷۸ مورد هواپیما ربایی (دربرگیرنده ۳۴۵ مورد مرگ) بود.

علل گوناگونی برای این سوانح هوایی اعلام شده‌اند. برای نمونه:
در ژوئن ۱۹۷۵ یک پرواز Eastern Air Lines به بر اثر انفجار سرنگون شد.
در فوریه ۱۹۸۵ یک پرواز شرکت «ایبریا ایرلاینز» پس از برخورد با آنتن تلویزیون در لحظه فرود در بیلبائو دچار سانحه شد.
در مارس ۱۹۸۶ یک پرواز شرکت مکزیکانا به دلیل گرم شدن بیش از اندازه تایرها در لحظه بلندشدن، در بلندی ۲۹ هزار پایی آتش گرفت. در اثر انفجار تایر چرخ اصلی، لوله‌های سوخت پاره شدند و به سیستم برق و هیدرولیک آسیب رسید.
در مارس ۱۹۸۸ یک پرواز شرکت «آویانکا» در میان کوهها سرنگون شد. چرایی این پیشامد خطای انسانی خلبان بود.
در ۲۷ نوامبر ۱۹۹۶ پرواز ADC Airlinesخلبان مهار پرواز را از دست داد.
در ۲۵ دسامبر ۲۰۰۳ یک ۷۲۷ چارتر به انگیزه اضافه بار سرنگون شد.
در ۲ ژانویه ۲۰۱۰ یک پرواز شرکت Congolese در شرایطی که اساسا نیاز به تعمیر داشت در لحظه بلند شدن بر روی باند سرنگون شد.
در ۹ ژانویه ۲۰۱۱ برای یک فروند ۷۲۷ شرکت ایران ایر سقوط کرد. این هواپیما به دلیل بدی آب و هوا با یک ساعت دیرکرد از تهران به سوی ارومیه پرواز کرده بود.


"هرگونه کپی برداری با ذکر منبع (ایرانسیم) بلامانع می باشد "

روز خوش [blackhee]
UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
مثل همیشه عالی بود.
بازم از قول دوستان خلبان بگم که همگی معتقد هستند نشاندن این هواپیما از سایر محصولات بوئینگ سخت تر هست!
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
13 سال پیش
Touradg نوشت:

مثل همیشه عالی بود.
بازم از قول دوستان خلبان بگم که همگی معتقد هستند نشاندن این هواپیما از سایر محصولات بوئینگ سخت تر هست!



بله استاد، 707 مثل سنگ (به قول استاد خلبانش) پایین میاد، اما امان از دست این 727 ، باد روی فلیرش خیلی اثر داره،سر 10 feet اخر خیلی عذاب میده!
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
کاربرانی که در حال مشاهده موضوع هستند