maryam
  • maryam
  • 66.72% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
در جواب باید بگم اینکه چرا جلوی دوربین نمیان چون میترسند پس فردا واسشون دردسر بشه که چرا اومدن مصاحبه کردند به نظر من اینکار شدنی نیست اما امیدوارم که موفق بشی آقای Cinema
سنگی که طاقته ضربه های تیشه را ندارد تندیسه زیبایی نخواهد شد













Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند
12 سال پیش
Sepehr Ebadi Borna نوشت:

میشه لینک های تحقیقاتی که انجام دادید رو به ما هم بدین ؟؟

خوشبختانه حرفایی که من از سانحه زدم من در آوردی نبوده و حرفای کنترلر هارو منعکس کردم.....

اینجا مگه کسی هست که از کنترلر برج ( Tower ) که در حال مکالمه با خلبان شهبازی بوده نزدیک تر باشه یا بیشتر در جریان باشه ؟؟

عزیز من باید قضیه رو از 2 طرف تخصصی نگاه کرد...نه خلبان....نه برج....!!!




از کی تا حالا کنترلر ها دوره خلبانی رو میبینند و بعد کنترلر میشن که حرفاشون سند باشه در مورد پرواز و خلبانی؟؟؟؟، کنترلری که از 2بار میس اپروچ اونم در وضعیت بحرانی ناراحت بشه، خب معلومه که چقدر اطلاعات پروازی داره، ضمنا حرفهایی که من گفتم احتیاجی به تحقیق نداره که لینک بزارم، حداقل من دوره پروازو دیدم و اینقدرها سواد اینکارو دارم که اگر حرفی میزنم با دلیل و مدرک باشه.
Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند
12 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

Reza_Sadri نوشت:

با توجه به فرمایشات عزیزان که در پستهای قبلی خوندم، متوجه شدم که خلبان نه تنها کار مهمی انجام نداده بلکه فقط و فقط یک وظیفه ای داشته که اونو انجام داده 😊 ، احتمالا بقیه کشورها وظیفه خلبانانشون با اینجا فرق میکنه، چون اکثرا این خبر رو در جراید و رسانه هاشون با اهمیت زیاد درج کردند (اینم بزارید پای بیسوادیشون که هنوز وظایف خلبانی رو نمیدونند 😕 ) جالب تر این هست که خلبان متهم به 2بار Miss Approach هم شده ... و با اینکار کنترل ها کارشون دشوار شده،، من پیشنهاد میکنم خسارت حدود 2 ساعت بستن فرودگاه ها رو از حقوق خلبان کم کنیم، تا دفعه دیگه وظیفه شو درست انجام بده [approve]

فکر کنم ذکر چند مورد لازم هست :

1- هواپیمایی که بدون چرخ جلو بخواد بشینه وضعیتش یکمی با هواپیمایی که با چرخ و نرمال میشینه فرق میکنه، مثلا بهترین سرعت و زاویه تقرب رو باید داشته باشه تا با کمترین ضربه بشینه، کافیه خلبان نتونه بار اول دقیقا این کارو انجام بده، در این حالت به تقرب ادامه نمیده و با اجازه بزرگترای این انجمن Miss App. میکنه و یا خیلی دلایل دیگه که نه من و نه اون دوستان عزیزی که نظر میدن در جریانش نیستیم.

2 - اعتماد به نفس، هوشیاری کامل در اون لحظات بحرانی که یک خلبان بتونه وظیفشو انجام بده جای تقدیر داره، چون اینجا معمولا نه کسی وظیفشو میدونه و نه بهش اهمیت میده.

3 - سن هواپیما 30 سال و اندی بوده که باعث خستگی بدنه میشه و کافی بود فشار بیش از حد به بدنه، بتونه هواپیما رو در هنگام تاچ دان تیکه تیکه کنه، پس مهارت خلبان در اینجا بازم جای قدردانی داره.

در پایان هم تقاضا میکنم دوستان عزیز قبل از قضاوت یک کمی بیشتر تحقیق کنند. [merci]



من قبل از اینکه نوشتن رو ادامه بدم،پیشاپیش یک پوزش میطلبم چرا که نمیخوام حق نون و نمکی که با هم میخوریم پای مال بشه[blackhee] این فقط یک بحث هست،همین و بس! نه به خلبانش چیزی میرسه نه به ما![approve]

آقا رضای عزیزم اگه میخواستیم بنده رسانه های خارجی بشیم که الآن ناتو وسط خیابون داشت باهامون گرگم به هوا بازی میکرد!😠 این که اونها از خلبانشون تقدیر میکنند اشانتیونشه! باور نکن![blackhee] ...هر موقع مقام معلم برای ایرانیها رفیع شمرده شد،از خلبانی که جونشو میذاره توی راه تقدیر میشه!
ضمناً بزرگ انجمن شمایید[approve]

امروز میخواستم یه پست بنویسم با عنوان .....(خیلی تیکه بدی بود،نمیشه نوشت!) که توش یادآور بشم که خلبان 767 که بدون چرخ نشست نشون داد که خلبان ما فعل خاصی رو صرف نکردند![funcrazy]
تا روز جزا هم بر این نظرم که وظیفش رو انجام داد ولا غیر!😎
من اگر خلبان باشم با خودم عهد میبندم که هر کاری که میکنم وظیفه است و برای رضای خداست و تمام تلاشم رو میکنم تا اینقدر پرواز خوبی داشته باشم که مردم بعد از پرواز بهم بگن لذت بردیم،امیدواریم که بازم با شما پرواز داشته باشیم!
اگر هم قرار بر مرگ باشه ، والله قسم به سلامت خودم فکر نخواهم کرد و حاضرم که ازم چیزی نمونه ولی بقیه سالم باشند. اگر هم مردم و ازم تقدیر شد،معرفتشون رو شکر،ولی اگر هم تقدیر نکنند،بنده وظیفمو انجام دادم و بس چرا که مسئولیتی خطیر بر دوش دارم!

اما....

اینکه Miss APP کرده و بقیه رو بهم ریخته من هنوز توی کتم فرو نمیره! چرا که هر چقدر که لازم باشه طیاره باید اون بالا بمونه ،شاید یه فرجی شد! کنترلر های محترم هم یه مقدار چشم مبارک رو بندازند روی JFK تا حساب کار دستشون بیاد! اگه قرار باشه هر چند دقیقه یه هواپیما رو کنترل کنند که دیگه اسمشونو نمیشه گذاشت کنترلر! کنترلر وظیفه و هنرش اینه که بتونه توی ترافیکهای زیاد یه همچین پروازی رو امداد رسانی کنه نه اینکه از دستش شاکی هم بشه! اگه نمیتونست بشینه و میخورد زمین اونوقت تا 100 سال مشکل روحی روانی پیدا میکرد![readdoc]
ولی از این هم نباید بگذریم که توی همون JFK اگه یه همچین اتفاقی میوفتاد چقدر ضرر مالی بر جا میموند چه برای ایرلاین چه فرودگاه!

در مورد اینکه خلبان عزیزمون اعتماد به نَفَس داشتند هم فکر میکنم همه خبر داریم که در اون لحظات توی کاکپیت سیل به راه افتاده![approve] الکی نفرمایید که خلبان خیلی خوب از پس ترس بر اومده که بیشتر به جوک شبیه هست! اما اینکه تونسته توی اون شرایط هواپیما رو نسبتاً سالم نگه داره به نظرم فاکتور شانس بد جوری توی ذوق میزنه![approve]

اینکه هواپیما سالم موند هم به خلبان کمتر ربط داره! البته درسته حرفتون چرا که اگر خراب میکرد کار رو الآن رومئو کمرش شکسته بود ولی بفرمایید که آیا خلبان سوپرمن شده یهو و رفته زیر نوز رو آروم گذاشته زمین که اوخ نشه؟ نه آقا جان! حکم این قضیه با مولکولهای مبارک هست که پیوند خودشون رو بعد این همه سال حفظ کردند و مقلوب حریف نفتیشون نشدند!

اووووووووفففففففففف! دهنم کف کرد!😂

ولمون کنید تورو خدا! حالا ما هرچی هم که داد بزنیم به جایی نمیرسیم! الآن همه گیر انگشت یه بابایی شدند که ....! قضیه ایم هواپیما با اون خلبان معروفش شدش دیگه به فراموشی سپرده شد! 2 روزه مد تغییر کرد! این است وفای مردم ما! تنه زدند به کوفی ها! خلبان هم که توی این هاگیر واگیر خوب واسه خودش هرچی دلش خواسته افاضه کرده!

گور بابای هرچی هواپیمای فرسوده بکنند که باعث این مشکلات میشه! جداً حقمونه که با کمال بی غیرتی برامون پاچه خواری قطری رو کنن که بیاد پرواز انجام بده! خاک رس توی سر هرکی که این پیشنهاد رو داد!

دیگه بسه! خسته شدم! آقا رضا توو دهنی رو بزن تا گرمم!🤣 😂[blackhee]



ممنون، احتیاجی نیست
CINEMA
  • CINEMA
  • 51.5% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
درباره میس اپروچ باید این نکته رو در نظر بگیرید که بعضی اوقات در زمان بروز مشکل برای هواپیما مخصوصا اگر فیزیکی باشه پرسنل متخصص زمینی نیاز دارند تا هواپیما رو بازدید کنند به همین خاطر خلبان با پرواز در ارتفاع کم از روی فرودگاه که شاید شبیه فرود به نظر برسه این فرصت رو به کارشناسان می ده تا یه بازدید کلی از پایین داشته باشند، شاید بتونن راهکارهای لازم رو به کرو پرواز منتقل کنند
Reza_Sadri
  • Reza_Sadri
  • 62.72% (دوستانه)
  • حرفه ای ارزشمند
12 سال پیش
CINEMA نوشت:

درباره میس اپروچ باید این نکته رو در نظر بگیرید که بعضی اوقات در زمان بروز مشکل برای هواپیما مخصوصا اگر فیزیکی باشه پرسنل متخصص زمینی نیاز دارند تا هواپیما رو بازدید کنند به همین خاطر خلبان با پرواز در ارتفاع کم از روی فرودگاه که شاید شبیه فرود به نظر برسه این فرصت رو به کارشناسان می ده تا یه بازدید کلی از پایین داشته باشند، شاید بتونن راهکارهای لازم رو به کرو پرواز منتقل کنند



دقیقا درست میفرمایید، اما در اون حالت که باهماهنگی برج و خلبان هست ، دیگه بهش Missed Approach نمیگن.

Missed approach is an instrument flight rules procedure which is a standard (but optional) component segment of an instrument approach. Generally, if the pilot flying or the pilot in command determines by the time the aircraft is at the decision height (for a precision approach) or missed approach point (for a non-precision approach), that the runway or its environment is not in sight, or that a safe landing cannot be accomplished for any reason, the landing approach must be discontinued and the missed approach procedure must be initiated immediately. It is also common for pilots to deliberately execute a missed approach as part of initial or recurrent instrument training. In such cases a pilot may execute three or four instrument approaches in a row with a missed approach between each one.

The missed approach procedure normally includes an initial heading or track and altitude to climb to, typically followed by holding instructions at a nearby navigation fix. The pilot is expected to inform ATC by radio of the initiation of the missed approach as soon as possible.

ATC may simply acknowledge the missed approach call, or modify the missed approach instructions, for example with vectors to some other fix. ATC may subsequently clear the flight for another approach attempt, depending on the pilot's intentions, as well as weather and traffic considerations.