maryam
  • maryam
  • 66.72% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
11 سال پیش
این مطلب قدیمیه ولی جالب

کیهان در گفتگوی اختصاصی با خلبان هواپیمای بدون سرنشین، علت گم و گور شدن این هواپیما را اشتباه خانم هیلاری کلینتون ذکر کرد که ریموت کنترل آنرا به جای تلفن موبایل، توی کیف خود گذاشته و به سفر رفته است. (البته "ددر" گفت بجای "سفر") عجالتاً خلبان این هواپیما در آرزوی اختراع «کیهان بدون سردبیر» دقیقه‏شماری میکند.

ایران برای اینکه از آمریکا رودست نخورده باشند، همچنان دارند سوراخ سنبه های آن را وارسی میکنند که مبادا سرنشینی، خلبانی، کمک خلبانی توی آن جاسازی شده باشد. البته رهنمود خردمندانۀ آقای بووووووووووووووووق تا حدی خیال آنها را راحت کرده که "اگر مستراح در آن پیدا نکردند، حتماً بی سرنشین بوده".

آقای اشلی فلمینگ گفت که هواپیمای «آر.کیو. 170» شاهکار پیشرفته‏ترین تکنولژی انسان امروزی است اما افسوس که قدری باد مخالف در غرب افغانستان باعث شد که تکنولژی را باد ببرد! (اشلی نوۀ سوم ویکتور فلمینگ کارگردان فیلم «بر باد رفته» است).آقای بووووووووووووق در پاسخ او گفت «شما از قدرت باد غافلید. خیال میکنید فقط زورش به ...... میرسد!».

در بارۀ ابزار و آلاتی که این هواپیما به آن مجهز است، اطلاع دقیقی در دست نیست اما کیهان تجهیزات آن را به شرح زیر ردیف کرده است:

1- یک دوربین ویژۀ گرفتن عکس پاسپورتی از جاسوسان لو رفتۀ آمریکا در ایران که قرار است به زودی فرارشان بدهند.

2- یک باک پر ازبنزین سوپر لیتری 100 تومن

3- یک تلفن موبایل که در ماه پانصد دقیقه مجانی دارد!

مقامات آمریکائی نگرانند که ایران این هواپیما را در اختیار چینی‏ها قرار دهد و آنها با کپی و الگوبرداری، هواپیمای مشابه بسازند اما کارشناسان اقتصادی میگویند احتمالاً چین استفادۀ بهینه از تکنولژی این هواپیما خواهد کرد و با الهام از آن، محصولات قبلی خود را تکامل خواهد بخشید، مثل ساختن تسبیح بدون نخ، قبله‏ نمای بدون قبله، و باتوم بدون سرباز.

در خاتمه خلبان این هواپیما ناگفته نگذارد که البته این نخستین بار نیست که یک هواپیمای بدون سرنشین در ایران سرنگون میشود. پیش از این بارها و بارها هواپیماهای روسی توپولف در ایران سرنگون شده‏ است که هیچ اثری از سرنشین در محل سقوط دیده نشده است!

سنگی که طاقته ضربه های تیشه را ندارد تندیسه زیبایی نخواهد شد













Cpt.mohammadifar
11 سال پیش
رنگی که انتخاب کردید چشم رو اذیت میکنه ... [punched]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو