Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


این طرح بر اساس تحقیقات مهندس مصطفی حسنعلیان و تحت نظر دکتر سعید ضیائی راد، عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه شده است.دانشجوی مبتکر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به قابلیت تبدیل این هواپیمای بدون سرنشین به چند ریزپرنده مجزا از هم گفت: ریزپرنده‌های جدا شده از این هواپیمای بدون سرنشین، هر یک پرنده‌هایی جداگانه هستند که توسط هواپیمای مادر هدایت خواهند شد.

وی قرارگیری هواپیما در حالت‌هایی همچون اتصال تمامی ریزپرنده‌ها به هواپیمای مادر (ریزپرنده با پلن فرم دلتا) و تشکیل یک هواپیمای UAV، جداشدن دو ریزپرنده متقارن از سمت چپ و راست هواپیما (وجود هواپیمای مادر به همراه دو ریزپرنده MAV) و جداشدن چهار ریزپرنده متقارن از سمت چپ و راست هواپیما (تشکیل ریزپرنده مادر به همراه چهار ریزپرنده MAV جدا از هم) را از جمله حالت‌های ممکن در هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده عنوان کرد. حسنعلیان با بیان این که در این هواپیما امکان ترکیب تمامی حالت‌های فوق امکان‌پذیر است، تصریح کرد: تبدیل این هواپیما به پنج ریزپرنده و جدایی همزمان، متقارن و جداگانه، تبدیل هواپیما به سه یا دو ریزپرنده و قابلیت جدایی هر یک از بخش‌ها به صورت مجزا از هم یا تحت کنترل یک مجموعه از هواپیمای منفصل‌شده و نیز امکان تجهیز این هواپیما به تعداد بیشتری از ریزپرنده‌های بدون سرنشین قابل انفصال از دیگر قابلیت‌های پیش‌بینی شده در طراحی این هواپیماست.

UserPostedImage 


وی همچنین با اشاره به این که برای طراحی این هواپیما پنج هواپیما به صورت مجزا طراحی شده است، گفت: «UCM» نامی است که برای این هواپیما انتخاب شده است.

حسنعلیان در ادامه افزود: سیستم کنترل و ناوبری این هواپیما به گونه‌ای خواهد بود که در ابتدا و در شرایط یکدست بودن مجموعه هواپیما، کنترل آن به صورت یکپارچه و پس از تجزیه آن به دیگر ریزپرنده‌ها، سیستم کنترل تحت فرماندهی هواپیمای مادر، اطلاعات دریافتی توسط هر ریزپرنده جدا شده را به ایستگاه‌های زمینی، هوایی یا دریایی مخابره خواهد کرد.

وی با اشاره به شیوه کنترل این هواپیما بر اساس سیستم ناوبری تعاونی تصریح کرد: هر کدام از ریزپرنده‌های طراحی شده در این پروژه قادرند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که علاوه بر ارتباط با هواپیمای مادر یا ایستگاه دریافت و ارسال اطلاعات، با سایر ریزپرنده‌های مشابه نیز ارتباط داشته و در صورت ایجاد اشکال برای هواپیمای مادر، هدایت و فرماندهی این مجموعه به ترتیب به سایر ریزپرنده‌ها منتقل شود.

حسنعلیان همچنین از طراحی پرنده‌هایی با کارکردی مشابه با این طرح نظیر قابلیت تفکیک، پرواز گروهی و نیز بهره‌گیری از حالت‌های مختلف پروازی در آینده نزدیک خبر داد.

روزنامه ایران
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش
سلام به همه دوستان گل@};-

آیا این ریز پرندهای جدا شده قابلیت برگشت به هواپیمای مادر رو دارن ، ویا هر کدوم به صورت مجزا امکان لندینگ رو دارن 😕

چندین سال پیش آمریکا یه چنین طرحی رو داد که به علت مسائل امنیتی در حفظ پرندهای جدا شده و عدم مداومت پرواز هواپیمای کوچک جدا شده و شعاع عملیاتی کم،
فکر میکنم به تولید نرسید.

usofk
  • usofk
  • 55.16% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
11 سال پیش
نمیدونم این نظریه هارو چرا مطرح میکنن؟😕
آخه کلی باگ توی این طرح هست
1-منبع تغذیه
2-مصرف بالا(سوخت یا برق)
3-وزن بالا با توجه به تعداد موتور و منبع تغذیه
4-کنترل مجزای هرکدام(که در پست قبل هم اشاره شد)
5-ذخیره اطلاعات دریافتی
6-کمبود امنیت باتوجه به تعداد پرنده ها و سیگنالهای متفاوت و درآخر پارازیت

شاید همه اینهارو بشه بنحوی حل کرد اما با هزینه بسیار بالا که برای یه چنین پرنده ای مقرون بصرفه نیست
درحد یک نظریه دانشجویی میتونه باشه[nono]


توی زمین پرواز ما هم (مشهد)
چند دانشجو تصمیم به ساخت پروژه ای گرفته بودن، کلی ایراد گرفتیم اما باصرف کلی هزینه که از دانشگاه گرفته بودن و اطلاعات کم و کله داغ
سخنان سازنده و طراحش :
نقل قول:

کرار 110 چه ویژگی هایی دارد؟
کرار 110 از سیستم بال یکپارچه استفاده می کند. به عبارت دیگر بدنه و بال هر دو یکی هستند که برای طراحی ایرفویل یا سطح مقطع بدنه این هواپیما ده ها طرح مختلف بررسی شد تا در نهایت به چنین طرحی رسیدیم.ضمن انکه این طرح ویژگیهای ممتازی را با خود به همراه دارد که یک مورد آن حمل بار و محموله های خاص با در نظر گرفتن نوع ماموریت هواپیما است.
همچنین یکی از قابلیت های مهم کرار 110 ویژگی عمود پرواز بودن آن است که بسیار به هواپیما/هلیکوپتر V22 شباهت دارد و می تواند تیک آف کند و هم می تواند با چرخش موتور به سمت بالا تیک آف عمودی کند. همچنین نکته بسیار مهم دیگر این پرنده این است که برای ساخت آن فازهای مختلف تعریف کرده ایم که آخرین فاز آن نشستن روی آب با توجه به سطح مقطع آن و همچنین رفتن به زیر اب جهت اختفا را تعریف کرده ایم که فاز چهارم آن بسیار پیچیده بوده و در صورت موفقیت شاهکاری در نوع خود خواهد بود.
عملکرد پروازی هواپیما با توجه به امکانات و اهدافی که داشتیم و برای آن در نظر گرفته بودیم کاملا رضایت بخش بود. به طوریکه هواپیما تا ارتفاع 15 هزار پایی صعود کرد و سرعت آن نیز حداکثر 125 کیلومتر در ساعت بوده است. همچنین به سبب ویژگی بال یکپارچه, این هواپیما نسبت به هواپیماهایی با ابعاد مشابه تا دو برابر بار بیشتر با خود حمل می کند.
هواپیما قادر است در ماموریت های مختلف نظامی - مدیریت شهری همچون ترافیک و پلیس بزرگراه , نقشه برداری و عکسبرداری , مرزبانی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده شود.
همچنین قابلیت مهم عمود پرواز بودن این امکان را می دهد هواپیما به باند برای فرود نیاز نداشته باشد و برای نقاطی مثل عکسبرداری در مواقعی که نیاز است هواپیما بر روی سوژه توقف کند این هواپیما به دلیل عمود پرواز بودن قادر است در حالت کاملا سکون قرار گرفته و سرعت آن در بازه صفر تا حداکثر سرعت تثبیت گردد. حتی می توان به قابلیت سم پاشی نیز اشاره کرد که معمولا هواپیمای بدون سزنشین برای چنین قابلیتی ساخته نمی شوند. این ماموریت با توجه به حجم لود زیاد انجام پذیر می شود.



می بینین یک چیز خیالی که باهاش در حال حاضر فقط میشه یک فیلم ساخت😲

http://www.persianrc.net/forum/showthread.php?t=1426 
اگه بخونید بد نیست
خدایا آنکه تورا دارد چه ندارد؟
و آنکه تورا ندارد چه دارد؟ امام حسین(ع)
mostafaalian
11 سال پیش
با سلام

لازم به ذکر است که این طرح در حال تجاری سازی است. و از طرح های بزرگ بین صنعت و دانشگاه محسوب می شود. و در آینده نزدیک تست های پروازی مربوطه را در یکی از ارگان های مرتبط انجام خواهد داد.

با تشکر از نظرات دوستان

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
mostafaalian نوشت:

با سلام

لازم به ذکر است که این طرح در حال تجاری سازی است. و از طرح های بزرگ بین صنعت و دانشگاه محسوب می شود. و در آینده نزدیک تست های پروازی مربوطه را در یکی از ارگان های مرتبط انجام خواهد داد.

با تشکر از نظرات دوستان

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی



سلام
چند سوال
-اول اینکه آیا این پرنده ها قابلیت الحاق مجدد دارند یا بعد از جدایش هر کدام بصورت جداگانه باید فرود بیان؟
-چرا از سلولهای خورشیدی برای تامین انرژی استفاده نمیشه؟
-برد پرنده چقدر هست؟

متشکر
PC Flight Simulation Geek Since 1998